• Framsida
  • Tester
  • Forum
  • Om oss
  • Index
  • Aktiva trådar
  • Obesvarade trådar
  • Följda trådar
  • Skapade trådar
  • Lästa trådar
  • Citat
  • Regler
  • Sök i forumet
Nytt i forumet
  • The boys S2 3
  • Problem med Xbox streaming. 4
  • Strategiska brädspel 52
  • Nyhetstråden! 2436
  • Stora humortråden 364
  • LoL 2020 - Megatråd 8
  • Vilken låt lyssnar du på nu? 2795
  • Vad gillar ni för öl? 🍺 291
  • Bästa filmen ni någonsin sett? 103
Nya recensioner
  • Recension – Life is Strange 2, avsnitt 1-5 11
  • Recension – Darksiders: Genesis 12
  • Test – Google Stadia 52
  • Testpilot – ROG Strix Go 10
  • Recension – Narcos: Rise of the Cartels 19
  • Testpilot – HP Omen Mindframe Prime 6
  • Recension – Terminator: Resistance 24
  • Recension – Shenmue III 12
  • Recension – Pokémon Sword / Shield 26
  • Recension – Superliminal 8
Nya medlemsrecensioner
  • JOKER 23
  • Beyond Good & Evil Tillbakablick 18
  • The Outer Worlds (PC) 14
  • Guide till att skriva recensioner i forumet 30
  • Loria 8
  • Outer Wilds (PC) 15
  • [Brädspel] - The Lord of the Rings: Journeys in Middle-earth 6
  • Knights and Bikes 4
  • VIRPIL Controls - VPC MongoosT-50CM2 (Hårdvara Joystick - PC) 20
Externa nyheter
Hårdvarunytt från SweClockers
  • Veckans fråga: Har du klippt sladden till musen? Idag
  • Gigabyte GTX 1650 Super Windforce OC Igår
  • Svenska SFF-chassit Mjolnir i mål på Kickstarter Igår
  • Throwback Thursday: Jonas och Emil i första Fredagspanelen Igår
  • Plex lanserar tjänst för strömmande film Igår
  • Snabbtest: Grafikprestanda i Halo: Reach Igår
  • Qualcomm Snapdragon 865 gör 5G till krav för 2020 års flaggskeppstelefoner Igår
  • Microsoft Xbox "Lockhart" är budgetmodell med Playstation 4 Pro-prestanda Igår
  • Dell överväger närmare samarbete med AMD Igår
  • Krönika: AMD vann kärnornas krig 4 / 12
Forum
Allmänt snack
Tråd

FragZåne - Tråden om pizza

1
2
3
4
5
Skriv svar
2019-10-15 17:36
Permalänk
Molotov
Medlem
❤
Skrivet av trickeh2k:

Långt ifrån, de har enbart burgare på menyn. Gör en sak och gör det bra Hamburgare på riktiga restauranger är nog bland det tråkigaste jag ätit. Lite omdömen - https://www.yelp.com/biz/barrels-burgers-och-beer-stockholm

Gå till inlägget

AHA då är det då är det liknande Bastard Burger
Gott är det men man måste köpa allt separat dvs burgare, dricka pommes osv.

Anmäl Redigera Citera Svara
2019-10-18 12:49
Permalänk
Bennii
Medlem
❤
  • Plats: Halcyon

Jag blev sugen på att göra egen kebab. Är det någon här som gjort det, någon som kanske har ett bra nybörjarrecept?

2019-10-18 13:04
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤
Skrivet av Bennii:

Jag blev sugen på att göra egen kebab. Är det någon här som gjort det, någon som kanske har ett bra nybörjarrecept?

Gå till inlägget

Det fick mig att tänka på denna resturangen som jag såg för ca en månad sen i new york.

De låter en köra en egen kebab rulle på bordet!! Hur fett (litterally and fig) hade inte det varit

2019-10-18 13:07
Permalänk
keffkebab
Medlem
❤
  • Plats: Göteborg

@Devan

2019-10-18 13:10
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤

@keffkebab:

2019-10-18 15:26
Permalänk
Monsterfrukost
Medlem
❤
  • Plats: Västra Götaland
Skrivet av Bennii:

Fredagen den 4 oktober 2019 sände @Joakim Bennet och @Carl Johansson-Sundelius plikttroget ett rafflande avsnitt av Fragzone-Fredag. Avsnittet handlade om… *mummel*, och.. pft.. spel? Kanske? Ingen vet egentligen vad Calle och Jocke pratade om i avsnittet för den viktiga diskussionen pågick i Youtube-chatten. Pizza! Heter det kall-såne, eller heter det cal-zoone? Lägger man till eller tar man bort från menyn när man vill komponera sin egen? Och vad innehåller egentligen den mytomspunna pizzan som går under namnet FragZåne? Någon nämnde i chatten att vi borde ha en pizzatråd på forumet och självklart ska vi ha det!

Fyll tråden med allt pizzarelaterat: Receptet på den perfekta pizzadegen, tips på bästa pizzaosten, en bild på din svulligaste fredagspizza med åtta sorters topping. Eller varför inte skapa en omröstning om bästa micropizzan? Och vilken är egentligen den bästa pizzan att äta när man spelar, om man vill undvika flott på sitt dyra tangentbord/handkontroll? Varför inte tipsa om bästa pizzerian?

Jag gjorde pizza hemma igår. Första gången jag försökte mig på att göra inbakad pizza. Den blev kanske inte så vacker, men faktiskt riktigt god. Fyllde med ost, skinka, liiite rödlök och färska champinjoner. Ska slänga i mig resterna idag till lunch.

Gå till inlägget

Kan jag föreslå till dig och mods att döpa om tråden till FragZåne - Tråden om mat? Tråden har gått åt flera olika mathåll förutom pizza. Eller ska vi ha en separat tråd? Min trådidé är tråden "Mat och Matlagning", där FZ-medlemmar diskuterar restauranger, matlagning, kockarbete, tv-kockar och mat i allmänhet och fotograferar och delar sina kökskapelser till communityt. Vad tycker ni?

2019-10-18 15:28
Permalänk
Carl Johansson-Sundelius
Chefredaktör
❤
  • Plats: Internetz
Skrivet av Devan:

Det fick mig att tänka på denna resturangen som jag såg för ca en månad sen i new york.

De låter en köra en egen kebab rulle på bordet!! Hur fett (litterally and fig) hade inte det varit

Gå till inlägget

Så hungrig nu.

Din vänlige kvartersspindel - följ mig på Twitter

2019-10-18 16:08
Permalänk
Bennii
Medlem
❤

@Monsterfrukost: Tråden handlar om pizza, men att det uppstår snack om annan snabbmat är ju ganska naturligt.

2019-10-18 16:13
Permalänk
keffkebab
Medlem
❤
Skrivet av Monsterfrukost:

Kan jag föreslå till dig och mods att döpa om tråden till FragZåne - Tråden om mat? Tråden har gått åt flera olika mathåll förutom pizza. Eller ska vi ha en separat tråd? Min trådidé är tråden "Mat och Matlagning", där FZ-medlemmar diskuterar restauranger, matlagning, kockarbete, tv-kockar och mat i allmänhet och fotograferar och delar sina kökskapelser till communityt. Vad tycker ni?

Gå till inlägget

Så, vad väntar du på? Dra igång en tråd vetja!

2019-10-18 17:57
Permalänk
Gregerory
Medlem
❤
  • Plats: Sköndal

Nu jävlar....appropå Batman.
Disskussionen fortsatte på jobbet, med några fellow expats från Småland....Det visar sig...Den finns..i Södertälje...
Kebabhouse, Köpmangatan

Småländsk sås, rätt kött, allt...och den hette Batman även här.
Tre år sen jag käkade en sån sist. Men i går hände det.

🥰

2019-10-20 02:51
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤

Såg den här på imgur, de flesta kan hålla med om att en kebab pizza smakar gott om den ser ut så här ?

2019-10-20 03:56
Permalänk
anon_326725
Inaktiv
❤
Skrivet av Devan:

Såg den här på imgur, de flesta kan hålla med om att en kebab pizza smakar gott om den ser ut så här ?

https://i.imgur.com/ntugBtI.jpg

Gå till inlägget

Äter aldrig kebabpizza faktiskt. Är traditionell av mig. Pizza är pizza. Kebab är kebab.
Kebab ska ätas antingen i rulle eller på tallrik. Definitivt inte på pizza. Men det är ju tur att vi alla är olika eller hur?

2019-10-20 08:05
Permalänk
keffkebab
Medlem
❤
Skrivet av anon_326725:

Äter aldrig kebabpizza faktiskt. Är traditionell av mig. Pizza är pizza. Kebab är kebab.
Kebab ska ätas antingen i rulle eller på tallrik. Definitivt inte på pizza. Men det är ju tur att vi alla är olika eller hur?

Gå till inlägget

Så, hur långt är du beredd att gå, för att bryta mot denna "traditionella" pizza? Vad. Kan man ha på den?

2019-10-20 09:01
Permalänk
Bennii
Medlem
❤
Skrivet av anon_326725:

Gå till inlägget

Du är traditionell när det gäller pizza, men var det inte du som tidigare i tråden tipsade om att ha tsatsiki på pizzan? Låter inte så traditionellt.

Skrivet av anon_326725:

Sen klper man en burk tzatsiki till och har på innan man ska äta.
Perfekt pizza!

Gå till inlägget
2019-10-20 09:30
Permalänk
hannes.theorell
Medlem
❤
  • Plats: Uppsala
Skrivet av Devan:

Gå till inlägget

Njaa... Jag ska ta ett kort på nästa riktiga Smålandspizza när jag är nere nästa gång.

Viam inveniam aut faciam

2019-10-20 11:13
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤
Skrivet av anon_326725:

Gå till inlägget

Åtminstonde i GBG så är kebabpizzan den som överlägset säljer bäst på alla ställen, tveksam till att det är annorlunda i andra orter, men finns säkert nån håla som säljer mer calzones än kebabpizzas

2019-10-20 11:15
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤
Skrivet av hannes.theorell:

Njaa... Jag ska ta ett kort på nästa riktiga Smålandspizza när jag är nere nästa gång.

Gå till inlägget

Please do! Annars om du söker på svenska pizzor på google så hittar du och kan länka den du tycker ser bra ut ^^

2019-10-20 17:00
Permalänk
anon_326725
Inaktiv
❤
Skrivet av Devan:

Åtminstonde i GBG så är kebabpizzan den som överlägset säljer bäst på alla ställen, tveksam till att det är annorlunda i andra orter, men finns säkert nån håla som säljer mer calzones än kebabpizzas

Gå till inlägget

Hålan jag bor i, dvs Malmö, är jag rätt övertygad om att kebabrulle/tallrik är betydligt vanligare än en kebabpizza.

2019-10-20 17:02
Permalänk
anon_326725
Inaktiv
❤
Skrivet av Bennii:

Du är traditionell när det gäller pizza, men var det inte du som tidigare i tråden tipsade om att ha tsatsiki på pizzan? Låter inte så traditionellt.

Gå till inlägget

Traditionell vad gäller pizza och kebab när det kommer till kebab ja. Då är det två separata ting.
Uppenbarligen inte speciellt traditionell när det gäller pizza då en texmex-pizza redan fimpar allt man kan kalla traditionellt

2019-10-21 18:15
Permalänk
lampis
Medlem
❤

Jag bor i Småland och håller med om att Sveriges bästa kebabsås finns här. Däremot skulle fulpizzor som kebabpizza och hemmagjorda pizzor gjorda med pizzakit aldrig komma innanför min dörr av rent ideologiska skäl. Pizzadeg görs alltid från grunden, gärna också tomatsåsen, likt den konnässör man är. Osten (mager sådan) läggs alltid på före toppingen och pizzan bakas med fördel på pizzasten. Toppingen består antingen av salami, ananas, torkad oregano och färsk basilika (hata mig inte, ananasen bryter av sältan av salamin perfekt) eller kyckling, fläskfilé, soltorkade tomater, lök, torkad oregano och någon mysig sås gjord på gräddfil. I vissa fall kan tacoköttfärs funka som topping.

Kunskapsförmedlare.

2019-10-25 19:14
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤
2019-10-25 22:41
Permalänk
Korstabon
Medlem
❤

Om ni frågar en pizzabagare vilken pizza den själv äter, är det "Cappricciosa", dvs med skinka och champinjoner, helt enkelt för att det är dom 2 mest använda ingredienserna, så dom är alltid färska.

Sen ska man aldrig i helvete äta en Napolitansk pizza, jag skällde ut pizzakocken på ett ställe i Rom för några år sedan, fi fan för tunnbröd, toppingen var perfekt, men, näe, åker jag till Rom igen avstår jag deras tunnbrödspizzor.

Jobbat som pizzabagare runt 10 år, och springer fort iväg om nån pratar om kebabpizza, eller nån pizza med skaldjur på.

2019-10-25 22:47
Permalänk
anon_326725
Inaktiv
❤
Skrivet av Korstabon:

Om ni frågar en pizzabagare vilken pizza den själv äter, är det "Cappricciosa", dvs med skinka och champinjoner, helt enkelt för att det är dom 2 mest använda ingredienserna, så dom är alltid färska.

Sen ska man aldrig i helvete äta en Napolitansk pizza, jag skällde ut pizzakocken på ett ställe i Rom för några år sedan, fi fan för tunnbröd, toppingen var perfekt, men, näe, åker jag till Rom igen avstår jag deras tunnbrödspizzor.

Jobbat som pizzabagare runt 10 år, och springer fort iväg om nån pratar om kebabpizza, eller nån pizza med skaldjur på.

Gå till inlägget

Skällde du ut en random kock i Rom för att du inte gillade hans pizzabotten även fast toppingen var perfekt? "I don't know Rick..."

2019-10-25 23:11
Permalänk
Nioreh
Medlem
❤

Pizza är gott, särskilt om den har mycket gorgonzola. Vissa tycker det luktar illa, jag tycker tvärtom. Om nån beställer banan & curry kan jag däremot knappt sitta kvar i lokalen. Det stinker ju! Fattar inte hur nån kan käka den med flit.

