Uppgifter: Halo Infinite-utvecklingen ska ha varit kämpig i åratal
Halo 5 släpptes 2015, de har haft tid på sig. Det är ganska väntat om utvecklingen varit problemfylld.
Vad menar dom med "outsourcad"?
Vid utvecklingen av i stort sett alla större spel nuförtiden så lägger man utvecklingen av mindre viktiga delar på externa studior. Detta kallas "outsourcing".
Detta kräver dock ganska bra styrning och har man inte full kontroll så kan det vara svårt att nå ett bra och enhetligt resultat.
Vid utvecklingen av i stort sett alla större spel nuförtiden så lägger man utvecklingen av mindre viktiga delar på externa studior. Detta kallas "outsourcing".
Detta kräver dock ganska bra styrning och har man inte full kontroll så kan det vara svårt att nå ett bra och enhetligt resultat.
Aha okej! tack för förklaringen.
Ja. Det kan man säga. Build:en var den bästa de hade. Och den var 4 månader gammal. Det är inte bara 343i som jobbar med spelet. Turn 10 har folk på det med. Det är nånstans runt 1200 pers. Mesta är kontrakt jobbare. Dessutom hade build:en ingen Raytracing. Det kommer 3-6 månader senare. IGN har 4 st artiklar om Halo Infinite med just Raytracing frånvaron. I slutändan, med en färdig produkt, tror jag att det kommer vara bra. Demot såg extremt roligt ut att spela. Ja pop-ins men det kittlade i fingrarna över att få tag på handkontrollen.
Oj oj oj vad mycket skit jag fick för det. När jag nämnde det för flera veckor sedan.
Demot såg extremt roligt ut att spela. Ja pop-ins men det kittlade i fingrarna över att få tag på handkontrollen.
Det är mitt intryck och känsla också. Hade väldigt gärna velat spela detta i julhelgen...
Folk älskar att hata halo 5 men jag tyckte det va riktigt kul att spela med en polare, gameplay va riktigt kul. Det tråkiga var nog att det var samma bossgubbe att möta flera gånger
Jo, tyckte fienderna och en aning svag story för det sämsta med Halo 5. BRa spel i övrigt med en riktigt bra multiplayer.
Precis det som jag skrev om. 343i är illa ute.