Omröstning: Keanu i Cyberpunk?

Skägg.
10 Chambers
Omröstning: Keanu i Cyberpunk?

Okej, nu måste vi avgöra det här, vad tycker ni om Keanu Reeves i Cyberpunk 2077?


signatur
Medlem

Finns flera riktigt bra karaktärer som är skapade med 3D-kopior av skådisen och perfomance capture. Vaas i Far Cry 3, Senua i Hellblade, alla tre protagonister i GTA5.

Kul också att man hör två helt olika sidor av diskussionen beroende på vilket spel vi pratar om. När Keanu är med i Cyberpunk säger väldigt många att det känns fel med en riktig skådis i spel. När SquareEnix presenterar sitt Avengers-spel ifrågasätter minst lika många varför de inte använt skådisarna från filmen.

Personligen tror jag Keanu kommer göra ett bra jobb. Och jag tror vi kommer få se mer sånt här i framtiden.

Backloggens befriare

Nej tack från mig. Inte för att det är Keanu Reeves just, utan för att jag vill inte ha in ett ansikte som jag redan förknippar med en massa saker i ett spel som är helt och hållet fiktion.


signatur

Ad hoc addendum

Föredrar att inte köra med tama marknadsförings knep framför egenskapade kompanjoner.
Om trailern ska ha någon sanning i sig så hoppas jag för allt i världen att de inte tar livet av Jackie, blev stormförtjust i han som karaktär från förra årets 45min kavalkad. Där är en polare och kumpan man ville ha vid sin sida spelet igenom.

Dont do it cdpr, dont you fucking do it!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ambassadör
Xbox

Jag gillar det, just för att det är Keanu. Hade det varit en film så hade han varit klockren för rollen så varför inte i ett spel. Jag förvånar mig själv lite med att jag gillar det faktiskt haha.

Det hänger så mycket på skådespelaren och rollen.


signatur

Jump in.

Medlem

Bryr mig egentligen inte ,men helst hade ja haft icke skådisar i spel.
Man kan "inspireras" men inte klistra in dom exakt kopia


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Börjar bli lite tjatigt det här med Keanu nu
Lite som det där med The Last of Us, fast då var det ju tvärtom.

Releasehästryttare

Medlem
Skrivet av Bennii:

När Keanu är med i Cyberpunk säger väldigt många att det känns fel med en riktig skådis i spel.

Hur kan få bli "väldigt många"?

Quake-konnässsör

Meh, om spelet inte lever upp till hypen så är det helt Keanu fel att det blev så. Men tycker det är saksamma att han är med i spelet eller inte, kul för honom, tråkigt för mig att jag kommer ha honom i örat under hela spelet.

Geeks Gaming

Jag kan känna att (bra!) skådespelare har en plats i detta mediet. Gillade Rutger Hauer i Observer, Charles Dance i witcher 3, Ellen Page i beyond two souls etc etc.

Keanu reeves, med filmer som Johnny Mnemonic, Matrix, John wick, constantine mfl i ryggsäcken känns som ett logiskt val för rollen som Johnny Silverhand. Erfarenheten av cyberpunk och badass finns ju. Man ska heller inte glömma att han bar hela 320Gb(!) data i huvudet en gång
Sen att han uppfattas som extremt ödmjuk och tar sitt arbete på allvar gör inte saken sämre i mina ögon.

Finns det risk för att det floppar? Absolut.
Finns det risk för att man använder Keanu som en smokescreen/hypemaskin för att flytta fokus från själva spelet? Absolut
Men sen kommer jag ihåg att det inte är bioware/bethesda/ubisoft/EA som gör spelet och mår genast lite bättre

Medlem
Skrivet av Fulci:

Hur kan få bli "väldigt många"?

Jag kan inte räkna.

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Jag kan inte räkna.

Lär sig räkna som en kock: en, flera, många!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Om det är bra gjort så kan kändisar i spel tillföra en känsla av "förtrogenhet" eller vad man ska säga, dvs man blir mer engagerad i spelet och storyn om man känner igen någon och gillar vad den personen har gjort tidigare.

Är det dåligt gjort blir det distraherande och känns mer som nåt billigt marknasföringstrick.

Är mao positiv så länge det är bra gjort.

Medlem

Sålänge slutprodukten blir inom vad anses vara bra så har jag ingen åsikt kring det.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nu för tiden är grafiken såpass bra att storydrivna spel med mycket cutscenes är mer känsligt för bra skådespeleri och dialog. Så helt logiskt att ta in en erfaren skådis och det känns bra castat på rollen. Det känns som det är lika viktigt som när man castar en film, du kan slänga in en kändis i en film för att locka publik, men han/hon måste ju passa i rollen också - och det känns väl rimligt här tycker jag.
Så tummen upp.
Minns det underbara Horizon Zero Dawn, med det pinsamt dåliga skådespeleriet i cutscenes - underbar story, men så träääigt i dialogen.

