Riktiga Fallout 76-väskor levereras: "Bag-gate" äntligen över

Robot
Riktiga Fallout 76-väskor levereras: "Bag-gate" äntligen över

"Pappa, var befann du dig när Bethesda skickade ut jympapåsar istället för de väskor de marknadsfört?"

#Bethesda, #fallout76, #duffelbaggate


Medlem

Fint att de inte ignorerar incidenten helt och hållet, men känns lite för sent för att försöka laga skadorna som redan skett.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Äntligen. Att de dessutom patchat spelet så det e riktigt bra gör ju inte saken sämre. Bra jobbat Bethesda

eld
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Äntligen. Att de dessutom patchat spelet så det e riktigt bra gör ju inte saken sämre. Bra jobbat Bethesda

Spelet har inte ändrats så fundamentalt.

Medlem

Varför gjorde man inte rätt från början? Vet någon vad orsaken var? Tänkte på att släppa ett trasigt spel, och skicka ut saker som inte stämmer med det man gått ut med?


signatur

Niet.

Skrivet av Theade:

Varför gjorde man inte rätt från början? Vet någon vad orsaken var? Tänkte på att släppa ett trasigt spel, och skicka ut saker som inte stämmer med det man gått ut med?

Någon räknade på kostnaden och tog ett beslut.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@eld: Det är fortfarande gamla fallout 76, fast med mycket mindre buggar. Och extra saker dom har lagt till i spelet. Som dungeons, boss events, uppdaterade områden och quests. Och några nya pvp modes, som Survival mode och Nuclear Winter (Battle Royale). Adventure mode är PVE nu.

Det är väl under hösten då man kan säga att hela spelet har ändrats. Då dom lägger till Wastelanders dlc:n, som lägger till human npcs, nya factions och en ny mainquest.

@Theade: Dom trodde väl att ingen skulle märka något. Jag köpte power armor edition för hjälmen bara. Jag tänkte inte på det att det var en annan väska i förpackningen, förrän någon tog upp det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ser dock betydligt slappare ut än t.ex. en persedelpåse?

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Någon räknade på kostnaden och tog ett beslut.

Och vad är värdet på sitt varumärke, hur påverkas det när man gör sådär?

Skrivet av Gaara:

Och vad är värdet på sitt varumärke, hur påverkas det när man gör sådär?

Inom spelvärlden? Inte så mycket egentligen. Folk fortsätter ju köpa spelen. Det är bara för utgivaren att säga att man lärt sig av sina misstag och sen göra andra misstag med nästa spel


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Inom spelvärlden? Inte så mycket egentligen. Folk fortsätter ju köpa spelen. Det är bara för utgivaren att säga att man lärt sig av sina misstag och sen göra andra misstag med nästa spel

Ja, det sker hela tiden, spelare/kunder har kort minne. Det är bara att dom pratar om Elder Scrolls 6 eller Fallout 5 så är alla tillbaka + några till.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Romen som kom med Nuka Cola skulle tydligen vara av riktigt låg kvalité också. Men det är ju bra att de till slut ersatte jumpapåsarna iaf, även om de inte lyckades hålla 4-6 månader som de lovat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Inom spelvärlden? Inte så mycket egentligen. Folk fortsätter ju köpa spelen. Det är bara för utgivaren att säga att man lärt sig av sina misstag och sen göra andra misstag med nästa spel

Jag har iaf inget förtroende för dem, ska till ett väldigt bra omdömme av deras nya spel om jag ska köpa iaf, inge pre-order här inte

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gaara:

Jag har iaf inget förtroende för dem, ska till ett väldigt bra omdömme av deras nya spel om jag ska köpa iaf, inge pre-order här inte

Förboka inte alls. Det är bästa tipset.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Theade:

Varför gjorde man inte rätt från början? Vet någon vad orsaken var?

Var väl inte så konstigt när de inföll under tider när det var grov brist på grovt linne över hela världen, never forget.
😂😂😂😂

https://gamestoday.info/pc/fallout/breaking-news-worldwide-ca...

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Äntligen. Att de dessutom patchat spelet så det e riktigt bra gör ju inte saken sämre. Bra jobbat Bethesda

Bra jobbat!? Det är fan inte "bra jobbat" att dom efter ett halvår av ena kontroversen efter den andra ger sina kunder vad som utlovades vid release. "På tiden" är ett mer passande uttryck, om man vill vara generös.

Medlem
Skrivet av totalwarplayer:

Inom spelvärlden? Inte så mycket egentligen. Folk fortsätter ju köpa spelen. Det är bara för utgivaren att säga att man lärt sig av sina misstag och sen göra andra misstag med nästa spel

Man kan nästan säga att vi förtjänar den skiten vi får som gamers.

Medlem

Har inte hört ett piss om min väska


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Har inte hört ett piss om min väska

Samma här, men det kommer nog snart. Jorden är stor och rund.

Medlem

@hannes.theorell: Haha, ja så kan det ju vara. Men det är också det som är lite hemskt.

Företag: "Kom och köp glass! God kall mjukglass! Helt färsk och hemgjord!"
Konsument: "Men det här är ju crème fraiche?!"


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Var väl inte så konstigt när de inföll under tider när det var grov brist på grovt linne över hela världen, never forget.
😂😂😂😂

https://gamestoday.info/pc/fallout/breaking-news-worldwide-ca...

Oj.. Tabbe auf the Jeer!


signatur

Niet.

Gen
Medlem
Skrivet av anon_81726:

Äntligen. Att de dessutom patchat spelet så det e riktigt bra gör ju inte saken sämre. Bra jobbat Bethesda

Testade det under free week och måste säga att prestandan är riktigt mysko. Mycket stutters samt vissa ställen här och där där FPSen bara dyker (gäller att man tittar åt ett visst håll). Iofs har prestanda/optimering aldrig varit Bethesdas starka kort.

Skrivet av rmpyro:

@eld: Det är fortfarande gamla fallout 76, fast med mycket mindre buggar. Och extra saker dom har lagt till i spelet. Som dungeons, boss events, uppdaterade områden och quests. Och några nya pvp modes, som Survival mode och Nuclear Winter (Battle Royale). Adventure mode är PVE nu.

Jahaaa, var det därför jag inte blev skjuten i fejset så fort jag träffade några andra? Tänkte först att världen plötsligt blivit god men nu vet jag att det är pga PvE mode

Medlem

Fick väskan nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar