Före detta Epic-boss försökte lägga ner Fortnite

Robot
Före detta Epic-boss försökte lägga ner Fortnite

Succén hade kanske inte funnits, om game director Fergusson fått bestämma

#fortnite, #nedlagt, #save-the-world


Medlem

Det var ju inget då heller, det var då Epic försökte fixa Unreal Tournament för dom hade nog ingen större plan förutom att trycka ut UE4 över Unity.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Synd. Barnen hade varit bättre off utan fortnite. Bara spendera en dag i skolan eller ett tjatande barn.

Medlem

Tyckte Fortnite var så där, men vore kul att testa Save the World läget.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Parabellum87:

Synd. Barnen hade varit bättre off utan fortnite. Bara spendera en dag i skolan eller ett tjatande barn.

Det är väl ändå kul att barnen har något kul att snacka om och spela tillsammans? Alltid är det ju något. Kulor, Pokémon, Beyblades/snurror, hemligheter i Zelda osv.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är väl ändå kul att barnen har något kul att snacka om och spela tillsammans? Alltid är det ju något. Kulor, Pokémon, Beyblades/snurror, hemligheter i Zelda osv.

Som någon som har jobbat inom skolan så går det ej att jämföra något av det du nämner med fortnite eller minecraft, det genomsyrar deras liv på ett helt annat sätt än t ex kulor och Pokémon gjorde/gör. Många barn kan inte ens snacka om något annat eller ens "leka" fortnite, för de gör inget annat på sin fritid än att spela på platta eller dator. Riktigt sorgligt.

Geeks Gaming
Skrivet av Parabellum87:

Synd. Barnen hade varit bättre off utan fortnite. Bara spendera en dag i skolan eller ett tjatande barn.

Meh, barn tjatar. Tjat blir det för att de inte kan argumentera.
Är det inte fortnite så är det tv eller vatten eller mat eller godis eller.....ja, vad det nu kan vara.

Har 3 barn hemma och fortnite/spel/skärmtid är ett ickeproblem då vi diskuterar och lägger upp tider samt ett belöningssystem tillsammans. Fungerar bra för oss men såklart fungerar inte detta för alla

Medlem
Skrivet av kaealy:

Som någon som har jobbat inom skolan så går det ej att jämföra något av det du nämner med fortnite eller minecraft, det genomsyrar deras liv på ett helt annat sätt än t ex kulor och Pokémon gjorde/gör. Många barn kan inte ens snacka om något annat eller ens "leka" fortnite, för de gör inget annat på sin fritid än att spela på platta eller dator. Riktigt sorgligt.

Handlar väl mer om att föräldrar och skolpersonal inte verkar veta hur man uppfostrar barn och sätter inga rktiga gränser? När jag gick i grundskolan spelade säkert 90% av mitt umgänge WoW och det var redan när vi var 10-12 år gamla. Det kanske låter sorgligt men det var en väldigt stor del av våra liv och vi älskade det. Hänga med polarna i skolan och snacka WoW och sen när det blev rast sprang man snabbt hem för att lira ca en timme och sen efter skolan satt alla i Skype och snackade och lirade WoW tillsammans.

Jag kan erkänna att jag hade nog inte velat att mina barn höll på som mig MEN jag var relativt blyg som barn och WoW hjälpte mig verkligen att skaffa någon form a social liv.

Det är inte Epics eller Fortnites skyldighet att uppfostra människors ungar. Om du inte kan hindra din unge från att sitta vid datorn hela dagarna då kanske man borde tänka om lite extra innan man skaffar barn från början?

Jag tycker det är mer sorgligt att många föräldrar och vuxna FORTFARANDE efter alla dessa år skyller på spel och annan media bara för att dem själva inte har någon kontroll över sina kids...

Moderator | Testpilot
Skrivet av kaealy:

Som någon som har jobbat inom skolan så går det ej att jämföra något av det du nämner med fortnite eller minecraft, det genomsyrar deras liv på ett helt annat sätt än t ex kulor och Pokémon gjorde/gör. Många barn kan inte ens snacka om något annat eller ens "leka" fortnite, för de gör inget annat på sin fritid än att spela på platta eller dator. Riktigt sorgligt.

Möjligen, men från vad jag minns och när jag själv gjorde inhopp så var det likadant. Allt handlade verkligen om Pokemon-kort, allt handlade om kulor, blev även problem när man spelade om kulor och van andra ungars sådana.

