LinjÀrt storydrivet spel

Medlem
LinjÀrt storydrivet spel

Tjena. Jag skulle uppskatta lite tips pÄ spel som Àr linjÀra med en stark story.

Jag har pÄ slutet spelat mig less pÄ en massa opel world spel. Har börjar med RD2, Witcher 3 och Far cry 5, men slutade spela alla eftersom jag tillslut ledsnade.

SĂ„ om det Ă€r nĂ„gon som sitter pĂ„ ett bra spel tips, sĂ„ fĂ„r ni gĂ€rna dela med er 😊.

Mvh
John

Medlem

Behöver inte kolla lÀngre Àn till Oxenfree, om du frÄgar mig

Medlem

Tror du fÄr specificera lite nÀrmare vad du gillar för spel och för vilken platform du söker spel till. Ska det vara nytt eller fÄr det vara gamla spel?

Final Fantasy har mÄnga spel som Àr linjÀra story baserade. Senast Final Fantasy VII Remake.

Uncharted spelen Àr ju ocksÄ vÀldigt bra.

Call of duty spelen kanske Àr nÄtt om du gillar sÄnt.

Medlem

A plague tale, FFVII Remake

Medlem

Yakuza-serien. De tre första spelen finns pÄ Xbox Game Pass, Àven till PC.

Even a broken clock is right twice a day

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tror du fÄr specificera lite nÀrmare vad du gillar för spel och för vilken platform du söker spel till. Ska det vara nytt eller fÄr det vara gamla spel?

Final Fantasy har mÄnga spel som Àr linjÀra story baserade. Senast Final Fantasy VII Remake.

Uncharted spelen Àr ju ocksÄ vÀldigt bra.

Call of duty spelen kanske Àr nÄtt om du gillar sÄnt.

Hej,
Absolut, var kanske lite otydlig. Jag gillar det mesta frĂ„n fantasy till steam punk, men det fĂ„r gĂ€rna vara lite tempo. Är stort fan av Batman serien, GOW men Ă€ven Uncharted som du nĂ€mde. Jag spelar pĂ„ PS4, PC och Switch sĂ„ borde tĂ€cka in det flesta spelen
/John

Medlem

Kan rekommendera Final Fantasy 7 Remake

Chefredaktör

Sitter och lirar Dishonored 2, Àr ju ganska öppet i banorna men ÀndÄ linjÀrt om man vill.

Din vÀnlige kvartersspindel - följ mig pÄ Twitter

Medlem

The Last of Us Àr mitt absolut favoritspel nÀr det kommer till story!

Medlem

A Plague Tale, Life is Strange 2, The Last of Us, Heavy Rain, Detroit, Hellblade.

Finns mÄnga bra spel

Processor: Intel Core i7 9700K @ 5.0 GHZ, Processorkylare: Corsair Hydro H100i PRO RGB
Grafikkort: EVGA GeForce RTX 2080 SUPER XC ULTRA 8GB
Arbetsminne: 32 GB HyperX Fury Black DDR4 3200mhz 2x16
Ljudkort/DAC: Sound BlasterX G6, Högtalare: Samsung HW-Q86R + SWA-9000S.
Hörlurar: AKG K712 Pro

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sitter och lirar Dishonored 2, Àr ju ganska öppet i banorna men ÀndÄ linjÀrt om man vill.

Jag har ju spelat 1an och tyckte det var ok, kanske ska testa 2an.

Medlem
Skrivet av marsson90:

A Plague Tale, Life is Strange 2, The Last of Us, Heavy Rain, Detroit, Hellblade.

Finns mÄnga bra spel

Tack! Mycket bra tips pÄ spela som jag inte haft tid att spela. Detroit och hellblade Àr absolut spel jag vill testa. kanske vÀntar pÄ en rea

Skribent
Ponny

De nya Tomb Raider-spelen Àr liiite open world, men ÀndÄ hyfsat linjÀra vill jag pÄstÄ.

En Bamseponny av folket

Medlem

Dark Souls 1-3 och Sekiro om du gillar svÄra spel.

Nya Prey och Resident Evil 7 och 2 Remake. Om du gillar survival spel.

Doom 2016 och Doom Enternal om du gillar Fast paced First person.

Deus Ex, Deus Ex human revolution och Deus Ex Mankind Divided om du gillar Smyg action.

Den som vet vet.

Chefredaktör
Skrivet av meganollan:

DÀr har du ju möjligheten att spela som dottern istÀllet, vilket pÄverkar vilka förmÄgor du fÄr tillgÄng till.

