Förhandstitt – Destiny 2: Forsaken
Jag och några polare är mitt uppe i ett återfall nu när vi hittade season pass för 20€ på humblebundle. Har inte spelat sedan första releasemånaden så just nu är spelet kul och med en hel del att göra.
Ser att de även har ökat på mängden saker som tar tid att låsa upp. Blir säkert en del grind att få dem men kul att de äntligen börjat tänka på de som vill spela det mer som ett MMO. Får se hur länge de två första expansionerna håller men tycker definitivt man har haft kul på 20€ redan.
Jag tyckte basspelet var rätt kul, men blev vred när det redan efter en handfull veckor (ja, till PC då) kom en DLC som kostade nästan lika mycket som basspelet, och innehöll content som knappt räckte lika länge som en påse lösgodis. Hoppade det, men det där season passet skulle man kanske jaga rätt på, täcker det även höstens släpp?
Edit: Verkar bara täcka de två första pruttiga DLC'en och finns bara till ordinarie pris. Då blire inget.
Går det att köra Forsaken utan de två tidigare expansionerna? Känner inte att jag är så intresserad av dem.
Minns jag rätt är svaret nej.
För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
@emilakered: Bah! Surt i så fall, speciellt ifall de kostar fullpris. Får väl kolla runt lite efter billigare paket, brukar ju inte vara omöjligt när nyare expansioner släpps. Är lite sugen på att se hur det är ändå då jag faktiskt gillade Originalspelet fram tills det bara var grind kvar.