Fläsket flaxar! DayZ 1.0 är släppt

Robot
Fläsket flaxar! DayZ 1.0 är släppt

Testa fullversionen gratis på Steam i helgen.

#dayz, #steam


Medlem

1.0 är bara en siffra, spelet är fortfarande fullt med buggar och av 50 vapen som fanns i alpha fattas 39 just nu.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Men kom igen... spelet ser ut som och är skit. Varför jobbar någon med det fortfarande...?

Medlem

Känns som survival aldrig blommat ut.
DayZ var för buggigt.
Rust kräver alldeles för mycket av din tid och slutar bara i att alla dödar on sight.
Nån skulle behöva finslipa genren.
Battleroyal är typ en finslipning men åt skuta allt hållet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

@Pjotor: Precis. Är ju tyvärr inte så nu för tiden att ett spel nödvändigtvis är "färdigt" (iaf inte i konsumenternas ögon) bara för att det nått 1.0 release. Allt för ofta innebär 1.0 snarare att det lämnat vad som förr var Alpha och gått in i Beta. Det var bättre förr, o.s.v... Gone Gold har blivit Gone Silver, eller i vissa fall Gone Bronze.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Sist jag spelade (för nån vecka sen) fanns en bugg som drabbade typ alla som gjorde att ens eget vapen inte hördes, samt en bugg som gör att magasin fastnar i vapnet och vapnet blir helt obrukbart ibland om man laddar om på fel sätt, i ett spel där det är sjukt riskabelt att få tag på vapen så är det ganska illa, framförallt med tanke på att den buggen har rapporterats för lääänge sedan, sen finns det ju ett stort antal andra buggar och system som inte ens fungerar i spelet än, att kalla detta för 1.0 är mest att de ger upp tror jag.

Medlem

Skapliga Duke Nukem Forever flashbacks man fick av rubriken. Säkert lika opolerat också.

Medlem

Conan var väl det bästa av alla survival-spel jag testat. Det här ser ut som snor i jämförelse.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dem har lagt till förkylning på Xbox versionen. Har hostat och nyst var 20 sekund i 5 timmar nu.
Kanske bättre att optimera och laga spelet innan man lägger till nya saker.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ner i cylinder trumman med detta spel "kasst"

Medlem

Kan man förvänta sig en recension från redaktionen?

Medlem

Zombie spel är väl ganska dött just nu, samt att spelet är blaha.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker inte dom fångade någonting av det jag gillade med dayz modden i standalone, sorgligt nog.
Dom gjorde så många konstiga tråk implementationer i standalone att jag inte ens vet vart jag ska börja.

Less was more. Vad som var bra med modden var ju gunplay, arma 2 gunplay var ju rätt bra, bra ljudbild och smatter i puffrorna.
Att få mörda zombies och spelare, och få samla fordon och lite prylar, främst vapen, och mörda fler spelare.

Inte att få fiska, eller att ha 10 komponenter på sitt vapen som kan gå sönder, eller att inte kunna öppna en förbannad konservburk bra utan en konservöppnare, behöva släpa magasin genom inventory för att ladda om, kläder som går sönder hela jävla tiden.

Modden balanserade på en linje som ändå var acceptabelt för att det skulle bli rolig gameplay, även fast det såklart hade sina flaws.
Man behövde iaf inte springa över hela jävla mappen för att hitta ett vapen med tillhörande ammo, som går sönder eller buggar bort sitt magasin.

Dom hade ett vinnande koncept, gick i motsatt riktning och förstörde allt.
Sjukt misslyckande.

Värt att tillägga är att dayz modden "vanilla" inte var den bästa heller.
https://zombies.nu var min favorit, det var ett grymt mod.

Han som bailade projektet, vad han nu hette, var inte ens värd hypen från början, han sådde blott fröet av vad som var bra med modden.

Medlem

Kan nästan tycka att spelet Scum ligger lite före, fast ändå inte i och med att det är såpass nytt och är i UE som inte riktigt är optimerat fullt ut ännu. Tuggar duktigt med prestanda men satan vad genomtänkt det spelet är för vad det är atm.
Tycker man ändå får uppskatta vad DayZ ger, var väl en utav de "första" eller vad man ska säga, som i sin tur gav nya idéer till spelutvecklare.

Redaktör
Skrivet av Phyrino:

Kan man förvänta sig en recension från redaktionen?

Vi får se om vi kan få ihop något. Dålig timing med release strax innan jul. Och Jocke-Calle var väl inte våldsamt imponerad av ca fyra års uppdateringar när han testade igen nyligen. Men som sagt, vi får se om vi kommer på något vettigt att göra av det.


signatur
Medlem

Har testat DayZ och ddt är forfarande en alfa. Buggit som satan och saknar massa content dom lovat.
Det är kul ibland, men visst fan hade man hoppats på mer. Men kan knappast säga att jag är besviken, blivit så van vid att BiS varit hopplöst dåliga på att leverera de senaste åren i DayZ.

Medlem

Kör på ps4a nu och är rätt så fast. Trots att jag dött 20 gånger om. Bästa varvet blev jag "UN" soldat hjälm från prison island. Men dog klantigt mot 3 zombies.

1
Skriv svar