Recension – The Division 2 (1 av 2)

Medlem

- Det ska inte ta 20 timmar att verkligen hitta i alla menyer

Vad är det som är så himla svårt med menyerna? lol Snacka om att verkligen leta efter brister. Och en massa buggar har redan blivit fixade.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Zerox_no1:

- Det ska inte ta 20 timmar att verkligen hitta i alla menyer

Vad är det som är så himla svårt med menyerna? lol Snacka om att verkligen leta efter brister. Och en massa buggar har redan blivit fixade.

Tycker själv att menyerna var onödigt komplicerade. Slutade mest med att jag knappt var inne där då jag egentligen ville spela istället.

Givet tar det inte 20 timmar, tror inte det är vad Calle vill säga heller. Sitter man med menyerna i säg 10-15 minuter rakt av så löser man det nog ganska snabbt. Men för de få gånger man ska hoppa in medan man spelar så tycker även jag att det var krånglig ibland.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

? Går att spela helt själv om man vill

Går går det ju säkert, men när jag provade blev du inslängd i uppdrag tillsammans med andra.

Skrivet av SoL:

Jag spelade igenom i stort sett hela division 1 själv utan problem, och nu har jag börjat med 2:an som är lite mer tacksamt att spela själv. Blir det för svårt så är det bara att köra en matchmake på det uppdraget.

När jag spelar co-op så upplever jag att dom jag spelar med rusar igenom uppdraget så jag nästan blir stressad haha. Så faktum är att jag föredrar oftast att spela the Division själv.

Intressant att höra.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gnällkuk
Skrivet av Castor.T:

Går går det ju säkert, men när jag provade blev du inslängd i uppdrag tillsammans med andra.

När du provade vad? Finns ett sidouppdrag för att låsa upp dark zone som du hamnar med andra, allt annat spelar du själv om du inte aktivt väljer att matchmakea med andra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker själv att menyerna var onödigt komplicerade. Slutade mest med att jag knappt var inne där då jag egentligen ville spela istället.

Givet tar det inte 20 timmar, tror inte det är vad Calle vill säga heller. Sitter man med menyerna i säg 10-15 minuter rakt av så löser man det nog ganska snabbt. Men för de få gånger man ska hoppa in medan man spelar så tycker även jag att det var krånglig ibland.

Är menyerna med andra ord bökigare än i ettan? Det tog ett tag att lära sig olika saker i dem i ettan. Men det tyckte jag ofta hade att göra med uppgraderingen av basen och nya valmöjligheter.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

När du provade vad? Finns ett sidouppdrag för att låsa upp dark zone som du hamnar med andra, allt annat spelar du själv om du inte aktivt väljer att matchmakea med andra

Svårt att säga men tror ej att det är Dark Zone, är inte det end game? Men vad vet jag.
Har endast kört några uppdrag under nån timme på en "free weekend".


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Dark Zone är spelets PVP zoner, och kan besökas närsomhelst.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Gnällkuk
Skrivet av Castor.T:

Svårt att säga men tror ej att det är Dark Zone, är inte det end game? Men vad vet jag.
Har endast kört några uppdrag under nån timme på en "free weekend".

Dark Zone är en sidoaktivitet som blir tillgänglig ganska tidigt i spelet. Jag skulle gissa på att du knallade upp till ett uppdrag och sedan valde att köra matchmaking, omedvetet kanske. Men det kräver typ fyra knappttryckningar för att initiera...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zerox_no1:

- Det ska inte ta 20 timmar att verkligen hitta i alla menyer

Vad är det som är så himla svårt med menyerna? lol Snacka om att verkligen leta efter brister. Och en massa buggar har redan blivit fixade.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Tycker själv att menyerna var onödigt komplicerade. Slutade mest med att jag knappt var inne där då jag egentligen ville spela istället.

Givet tar det inte 20 timmar, tror inte det är vad Calle vill säga heller. Sitter man med menyerna i säg 10-15 minuter rakt av så löser man det nog ganska snabbt. Men för de få gånger man ska hoppa in medan man spelar så tycker även jag att det var krånglig ibland.

Skrivet av Över45:

Är menyerna med andra ord bökigare än i ettan? Det tog ett tag att lära sig olika saker i dem i ettan. Men det tyckte jag ofta hade att göra med uppgraderingen av basen och nya valmöjligheter.

Jag kör på pc, och där är de helt ärligt menyerna bökiga. Jag förstår att mycket stuff måste in men några exempel:

  • Det skiftar mellan F och mellanslag för att utföra saker i menyerna (öppna lådor och assigna saker, som exempel)

  • Det finns (vad jag vet) ingen ”read all” för att slippa alla utropstecken överallt.

