Vicarious Visions absorberas av Blizzard – sägs jobba på Diablo II-remake

Robot
Vicarious Visions absorberas av Blizzard – sägs jobba på Diablo II-remake

Warcraft III: Reforged-teamet ska ha blivit fråntagna projektet.

#Blizzard, #Diablo-2-remake, #Vicarious-visions, #nyhetstips


Medlem

Jag hoppas verkligen att de tar till sig kritiken från Reforged och inte gör samma misstag igen. Annars ser jag fram emot en remake av ett av mina favoritspel genom tiderna.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tycker att Vicarious Visions lyckades riktigt bra med både remaken av Crash Bandicoot trilogin och även Tony Hawk 1+2, så detta kan nog bli bra!

Medlem

Får se... går inte att lita på denna typen av spel när stora företag är med och utvecklar. De nöjer sig liksom inte med att bara fixa fel som kan finnas.

Ah, ser nu att det inte är samma, det heter resurrected? Aja, vi får se.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Jag e riktigt taggad iaf!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Jag har stort förtroende för Vicarious Visions då dom gjort riktigt bra ifrån sig på både Crash Bandicoot och Tony Hawks pro skater (THPS). Har nästan 80 speltimmar på nya THPS just nu! Det enda jag blir lite orolig över är om dom kommer "överge" det spelet i fördel till Diablo. Vill ha mer content nu 😊


signatur

I want to play a game.

Medlem

Vad hände med Diablo mobilspelet?
Och blev Warcraft 3 reforged bättre med tiden?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Vad hände med Diablo mobilspelet?
Och blev Warcraft 3 reforged bättre med tiden?

immortals behöver dom tydligen 4 år till för att släppa ett sketet mobilspel...

Medlem

Ja tack!
Med coop upp till fyra

Medlem
Skrivet av AxxT:

Ja tack!
Med coop upp till fyra

varför halvera antalet mot originalet ? ;P

Medlem

Prisa gudarna!


signatur

Metal is best served heavy.

Skribent
Skrivet av Red_warning:

Prisa gudarna!

Du menar..

Prisa "djävlarna"


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

immortals behöver dom tydligen 4 år till för att släppa ett sketet mobilspel...

De har haft alpha på det än och det verkar väldigt polerat enligt de som testat det.

Oavsett så är det inte något för mig mer än ev story, men i alla fall förvånansvärt bra ska det vara även jämfört med D3 (vad folk än tycker om det spelet).

Medlem

Frågan är om D2 rescurrected kommer innan diablo 4?
Mer info kanske vi får under årets blizzcon som äger rum nästa månad.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av DitroX:

Jag hoppas verkligen att de tar till sig kritiken från Reforged och inte gör samma misstag igen. Annars ser jag fram emot en remake av ett av mina favoritspel genom tiderna.

Reforged var ju så meh. Dom tog bort allt dom lovat och sa att det var fansens fel. Men hade kvar på hemsidan vad som skulle ändras. Så folk skulle bli lurade. Är fortfarande sur över att dom inte gjorde om filmklippen i spelet då dom visade upp introt omgjort.så jävla sunk.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Vad hände med Diablo mobilspelet?
Och blev Warcraft 3 reforged bättre med tiden?

Kanske väntar på att fler skaffar mobiler 😏.
Undrar samma sak om Reforged.
Ska bli intressant att se vad som dom kan tänkas göra med Diablo 2

blizzard känns som de är rätt ute. de lägger allt krut på overwatch, totalt misslyckats med diablo, starcraft 2 var ok.. men herregud. Lever på gamla titlar och vågar inte skapa nya spel.

Star/WarCraft och Diablo. Skapades för 25 år sen? Sen helt stopp i utvecklingssidan.

Medlem

För de som undrar om WC3 reforged är spelbart nu för tiden så är svaret nej. Det hackar/minifreeze fortfarande av och till samt känns otroligt stelt i strider och basbyggande. Sen är det djävulskt fult

Medlem

Jag väntar fortfarande på ett "World of Starcraft". Hade varit drömmen!

oXo
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

För de som undrar om WC3 reforged är spelbart nu för tiden så är svaret nej. Det hackar/minifreeze fortfarande av och till samt känns otroligt stelt i strider och basbyggande. Sen är det djävulskt fult

Har inte märkt något av dom problemen trots mer än 100 h spelade.
Mvh Mattias

eld
Medlem
Skrivet av Loading:

Reforged var ju så meh. Dom tog bort allt dom lovat och sa att det var fansens fel. Men hade kvar på hemsidan vad som skulle ändras. Så folk skulle bli lurade. Är fortfarande sur över att dom inte gjorde om filmklippen i spelet då dom visade upp introt omgjort.så jävla sunk.

Hade också hoppats på att alla cinematics blev omgjorda som trailern, men har för mig att de aldrig någonsin pratat om att göra detta.

Dock så var det remakens minsta problem.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Kanske väntar på att fler skaffar mobiler 😏.
....

Haha, den var bra!

Medlem

Finns ett South Park clip tror jag med Indiana Jones mm som nog kan förklara vad som händer.

Avstängd
Skrivet av Håkan:

Vad hände med Diablo mobilspelet?
Och blev Warcraft 3 reforged bättre med tiden?

Hoppas mobilspelet aldrig släpps.

Diablo II remake till pc dock - ja tack!

1
Skriv svar