Se en (tidig) jämförelse mellan Dead Space-remaken och originalet

Robot
Se en (tidig) jämförelse mellan Dead Space-remaken och originalet
Medlem

Jag gillar grafiken i nya Dead Space, men däremot så känns det lite väl mörkt? Får se när de visar upp mera.

Däremot videon i artikeln klarade jag inte av att titta på. Jobbig musik överlag och kändes lite seg i att visa jämförelserna.

Medlem

Ser tjusigt ut Blir kul att återuppleva det spelet i en ny skrud!


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Ser verkligen fram emot detta

Medlem

Var inte det här det som visades här igår?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Laddskärmarna i det tidigare spelet var ju lite utav en feature, ett tillfälle att pusta ut och samla sig. Så man inte konstant behöver skita ner sig av rädsla.

nxo
Medlem

Åh dead space, vilka stunder vi haft. Körde igenom 1an både 2 och 3 kanske tom 4 gånger när det kom. Blev även det samma när 2an kom (för 1000GS) sedan när 3an kom, 0 gånger.

Besökte 1an igen efter flera år för bara några månader sedan då det finns på xbox game pass vilket var lite synd hade ju kunnat vänta på detta. Det ser riktigt bra ut och ja kmr köra igenom det igen, ja jag gillar Dead space, iaf 1an och 2an.

Medlem
Skrivet av nxo:

Åh dead space, vilka stunder vi haft. Körde igenom 1an både 2 och 3 kanske tom 4 gånger när det kom. Blev även det samma när 2an kom (för 1000GS) sedan när 3an kom, 0 gånger.
MP
Besökte 1an igen efter flera år för bara några månader sedan då det finns på xbox game pass vilket var lite synd hade ju kunnat vänta på detta. Det ser riktigt bra ut och ja kmr köra igenom det igen, ja jag gillar Dead space, iaf 1an och 2an.

Jag gillade både 1an och 2an. Tyckte 2an kändes mer polished och alla hallucinationer man hade tyckte jag tillförde mycket bra stämning. Sen avskyr jag silent protagonist så att de faktiskt gav Isaac en personlighet gjorde han till en bättre karaktär enligt mig.

3an vet jag har splittrat fansen väldigt mycket. Jag personligen tyckte om det men förstår varför många ogilla den. Absolut minst läskiga om ens läskigt alls men combaten är kul, döda necromorphs är kul. Gillade alien planeten. Tyckte all gun-customization var bra gjort också.

Men som sagt vet att många blev besvikna där vilket är förståeligt.

Medlem

Oj oj, ja det har hänt lite genom åren

Medlem

Det pirrar lite i kroppen när jag ser dessa jä'mförelser. Så grymt Dead Space är alltså. Jag gillar egentligen inte att köpa remakes, men detta blir nog ett av de få jag kan tänka mig punga ut några extra kronor för.

Om jag missat det helt, har de nämnt något om remaken får Ray Tracing?

Medlem

De går all in, snyggt.

Ase
Medlem

Hoppas bara de fixar kontrollen på pc oxå föör detta spel som jag såg fram mot var nog det mest konsollifierade spel jag varit med om var helt ospelbart på pc med mus & tb

1
Skriv svar