2019-10-25 23:28
Permalänk
Joakim Bennet
Redaktör
❤
  • Plats: Stockholm

Så sugen på Batman-pizza nu!!!

2019-10-25 23:45
Permalänk
Korstabon
Medlem
❤

@anon_326725:
Självklart, det var dessutom en sån med den speciella titeln, dom som är ungefär som en professor, och stackare får gå i flera år som lärling för att få godkänt.

När en pizzabotten spricker såpass mycket, att du är tvungen att använda gaffeln för att få in brödsmulor i munnen, och begära en sked för att få i sig toppingen, då är måttet rågat.

2019-10-25 23:59
Permalänk
Nioreh
Medlem
❤
Skrivet av Devan:

Gå till inlägget

Säkert jättegoda, men enligt mig är en kebabpizza inte komplett utan sallad.

2019-10-26 01:36
Permalänk
Fargo
Medlem
❤
Skrivet av keffkebab:

@Devan

https://www.youtube.com/watch?v=mkvbZ-e795k

Gå till inlägget

Älllskar Seinfeld så orimligt mycket. This is happening!

2019-10-26 01:41
Permalänk
Devan
Releasehästryttare
❤

Vad tycker ni man skall dricka till en pizza på en fredag eller lördag kväll, öl eller rödvin?

2019-10-26 01:46
Permalänk
anon_326725
Inaktiv
❤

@Devan:

Äter enbart pizza som bakismat när jag inte orkar göra egen mat och det är även det enda tillfället jag dricker coca cola.
Perfekt bakisbehandling. Tung jävla pizza och 2 burkar iskall coca cola. (Helst på glasflaska men inte jättevanligt att hitta en pizzeria som levererar cola på glasflaska )

Öl och/eller rödvin till mat sker uteslutande till "riktig" mat på restaurang.

1
2
3
4
5
Skriv svar
Heta nyheter

Aktuella nyhetsdiskussioner

• 4 / 12 Se barden i Mordhau bränna av ett Doom-solo mitt i en strid 67
  • Igår Halleluja! Red Dead 2 släpps på Steam i kväll 59
  • 3 / 12 Playstation firar 25 år – vilken generation har varit bäst? 33
  • 3 / 12 "STARS!" Internet gräver fram omslag på Resident Evil 3-remaken 24
  • 4 / 12 Remaster-fabriken Bluepoint kan göra Demon's Souls-remake till PS5 21
  • 4 / 12 Halo: Reach släpps på pc och går direkt upp på topplistorna 21
  • 3 / 12 Playstation firar 25 år - Vinn ett Playstation 4 Pro! 21
  • 4 / 12 "Bra" säger de första Phoenix Point-recensionerna 20
  • 4 / 12 Nämen, Valve lägger ännu ett spel i frysboxen 20
  • 4 / 12 Rysliga co-op-skjutaren GTFO släpps i early access-form nästa vecka 19
Nytt i forumet

Aktiva diskussionstrådar

Aktiva
  • The boys S2 3
  • Problem med Xbox streaming. 4
  • Strategiska brädspel 52
  • Nyhetstråden! 2436
  • Stora humortråden 364
  • LoL 2020 - Megatråd 8
  • Vilken låt lyssnar du på nu? 2795
  • Vad gillar ni för öl? 🍺 291
  • Bästa filmen ni någonsin sett? 103
  • Escape from tarkov. 4
Obesvarade
  • Level 47 0
  • Musikhjälpen 2019 0
  • Spelturisterna 0
  • PS4 spel säljes 0
  • Intervju med Lars Wingefors från 2014 0
  • Säljer spel till PS1, PS3, PS4, Xbox360, GC, Wii, Switch och DS plus Wavebird kontroller 0
  • The Rudis - Mitt första spel som jag släppt till Android. 0
  • [SÅLD] Gaming dator - säljes som paket 0
  • DLC-uppdatering till Jurassic World Evolution 0
  • [Säljes] PS4-spel 0
Att synas på FZ

Är du medlem eller annonsör och har tips på kommersiella produkter eller kampanjer som kan tillföra FZ-communityt något bra och som uppskattas? Spana då in statistik och kontaktvägar här under.

Annonsinfo
Feedback

Tipsa oss som i FZ-crew om intressanta produkter, nyheter, spel vi borde testa eller lämna några rader feedback kring vad som helst öppet till communityt genom forumet.

• Feedback-forum
Kontakta FZ-crew
RSS

Håll dig uppdaterad med senaste nytt från FZ.se.

• Nyheter och artiklar
  • Forum
  • Om FZ.se
  • Teknisk info och cookies

Copyright © 1996—2019 Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.

Samarbete med
Mobilversion