Generation Zero beta

Medlem
Generation Zero beta

Tja!

Tänkte slänga ut en blänkare och kolla om någon har extra betanycklar som ligger och skräpar? Jag själv kom in på betan, men ingen av mina kära pangkamrater, om någon har en nyckel till övers så vore det tacksamt.

Annars, om någon annan sitter i samma sits och saknar spelkamrater så kan man också skicka ett meddelande, finns på Discord och TS för den som vill ha någon att babbla med i allt robotpangande

Inaktiv

Hej! Såg tråden förhoppningsvis inte för sent men jag har en nyckel över jag kan erbjuda då ingen av mina vänner var intresserade och jag och flickvännen har spelat klart betan nu.

Medlem

Offtopic typ men hur flyter betan för er? Jag brukar normalt köra high/ultra på min gamla rigg men detta lir får jag sänka till normal/low för att ha en acceptabel framerate.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

@b0ne: Jag körde det mesta på High och Ultra och hade 60+ för det mesta. GTX 1070 och Intel i7-3820k

Moderator | Testpilot

Vilka tider är betan ens öppen? Inte sett något alls där.

EDIT: Håller på till den 21 October tydligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Någon annan som har en betanyckel att dela med sig?

Medlem

@b0ne: Jag har i5 3570K och ett R290 och det flyter på fint i 1920x1200 i relativt höga inställningar. Med "fint" menar jag väl 30-60 fps kanske, dvs jag störs i varje fall aldrig av låg framerate.

Spelet ser fantastiskt bra ut, även positivt överraskad av ljudet med gött tryck i vapnen. Gameplay behöver jag nog landa lite i, jag har ju sett fram emot något i stil med "The Hunter: Call of the Robots" med mycket smygande och eftertänksamhet. Detta är mer action-betonat, men kör man själv kan man absolut smyga och spela "smart".

Kom till ett ställe med några robotar och det är ju riktigt tillfredsställande att ställa ut en gasolflaska + radiobandspelare (lure), backa 50 meter och se hur robotarna samlas runt radion... boom!! Hoppas på mycket gameplay i den stilen där man inte klarar sig enbart på att rusha och skjuta på allt som rör sig.

Medlem

@Lupson: Fan vad skumt, jag har i5 6600k och r9 390 men kör 2560x1400 kanske skulle testa i 1080 istället.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Jag känner mig korkad.... Men hittar inte keybindings någonstans i spelet?! Får inte upp kikaren.

Geeks Gaming
Skrivet av Frazz:

Jag känner mig korkad.... Men hittar inte keybindings någonstans i spelet?! Får inte upp kikaren.

Placera den i en av dina slots i inventoryt (bredvid dina vapen) så fixar det sig

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Placera den i en av dina slots i inventoryt (bredvid dina vapen) så fixar det sig

:x

Tack!

Medlem

@Frazz: Jag hittar heller inte keybindings, men som sagt så kan man sätta kikaren på en quickslot (jag har den på sjuan) och på så vis enkelt få upp den.

En relaterad fråga är om man kan läsa de "notes" man hittar, eller för den delen lyssna på de ljudinspelningar som man finner? Jag hade förväntat mig att hitta dessa under "Log" om man går in via inventory (i) men där dyker bara de eventuella missions upp som en note/ljudband eventuellt triggar?

Saknar någon form av "Journal" eller annat sätt att faktiskt läsa de brev/lappar man hittar.

Har jag missat något?

Medlem

@Lupson: Dom ligger under respektive mission i loggen. Det finns ikoner att klicka på för t.ex. ett dokument eller ett kasettband om du hittat sånt som tillhör det uppdraget.

Så välj ett mission i loggen. Och kolla nere till höger under beskrivningen av uppdraget. Där finns ikoner om du hittat items för det uppdraget.

Medlem

@Frazz: Tror inte rebind keys är med i betaversionen.

Medlem

@waeress: Strålande, tack!

Inaktiv

Jag tycker det var lite väl otydligt och meckigt att hitta ledtrådarna, ibland fick man fan leta i ordets sanna bemärkelse men när man kommer in i det är det inte så farligt. Jag och tjejen klarade betan på ca 4 timmar plus att vi lallade på nästan en timme efter och lekte med sprängämnen och hoppa från fyren.

Nån annan som fått buggen att har du lite hp så tar du nästan ingen falldamage?

Medlem

Hur fan kunde jag missa att ansöka till betan... damnit!!

Medlem

Jag som är "lite" gammal och grå missade helt att ansöka om betan. Någon som kan förbarma sig över mig och dela med sig en beta-nyckel?


signatur

Alltid retar det nån.

Medlem

Här är binds btw.

Medlem

Beta på Generation Zero? Det hade jag helt missat :'(

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Hur fan kunde jag missa att ansöka till betan... damnit!!

Ge mig din mail så har jag en nyckel till dig

Medlem

Nån mer med nyckel över? Hade gärna testat detta i helgen.

Medlem

tar gärna emot en nyckel om någon har en nyckel

Medlem

Tar gärna en nyckel jag med om det finns över

Medlem

Vart får ni tag i nycklarna?

Medlem

Skicka gärna en nyckel om ni har över.

Geeks Gaming
Medlem

Attans! Missade skriva upp mig - man kan tydligen inte ha koll på allt!

Ni som spelat/spelar - är det kul? 😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom ger bort nycklar hela tiden på sin discord
https://discord.gg/yuZb24

Tack! Glider in där och hoppas på det bästa! Blev superledsen när jag insåg att jag inte hade insett (!) förens nu att man vill beta det här! Om någon har en nyckel över vore jag evigt tacksam!

Medlem

Någon mer som har en extra?

Skriv svar