Din vÀnlige kvartersspindel - följ mig pÄ Twitter

Medlem

Firewatch!

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem

Jag skulle rekommendera Star Wars Fallen Order. Lite open world men bryr man sig inte om att alla lÄdor osv. sÄ Àr det vÀldigt linjÀrt

It's not a lake, it's an ocean

A Plague Tale: Innocence har en stark story och fantastiska miljöer.

Rise of the Tomb Raider har en duglig story, bra action och ÀventyrskÀnsla samt inte minst lÀckra miljöer.

Heavy Rain spelar jag just nu, det Àr helt och hÄllet storydrivet och spelmÀssigt kantigt men ÀndÄ vÀrt att uppleva för storyns skull dÄ den faktiskt Àr vÀldigt vÀlberÀttad.

Detroit: Become Human har samma upplÀgg som Heavy Rain men Àr mycket snyggare och med bÀttre flyt.

DÀrutöver gillade jag faktiskt storyn i Dead Rising 4...

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om du ej har nÄgot emot Àldre spel finns fear 1-2 (kanske inte nobelpris för bÀsta story), men det har gameplay, atmosfÀr och fortfarande bra ai som vÀger upp), Beyond good and evil och Mass effect serien.

Who are you if im not me?

Medlem
Skrivet av meganollan:

Ettan var bra. TvÄan Àr bÀttre.

Att gÄ upp före klockan sex pÄ morgonen borde vara olagligt.

Medlem

Kanske inte direkt starkt storydrivna men Metro-spelen Àr riktigt trevliga och storyn Àr bra (efter böcker).
Det Àr mer pangpang Àn snack om man sÀger sÄ!

Medlem

Alan Wake,
Rime, Inside

Medlem

Brothers - A Tale of Two Sons
Oxenfree
Uncharted-spelen

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Medlem

God of War Àr vÀl viss open world, men ÀndÄ linjÀrt pÄ sina stÀllen.
Uncharted-serien Àr ett givet val.
The Last of Us likasÄ.
Mark of the Ninja om du gillar 2D-action/stealth
De tidiga CoD: Modern Warfare Àr vÀrda en genomspelning i mitt tycke.
DOOM 2016 och DOOM Eternal för fast-paced FPS. Inte superstark story kanske, men desto bÀttre gameplay.
Bioshock-trilogin Àr ocksÄ given, men det finns ganska mycket frihet i hur man kan röra sig i de olika omrÄdena.

Fractal Design R4 | MSI Geforce GTX 1080 Ti 11GB | Corsair 16GB DDR4 3200 MHz CL16 Vengeance | MSI B350 Tomahawk | EVGA GQ 650W | AMD Ryzen 7 1700 3.7 GHz | Samsung 850-series EVO 500GB

Medlem

Jag tycker storyn i kingdom hearts serien Àr rÀtt Nice

Medlem

Hej igen!
Jag vill tacka alla för superbra tips. Jag har skrivit ner en massa spel som jag kommer att spela i framtiden (Detroit, Hellblade, A plagues tale Dishonored 2 mm mm) .

Jag bestÀmde mig tillslut för Control , Àven fast ingen föreslog det :P. Jag hade för mig att jag sett det förlaget i en annan trÄd och kollade lite gameplay och tyckte det sÄg kul ut. Jag har spelat 2 h nu och jag mÄste sÀga att det var ett bra köp :). Gillar kombinationen av skjuta och superkrafter som man fÄr anvÀnda sig av. Hittils tycker jag ocksÄ att storyn kÀnns vÀldigt orginel och berÀttar tekniken Àr spÀnnande. Ser framemot att spela mer!

MVH
John

HSB
Medlem

Firewatch Àr bland de bÀsta jag spelat. Storyn Àr linjÀr, men det Àr en öppen karta. Dock sÄ Àr det alltid ganska uppenbart var man ska ta sig pÄ kartan, sÄ man rÀnner inte runt i onödan.

Medlem

Uncharted serien Àr vÀldigt bra storydrivet och linjÀrt spel.
Även Detroit Ă€r riktigt bra.

Sleeping Dogs tycker jag Àr riktigt underhÄllande, bra story enligt mig. LinjÀrt om man kör uppdragen, Àven lite open om man vill det, men behövs ej.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Ja verkligen! Klarade det pÄ typ tre timmar, och dÄ utforskade jag en hel del.

IDKFA

12
Skriv svar