Lords of the Fallen 2 under utveckling, med ny studio vid rodret

Robot
Lords of the Fallen 2 under utveckling, med ny studio vid rodret

New York-studio med blågul anknytning tar över.

#ci-games, #defiant-studios, #lords-of-the-fallen-2


Medlem

Deck 13 gjorde väl också The Surge? Och sist jag hörde så höll de på med en uppföljare, så de hade nog inte haft tid att göra en uppföljare till Lords of the Fallen samtidigt.

Personligen tyckte jag LotF var en hygglig Dark Souls-like, ett skönt tidsfördriv. Men även om jag inte såg några större brister i det, så fanns det heller inte riktigt något som höll mig fängslad i spelet på samma sätt som Dark Souls lyckats med.
The Surge däremot var tillräckligt annorlunda för att ha en helt egen fascination, och jag ser verkligen fram emot en uppföljare. Så ja, ett byte av utvecklare till LotF kan vara bra, speciellt om det innebär att de är villiga att förändra konceptet lite, och ge uppföljaren en egen identitet som föregångaren, i min mening, saknar.

Medlem

jag kom aldrig in i LotF 1. Frameraten droppade hela tiden och det kändes alldeles för slött. Till och med om man jämför med Dark Souls 1. Kändes som man spelade i Blight Town hela tiden.

Sen buggade ljudet hela tiden för mig under dialog. Den försvann titt som tätt och även med många patchar löste de aldrig framerate eller ljud problemen för mig.

Kom bara fram till den 3:dje bossen sen orkade jag inte spela mer.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Köpte LotF1 på nån rea och tyckte det var ganska kul. Dock väldigt lätt i förhållande till Dark Souls och Bloodborne, framförallt bossarna som inte gjorde något större intryck direkt.
Kul med en uppföljare iaf.

Snyggt spel, men dåliga kontroller gjorde det ospelbart för mig.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hade spelat väldigt mycket Dark Souls och var hypad av det när jag köpte detta LoTF men det var verkligen inte alls i närheten av så bra som Dark Souls.

1
Skriv svar