PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Kan denna tråden återgå till det den skapades för. Nu har det gått över till diskussioner och konsolkrig. Riktigt jävla störigt när man ser en uppdatering i tråden och det bara är någon som vill poängtera hur tyst den jävla fläkten är. Det finns en tråd för dessa diskussioner.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Det var en härlig tid när breahl var avstängd.

Här är en länk så man slipper höra något sen: https://www.tradera.com/item/1000006/483805979/nytt-playstati...-

Det var ju inte jag som skrev det där om att PS5 levde om? Jag sa bara vad jag hade för erfarenhet av min PS5 och att det fanns många spel.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Japp men du kan ju börja med att posta länkar där det säljs konsoler. Varsågod!

Men måste fråga. Har du inte fått någon konsol eftersom du följer denna tråd?

Nix ingen konsoll, tyvärr. Det är därför jag följer såklart.

Medlem

Var inne på MediaMarkt igår, verkade som man kunde boka diskvarianten i butik i nuläget, med lev slutet augusti som jag förstod det. Själv på jakt efter digital och då skulle jag återvända runt mitten augusti då de bör veta tilldelning då. Mediamarkt kommer endast ha butiksbokning framöver enligt dem själva.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Var inne på MediaMarkt igår, verkade som man kunde boka diskvarianten i butik i nuläget, med lev slutet augusti som jag förstod det. Själv på jakt efter digital och då skulle jag återvända runt mitten augusti då de bör veta tilldelning då. Mediamarkt kommer endast ha butiksbokning framöver enligt dem själva.

Jag var inne i går också och bokade på MM i butik. En PS5 Disc.

De villa ha handpenning på halva maskinen. Det är väl ok tänker jag.

Säljaren trodde två veckors leverans, men inget han kunde lova. Men i dagens läge var det c:a två veckor att vänta.

Frågan är vilken TV man skall köra på....

Medlem
Skrivet av Engineer:

Jag var inne i går också och bokade på MM i butik. En PS5 Disc.

De villa ha handpenning på halva maskinen. Det är väl ok tänker jag.

Säljaren trodde två veckors leverans, men inget han kunde lova. Men i dagens läge var det c:a två veckor att vänta.

Frågan är vilken TV man skall köra på....

Om du har råd LG C1 och är du snål som jag så köpte jag föregångare till denna tvn


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Var inne på MediaMarkt igår, verkade som man kunde boka diskvarianten i butik i nuläget, med lev slutet augusti som jag förstod det. Själv på jakt efter digital och då skulle jag återvända runt mitten augusti då de bör veta tilldelning då. Mediamarkt kommer endast ha butiksbokning framöver enligt dem själva.

Är det så pass alltså då får man svänga förbi MM efter jobbet.


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem

Jag förhandsbokade min PS5 i november 2020 hos CyberPhoto och fick hämta den häromdagen. Det rör på sig!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skribent
Dex
Medlem

Webhallen har just nu både PS5 standard edition och digital edition på lager!

https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol?fbclid=IwA...

Medlem

50+ i lager hos Inet
https://www.inet.se/produkt/6609649/sony-playstation-5

EDIT: Och där var det slutsålt.

Medlem

När såg nån en XSX till salu senast, känns som det var flera veckor sedan?

Medlem
Skrivet av totamish:

När såg nån en XSX till salu senast, känns som det var flera veckor sedan?

Ja, det var länge sedan nu.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av totamish:

När såg nån en XSX till salu senast, känns som det var flera veckor sedan?

Ja, sist var det väl Webbhallen som hade fått in en batch, men det är säkert 2-3 veckor sedan nu. Sen dess har det varit helt dött.

Har för mig att jag läste någonstans att det kommer ett lass i slutet på augusti, men ta mig inte på orden.

Här är en annons på Tradera med fast pris: https://www.tradera.com/item/301606/485033927/x-box-series-x-...

Ändå rätt okej pris med tanke på att man får några spel till. Säkert ~1000 kr bara där.

EDiT: "Fast pris" ej kvar...

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ja, sist var det väl Webbhallen som hade fått in en batch, men det är säkert 2-3 veckor sedan nu. Sen dess har det varit helt dött.

Har för mig att jag läste någonstans att det kommer ett lass i slutet på augusti, men ta mig inte på orden.

Här är en annons på Tradera med fast pris: https://www.tradera.com/item/301606/485033927/x-box-series-x-...

Ändå rätt okej pris med tanke på att man får några spel till. Säkert ~1000 kr bara där.

Bra tips till andra är inte själv ute efter en XSX då jag haft en sedan release men försöker hålla koll åt andra

Medlem
Skrivet av totamish:

Bra tips till andra är inte själv ute efter en XSX då jag haft en sedan release men försöker hålla koll åt andra

Japp, men nu såg jag att säljaren tagit bort "fast pris" som alternativ. Han kom nog på att det var för billigt.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Japp, men nu såg jag att säljaren tagit bort "fast pris" som alternativ. Han kom nog på att det var för billigt.