Med tanke på hur stort Fortnite och Minecraft är så kan jag ändå tänka mig att det är ett aningen större problem men jag skulle nog ändå säga att det är likvärdigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Som någon som har jobbat inom skolan så går det ej att jämföra något av det du nämner med fortnite eller minecraft, det genomsyrar deras liv på ett helt annat sätt än t ex kulor och Pokémon gjorde/gör. Många barn kan inte ens snacka om något annat eller ens "leka" fortnite, för de gör inget annat på sin fritid än att spela på platta eller dator. Riktigt sorgligt.

Allt handlar väl ändå om beroende till slut. Hobby är en sak, och missbruk är ett annat, och det varierar från person till person. Om inte Fortnite fanns så skulle säkerligen personer som missbrukar hittat något annat. Här har dock föräldrarna en chans att hjälpa till och styra.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Som någon som har jobbat inom skolan så går det ej att jämföra något av det du nämner med fortnite eller minecraft, det genomsyrar deras liv på ett helt annat sätt än t ex kulor och Pokémon gjorde/gör. Många barn kan inte ens snacka om något annat eller ens "leka" fortnite, för de gör inget annat på sin fritid än att spela på platta eller dator. Riktigt sorgligt.

Minns att Pogs, GoGos och Pokémon var helt sinnes på skolan. Tiderna förändras dock, och jag vill inte sitta och förneka barnen nöjen.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Skillnaden var ju ändå att förr när man lekte med Pogs, Jojo mm var man ju ändå mer i rörelse. Nu sitter ju ungarna på sina arslen framför en skärm.

Medlem

Skillnaden är att Pogs/Pokémon eller vad man nu använde va en hobby bland många, Fortnight tar helt över många ungars liv... De får de klassiska rage utbrotten när man försöker få dem att sluta.

De andra sakerna designades för att folk skulle samla, för att de skull vilja ha alla kort eller vad som, Fortnight designades för att vara beroende framkallande (som alla spel nu för tiden) med triggers för spelberoende som genomsyrar hela spelet.

Men ja mycket ansvar ligger på föräldrarna, de måste se till så att ungarna håller spelandet till en hobby nivå och att det inte blir ett beroende!

Medlem

Lite sjukt att dom jobbade på "save the world" I typ 6år om jag minns rätt. Floppade och han ville lägga ner det. Dom gjorde battle royal på 6 månader och blir värsta succén.

Medlem

"Det hade varit som att säga nej till Beatles..."
nu tog ni allt i så de sprack i sömmarna.

iof så gör de nog inte mig så mycket, inget fan av varken beatles eller fortnite.

Inaktiv

Det är som de som försökte döda Hitler men också misslyckades Ingen av dessa heroiska handlar bör glömmas snart

Medlem

So close to achieve greatness!
Men rätt skönt att inte höra så mycket squeakers i andra spel dock


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Sandal:

Skillnaden är att Pogs/Pokémon eller vad man nu använde va en hobby bland många, Fortnight tar helt över många ungars liv... De får de klassiska rage utbrotten när man försöker få dem att sluta.

De andra sakerna designades för att folk skulle samla, för att de skull vilja ha alla kort eller vad som, Fortnight designades för att vara beroende framkallande (som alla spel nu för tiden) med triggers för spelberoende som genomsyrar hela spelet.

Men ja mycket ansvar ligger på föräldrarna, de måste se till så att ungarna håller spelandet till en hobby nivå och att det inte blir ett beroende!

Japp.
Jag själv är en gamer så det föll ganska naturligt att mina barn började spela också.

Men då var jag noga med att introducera kvalitet i mina barns gaming liv.
Mina barn väljer inte enkla spel på mobil/surfplatte för snabba fixar som garanterat är den sorts personer som får problem med "belöningsspel" som Fortnite och många andra f2p och mobilspel är och spelen används som "barnvakt".

Barnen spelar/spelat Minecraft och Fortnite också men på en betydligt sundare sätt än RAGE som några av deras kompisar visar.
Man hör i högtalarna eller när man är hemma hos dom.

Jag vill dock påstå att ungar RAGEAR mer i Fortnite än Minecraft


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Synd att han inte gjorde det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fortnite är det bästa som har hänt på länge! Spelar inte skräpet själv men det är som ett stort onlinedagis så man slipper alla barn i dom riktiga spelen.

1
Skriv svar