  • Crafting benchen slänger ur dig det menygränssnittet efter varje craft

  • Du kan dubbelklicka på en utrustningsdel för att equippa, men måste trycka F för att komma in i mod-menyn (samma F som används för att öppna lådor)

  • Vissa grejer kan du dubbelklicka på, andra måste du hålla in en tangent för att utföra, och ändå få en ”är du helt säker”

Näe, det tog inte 20 timmar, men menyerna är röriga om man inte kommer direkt från ett Paradox-spel


signatur
Ambassadör
Xbox

@Carl Johansson-Sundelius: Låter som om knappar/menyer är smidigare på konsol, även om det är bökigt där också. Framförallt att hitta allt... Men det är ingen stor issue tycker jag, nu sitter det.

GJorde för övrigt det där Castle-missionet som du hade issues med och det fungerade utan problem så det verkar de ha fixat!


signatur

Jump in.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mortaigne:

@Carl Johansson-Sundelius: Låter som om knappar/menyer är smidigare på konsol, även om det är bökigt där också. Framförallt att hitta allt... Men det är ingen stor issue tycker jag, nu sitter det.

GJorde för övrigt det där Castle-missionet som du hade issues med och det fungerade utan problem så det verkar de ha fixat!

Åh, så Castle Settlement är som de andra nu? Med projects och egna missions?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kör på pc, och där är de helt ärligt menyerna bökiga. Jag förstår att mycket stuff måste in men några exempel:

  • Det skiftar mellan F och mellanslag för att utföra saker i menyerna (öppna lådor och assigna saker, som exempel)

  • Det finns (vad jag vet) ingen ”read all” för att slippa alla utropstecken överallt.

  • Crafting benchen slänger ur dig det menygränssnittet efter varje craft

  • Du kan dubbelklicka på en utrustningsdel för att equippa, men måste trycka F för att komma in i mod-menyn (samma F som används för att öppna lådor)

  • Vissa grejer kan du dubbelklicka på, andra måste du hålla in en tangent för att utföra, och ändå få en ”är du helt säker”

Näe, det tog inte 20 timmar, men menyerna är röriga om man inte kommer direkt från ett Paradox-spel

Tryck Esc istället för space bar (accept).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

@trickeh2k: Då backar jag väl ur menyn?


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åh, så Castle Settlement är som de andra nu? Med projects och egna missions?

Nä, det är inte tänkt som ett fungerande Settlement i nuläget. De få överlevarna som inte gasades ihjäl i mortar-attacken flyttas till Theater av Agent Keso efter att man gjort hämndattacken mot Jefferson Plaza.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Dark Zone är en sidoaktivitet som blir tillgänglig ganska tidigt i spelet. Jag skulle gissa på att du knallade upp till ett uppdrag och sedan valde att köra matchmaking, omedvetet kanske. Men det kräver typ fyra knappttryckningar för att initiera...

Kanske det. Hursomhelst, då vet jag det finns möjlighet att köra SP om man skulle bli sugen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@trickeh2k: Då backar jag väl ur menyn?

Nope, då kommer du tillbaka till föregående meny där du craftade, logiskt va? :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Castor.T:

Kanske det. Hursomhelst, då vet jag det finns möjlighet att köra SP om man skulle bli sugen.

Utan tvekan, jag har tagit mig till end game själv med undantaget för strongholds som jag matchmakeat med randoms


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

@trickeh2k: Haha, vafan... your honor, I rest my case!


signatur
Skägg.
10 Chambers

@Mortaigne:

Men ska Agent Keso verkligen sitta kvar i hålet i marken och köra samma cutscene varje gång man går ner dit?


signatur
Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Mortaigne:

Men ska Agent Keso verkligen sitta kvar i hålet i marken och köra samma cutscene varje gång man går ner dit?

Heh, nä det låter sjukt. Gör hon det för dig? Det måste jag testa... Jag gick aldrig tillbaka eftersom missions progressade vidare utan buggar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Tryck Esc istället för space bar (accept).

Åh, tack och bock! Mycket smidigare att mass-crafta nu! Tack

Gnällkuk

@Leon_: yw :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När kommer del 2 ?

Moderator | Testpilot
Skrivet av LANMAN:

När kommer del 2 ?

Senast i Fräcka Fredag så blev det sagt "nästa vecka" igen, lite skämtsamt då Calle sa nästa vecka förra gången också.

Med det sagt, nu i veckan förhoppningsvis.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av LANMAN:

När kommer del 2 ?

Bortåt onsdag, menar Calle.


signatur
Skägg.
10 Chambers
12
Skriv svar