Fast pris-alternativet försvinner så fort någon lägger ett bud

Medlem
Skrivet av Demonen:

Fast pris-alternativet försvinner så fort någon lägger ett bud

Säker på det? Vill minnas att en hade lagt bud sist jag kollade och när jag postade länken... Blev osäker nu. Aja, du har säkert rätt.

Redigerade mitt förra inlägg.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Säker på det? Vill minnas att en hade lagt bud sist jag kollade och när jag postade länken... Blev osäker nu. Aja, du har säkert rätt.

Redigerade mitt förra inlägg.

Givetvis så försvinner "Fast Pris" ifall någon budar, budar någon har du startat en auktion som inte får avbrytas hur som helst - vore rätt trist!

Fast Pris är en (initial) chans att slippa undan väntetiden för auktionen + möjligen få ett bättre pris beroende på hur man tror auktionen artar sig.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Givetvis så försvinner "Fast Pris" ifall någon budar, budar någon har du startat en auktion som inte får avbrytas hur som helst - vore rätt trist!

Fast Pris är en (initial) chans att slippa undan väntetiden för auktionen + möjligen få ett bättre pris beroende på hur man tror auktionen artar sig.

Tack! Känner mig trög nu. Man lär sig nåt nytt varje dag.

/Medlem på Tradera sedan 2003

Medlem

Verkar som att Elgiganten förbereder för sitt största släpp någonsin av Ps5or. Mer information kommer nästa vecka så in och följ deras Instagram ifall ni inte lyckats få tag i nån konsol ännu

Medlem
Skrivet av SteelBlastern:

Verkar som att Elgiganten förbereder för sitt största släpp någonsin av Ps5or. Mer information kommer nästa vecka så in och följ deras Instagram ifall ni inte lyckats få tag i nån konsol ännu

De borde ha ett stort lager hos sig nu, med tanke på att inet och webhallen släppt några mindre sändningar flertalet ggr under tiden elgiganten haft noll släpp. Bara hoppas på att de gör som MM så att man får åka till en butik och köpa en (för att undvika scalping).

Medlem

Here er go again, nu är jag på jakt efter en Xbox. Jag hade inte tänkt köpa en utan var nöjd med min PS5 och en nyinköpt begagnad One X. Men så fort jag kom hem med den så snodde min son den och det känns fånigt att köpa ytterligare en xbox One. Frågan är om det är lättare att försöka få tag på en PS5 och byta mot Xbox eller bara vänta. Det känns som att det står helt still på xbox-fronten.

Medlem

Vet inte hur neonet.se är Men de har 20 series x i lager just nu 7599
De har bl a Ecster som betal alternativ El Giganten har ju även dem Ecster

Priset är dock i bra överkant

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Vet inte hur neonet.se är Men de har 20 series x i lager just nu 7599
De har bl a Ecster som betal alternativ El Giganten har ju även dem Ecster

Priset är dock i bra överkant

Shit, de där snuskpellarna går ju på rena scalpers priserna. 7599:- för Xbox Series X. Sedan tar de 8598:- för PlayStation 5 (Disc Edition). 8299:- för PlayStation 5 (Digital Edition).

Tack för tipset dock.
_____________________________________________________________
Jag köpte iofs en dyrare PlayStation 5 via RetroSpelButiken för 7299:- men då ingick 1 extra handkontroll + en check på 360:- på nästa köp som jag har utnyttjat nu o köpt Spider-Man: Miles Morales. Så totalt blev det typ 200:- dyrare jämfört med att köpa allt från en butik. Fast Spider-Man var begagnat och hade kostat 200:- till om det var nytt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Vet inte hur neonet.se är Men de har 20 series x i lager just nu 7599
De har bl a Ecster som betal alternativ El Giganten har ju även dem Ecster

Priset är dock i bra överkant

Haha! Vilket ockerföretag! De säljer PS5 för 8598:- också.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Here er go again, nu är jag på jakt efter en Xbox. Jag hade inte tänkt köpa en utan var nöjd med min PS5 och en nyinköpt begagnad One X. Men så fort jag kom hem med den så snodde min son den och det känns fånigt att köpa ytterligare en xbox One. Frågan är om det är lättare att försöka få tag på en PS5 och byta mot Xbox eller bara vänta. Det känns som att det står helt still på xbox-fronten.

Billigare och lättare att göra sig av med sonen.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Billigare och lättare att göra sig av med sonen.

Haha, billigare absolut! Men jag är dessvärre ganska fäst vid honom.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Haha, billigare absolut! Men jag är dessvärre ganska fäst vid honom.

Men de säger tiden läker alla sår 🤭

Medlem

https://www.tradera.com/item/486545639

Här är någon som säljer series x för 5700+frakt. Jag köper hellre direkt från en affär men inget dåligt pris.

Skriv svar