51 miljoner tro ha spelat GTA V på PS4

Robot
51 miljoner tro ha spelat GTA V på PS4

Även Fifa verkar vara gigantiskt.

#gta-v, #ps4, #sony


Medlem

Den som köper ett nytt Fifa varje år har förverkat sin rätt att klaga över att utvecklare pumpar ut dlc.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

"Fifa 18, 17 och 16 uppskattas ha mellan 32,5 och 28,3 miljoner spelare. Om uppskattningen stämmer innebär det att mer än var tredje PS4-ägare köper ett Fifa – varje år."

Nej.

Det innebär (om siffrorna stämmer) att så många har spelat dessa spel. Det kan finnas flera konton på samma konsol, "gamesharing", spel kan lånas ut och väldigt många exemplar av spel som FIFA hamnar i begagnathandeln när det kommer ett nytt.

Senast jag var i London var jag in i en affär där det såldes begagnade spel och det fanns obegränsat med exemplar av FIFA med 1-2 år på nacken till salu för £1-2.

Medlem

Om detta beräknas med hjälp av trophies ett konto har bör inte det inkludera de som spelade på ps3 också? Känns ju smått otänkbart att hälften av alla gta 5 skulle ha sålts till just ps4.

Redaktör
Skrivet av Margy:

"Fifa 18, 17 och 16 uppskattas ha mellan 32,5 och 28,3 miljoner spelare. Om uppskattningen stämmer innebär det att mer än var tredje PS4-ägare köper ett Fifa – varje år."

Nej.

Det innebär (om siffrorna stämmer) att så många har spelat dessa spel. Det kan finnas flera konton på samma konsol, "gamesharing", spel kan lånas ut och väldigt många exemplar av spel som FIFA hamnar i begagnathandeln när det kommer ett nytt.

Senast jag var i London var jag in i en affär där det såldes begagnade spel och det fanns obegränsat med exemplar av FIFA med 1-2 år på nacken till salu för £1-2.

Så sant så. Korrigerat.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Visserligen är min artikeln inte like "fint" skriven, men jag skrev i princip samma sak tidig imorse innan denna artikel.
https://www.fz.se/forum/trad/433136-ps4-antal-spelare-per-spel
Bl.a. med en kommentar om att antal spelare inte mostvara antal kopior.
Whatever.

Avstängd

Det är inte alls anmärkningsvärt att FIFA är stort. Även icke gamers spelar det spelet.


signatur

PS5 och inget annat.

Redaktör
Skrivet av breahl:

Det är inte alls anmärkningsvärt att FIFA är stort. Även icke gamers spelar det spelet.

Det släpps ett nytt fullprisspel som är rätt likt föregångarna varje år. Att de säljer så bra finner jag anmärkningsvärt.


signatur
Avstängd
Skrivet av Tomas Helenius:

Det släpps ett nytt fullprisspel som är rätt likt föregångarna varje år. Att de säljer så bra finner jag anmärkningsvärt.

Det utvecklas varje år med, det som är de sjuka. 19 är t.ex snyggare än 18, nya grejer i karriärläge osv. Även licens till La liga i 19 vilket spelet inte haft tidigare. I 18 spelade man på "låtsas" arenor i La liga, nu är det dom riktiga. Även Champions league finns med i 19 vilket inte fanns i 18.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det släpps ett nytt fullprisspel som är rätt likt föregångarna varje år. Att de säljer så bra finner jag anmärkningsvärt.

Fotboll är religion.
Fifa är otroligt stort varumärke som tidigare nämnts bland icke gamers.
Dessa och även andra fifa fans bryr sig inte, dom skulle nog betala fullpris bara för att "uppdatera laguppställningarna"
har stött på massvis av gånger folk som har konsol men ENDAST spelar typ FIFA.

Dom som spelar NHL eller Madden brukar ha ett lite större spelbilbiotek av lite "vanliga" spel ocskå


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är inte alls anmärkningsvärt att FIFA är stort. Även icke gamers spelar det spelet.

jaså? jag har typ noll intresse av fjutboll.. maken till mer tråkiga spel får man leta efter...

Medlem
1
Skriv svar