Mer rykten om Valves VR-headset – sägs förstärkas av prequel-spelet Half-Life VR

Robot
Mer rykten om Valves VR-headset – sägs förstärkas av prequel-spelet Half-Life VR

Fler rykten om Valves påstådda virtual reality-satsning.

#half-life-3, #half-life-vr, #valve, #virtual-reality, #vr


Medlem

Om det släpps ett Half Life VR spel innan det släpps ett HL3 kommer ju Diablo Immortal hatet framstå som sansat i jämförelse med hur internet reagerat på ett HLVR.

Medlem

Kan inget annat än att få höga förväntnigar av detta, som lär sluta i tomma intet...

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Om det släpps ett Half Life VR spel innan det släpps ett HL3 kommer ju Diablo Immortal hatet framstå som sansat i jämförelse med hur internet reagerat på ett HLVR.

Precis vad jag tänkte med!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Om det släpps ett Half Life VR spel innan det släpps ett HL3 kommer ju Diablo Immortal hatet framstå som sansat i jämförelse med hur internet reagerat på ett HLVR.

Jag tänker dock lite tvärtom. Ingen förväntar sig HL3 på säkert ganska lång tid - om någonsin, men om dom släpper en prequel så får dom i alla fall liv i serien igen som i sin tur kanske gör att dom vågar sig på en 3a.

Medlem

Finns väl ingen under 30 som bryr sig of Halflife? Nåja, dom får ta sin tid det tar.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Om det släpps ett Half Life VR spel innan det släpps ett HL3 kommer ju Diablo Immortal hatet framstå som sansat i jämförelse med hur internet reagerat på ett HLVR.

Delar precis din åsikt! Har inte så mycket hår kvar, men känslan är att slita sitt hår om detta skulle ske*.

Medlem

@Birchoff: Inte så länge det är exklusivt till lyxhårdvara.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Först Diablo till mobil & nu Half-Life till VR. Det går bra nu.

Medlem

En prequel till Half-life...? Vad gör man då, analyserar data och forskning?

Inaktiv

@jehuty: Det är vad jag tänker också. Vi kanske är småsinta här men det som gör Half-Life är väl vad som händer under spelen, logiskt nog. Dvs; vad tusan gjorde Gordon innan Black Mesa som är Half-Lifeskt? Kanske blir något i stil med Job Simulator där man som du säger analyserar data och pluggar?

Medlem
Skrivet av jehuty:

En prequel till Half-life...? Vad gör man då, analyserar data och forskning?

Skriver CV för att kanske få jobb på BMRF.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Är det bara jag som tänker att detta inte lär vara ett så stort spel? Prequel OCH VR?, bara VRsaken säger ju lite på vilken nivå detta kommer ligga, kan man tänka sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dont you guys have PHONES?!!!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Se där ja, nya rykten, igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Finns väl ingen under 30 som bryr sig of Halflife? Nåja, dom får ta sin tid det tar.

Är nog lite som du säger, tror spelarbasen för HL snart dött ut (slutat spela, inte dött) så intresset minskar sen ser man vad den nya kundgruppen spelar så känns HL3 aningens massa år försent.

Medlem

Vore oerhört idiotiskt att tvinga på folk VR för Half-Life 3. Men Vavle är ju som de är..


signatur

AYY LMAO

KoP
Medlem

Bara dom gör så att prequellen kan spelas utan ett VR headset så blir jag nöjd.

Medlem

Bara jag som verkligen verkligen hoppas ryktet stämmer? 😍 Valve skulle inte göra någon halvdassig "vr-experience" utan det skulle säkert vara banbrytande.

Ni som blir upprörda om det stämmer, vad reagerar ni på? Är det just VR ni inte gillar?

eld
Medlem
Skrivet av quilling:

Bara jag som verkligen verkligen hoppas ryktet stämmer? 😍 Valve skulle inte göra någon halvdassig "vr-experience" utan det skulle säkert vara banbrytande.

Ni som blir upprörda om det stämmer, vad reagerar ni på? Är det just VR ni inte gillar?

Jag håller med dig!

VR har alltid saknat en fullskalig satsning spelmässigt från valves sida, inga must-buys eller exklusiva/specifika upplevelser har funnits.

De flesta spel har varit mediokra spel som förhöjts lite av upplevelsen.

Det kombinerat med knuckles kan bli bra, extra bonus om valves headset är billigare än båda rift och vive.

Medlem

Half-Life 3 blir säkerligen ett Battle Royale i VR


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hade varit coolt om det är en interaktiv resumé
Inför HL3.

1
Skriv svar