Medlem

Hiss


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag undrar när vi får se Lady Gaga.

Medlem
Skrivet av e3henri:

Minns det underbara Horizon Zero Dawn, med det pinsamt dåliga skådespeleriet i cutscenes - underbar story, men så träääigt i dialogen.

Dom får gärna köra riktiga skådisars röster då dom har känsla för det, men helst inte nyllet.

Medlem

Försiktigt skeptisk. Vissa kändisar är för kända liksom . Har inget emot karln ,men ta Sagan om Ringen t.ex. därjag är väldigt glad attde inte castade Sean Connery som Gandalf,utan en duktig,men relativt okänd skådis.

Medlem

har hört att även Kanye west har en väldigt betydande roll i spelet. Han spelar cyber cyborg gangstern Leroy och han kommer dyka upp på de flesta ställen för att sälja lite "uppfriskande" hashish"

Medlem
Skrivet av Evilof:

Försiktigt skeptisk. Vissa kändisar är för kända liksom . Har inget emot karln ,men ta Sagan om Ringen t.ex. därjag är väldigt glad attde inte castade Sean Connery som Gandalf,utan en duktig,men relativt okänd skådis.

Ian McKellen okänd innan sagan om ringen? Håller inte rintigt med det påståendet

Jag har inget problem med Keanu i spelet, tycker snarare det är bra då det kan hjälpa till att "legimitera" spel som en seriös kulturytting.

Medlem

Har inga problem med Keanu där, men jag förstår samtidigt att folk har åsikter om skådisar och roller.

Själv såg jag t.ex Peter Haber i Sunes jul innan jag såg honom i Hamilton. Det gick INTE. Man kunde ju inte se karln utan att skratta >_< Nu kom ju dessa två ganska nära varandra, idag skulle jag kanske inte reagera på samma sätt. Jag har ju ex. sett Beck senare och inte sett honom son Sunes farsa (men å.a.s. är det ju ~30 år sen man såg Sunes jul...)

Medlem

Man har ju haft med skådisar länge i spel. Mass effect serien som jag spelar igenom just har ju självaste Martin Sheen. Har inte call of duty serien också haft med en massa skådisar

Medlem

Everybody loves Keanu. Han e ju kung.

Medlem
Skrivet av robbis:

Everybody loves Keanu. Han e ju kung.

Inte Jocke!

Förövrigt vet jag inte riktigt, han kanske passar perfekt eller blir ett irriterande moment, om jag ska sia om framtiden tror jag han kommer passa i denna roll(får vi hoppas). Röster har jag inga större problem med att skådisar gör, men utseendet på karaktärer får gärna vara påhittade.(även om nu vissa skådisar kan passa i spel)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det jag gillar med det hela är att Mr Reeves själv gillar sci-fi/fiction. Då känns det mer äkta.


signatur

Niet.

Medlem

@Bennii: det är sant det du säger. Keanu är ett proffs, och han vet vad han gör. Han kommer att ge mer än ta, och att han spelar Johnny Silverhand som är ett hjärnspöke med mera, kan vara riktigt coolt. Jag känner att CD Project vet vad de pysslar med.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Inaktiv

Tycker hypen runt Keanu är rätt fjantig faktiskt, helt okej skådis men inte så mycket mer. Jag upplevde hans framträdande på E3 som rätt dåligt förberett och "awkward". Han verkar inte ha någon koll eller bry sig om spel heller utifrån det han sa på E3, upplevdes lite som en billig reklam.

Däremot så bryr jag mig inte nämnvärt om han medverkar. Det viktigaste är att hans karaktär är intressant. Gällandes kända personer i spel så tycker jag lite som ett av de första inläggen, det kan förstöra lite av inlevelsen. Men det viktigaste är att CDPR lyckas göra en trovärdig karaktär av han som passar in i spelet. Om de vill använda någon kändis för att marknadsföra spelet, fine by me.

Däremot så vill jag anmärka på FZ'as nivå på speljournalistiken. Hur många artiklar har ni nu skrivit om Keanu Reeves i Cyberpunk?
Jag har däremot inte sett en enda på hans framträdande i Fortnite. Ni får gärna rätta mig om jag har fel, kanske har missat det, men hittar inga artiklar när jag söker på det heller.

Skriv svar