Godfall (PS4 och PS5) inkluderas i decembers Playstation Plus-skörd

Robot
Godfall (PS4 och PS5) inkluderas i decembers Playstation Plus-skörd

Dessutom Lego DC Super-Villains och Mortal Shell.

#godfall, #lego-dc-super-villains, #mortal-shell, #ps-plus


Medlem

Notera att det bara är "Challenger Edition" avg Godfall som inkluderas. Om jag fattat rätt innehåller den inte kampanjen... Jag ser det mera som ettt demo.

Medlem

Ingen höjdar månad, hade hellre sett mer local multiplayer nu runt jul.
Lego är väl ganska ok i det avseendet i och för sig.

Medlem

Även i epic nästa vecka.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Hur var det nu med Mortal Shell? Var det den uppdaterade versionen (60 fps) som släpps till ps+ ? Sitter å lirar på xboxen och det är ett dugligt soulsborne. Men om det e cappat 30 fps tycker jag synd om alla som inte får uppdaterade versionen! dumsnålt (om nu så är fallet)

Medlem
Skrivet av maq777:

Notera att det bara är "Challenger Edition" avg Godfall som inkluderas. Om jag fattat rätt innehåller den inte kampanjen... Jag ser det mera som ettt demo.

Vad är inkluderat?! Är inte det ett SP spel?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Hur var det nu med Mortal Shell? Var det den uppdaterade versionen (60 fps) som släpps till ps+ ? Sitter å lirar på xboxen och det är ett dugligt soulsborne. Men om det e cappat 30 fps tycker jag synd om alla som inte får uppdaterade versionen! dumsnålt (om nu så är fallet)

Nej. PS4 versionen på 30 FPS.

Skrivet av jehuty:

Vad är inkluderat?! Är inte det ett SP spel?

Slutet av spelet är inkluderat. Så inget av storyn eller levlandet. Bara döda bossar typ. Hack and slash.

Medlem
Skrivet av maq777:

Notera att det bara är "Challenger Edition" avg Godfall som inkluderas. Om jag fattat rätt innehåller den inte kampanjen... Jag ser det mera som ettt demo.

Kampanjen var väl ganska blek så kanske inte är något man missar?

Mortal Shell stör jag mig mer på att det är ps4 versionen.

Medlem

Snacka om ljummen avslutning på året. Trodde det åtminstone skulle vara hela Godfall, även fast man inte hört mycket gott om det.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Kampanjen var väl ganska blek så kanske inte är något man missar?

Mortal Shell stör jag mig mer på att det är ps4 versionen.

Håller med här. Dock är det väl inte helt avskrivet att vi faktiskt kan uppgradera till PS5-versionen? Har försökt leta runt lite men inte hittat något som pekar åt endera hållet. Chansen är väl liten, men mina tummar är hållna.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Blir även gratis till PC via Epic Store då den 9 december.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

För mig personligen så var detta en rätt svag månad. Antar dock att de valt att lägga mer krut på sitt "end of year sell" och på så vis få in en del slantar, inte helt oförstårligt heller. Får hoppas på en stark start av 2022. Min gissning är dock att även januari kommer bli rätt svag och att vi får vänta tills februari då det finns chans för bra titlar.

Medlem

Älskade mortal shell. Lite som Dark souls men kort. Bästa klappa-katten-animationen finns i spelet dessutom.

Medlem

Spela Mortal Shell!

Medlem

Jösses vad Microsoft kör över sony med sitt Xbox Game pass.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jösses vad Microsoft kör över sony med sitt Xbox Game pass.

Är ju dock helt olika tjänster. Decembers Games with Gold var ju inte heller mycket att hurra över. Sonys motsvarighet till Game Pass är väl istället PS Now och Plus Collection.

Medlem
Skrivet av maq777:

Notera att det bara är "Challenger Edition" avg Godfall som inkluderas. Om jag fattat rätt innehåller den inte kampanjen... Jag ser det mera som ettt demo.

Meh vad kasst.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Spela Mortal Shell!

Får hoppas det går att uppgradera till enchanced edition av det spelet för den utgåvan är betydligt mkt vassare.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Epic kommer också ha Godfall Challenger edition

Gen
Medlem

När jag läste nyheten blev jag väldigt glad då jag velat testa Godfall och även köpa Mortal Shell. Men nu säger ni att det bara är ett "demo" av Godfall och en 30fps version av Mortal Shell? Tvi!

Medlem

Kalaskul med Mortal Shell ju. Det verkar spännande. Går det att spela på PS5? Jag har stuvat undan PS4.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är ju dock helt olika tjänster. Decembers Games with Gold var ju inte heller mycket att hurra över. Sonys motsvarighet till Game Pass är väl istället PS Now och Plus Collection.

Jo så är det. Men även där blir de totalt överkörda i valuta för pengarna. Är inte ens en match överhuvudtaget. Tyvärr. Jag tog PS Now när de körde 50-60% rea för ett helt år. Men ja… Inte mycket att hänga i julgranen i jämförelse. Framförallt så finns ju inte ett enda PS5-spel där, än.

Gamepass är ju t.om sinnessjukt bra om man bara äger en dator, det kommer lika många spel där, och vissa är exklusiva för PC dessutom.

Avstängd

Hur skulle det va om gamepass skulle diskuteras i gamepass trådar.
Vet att mortaigne skriver väldigt utförliga och informativa inlägg om det ämnet.

Detta är ju trots allt PS Plus nyhet. Skulle förstå det bättre om det vore psnow.

Osäkerheten verkar växa


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Jo så är det. Men även där blir de totalt överkörda i valuta för pengarna. Är inte ens en match överhuvudtaget. Tyvärr. Jag tog PS Now när de körde 50-60% rea för ett helt år. Men ja… Inte mycket att hänga i julgranen i jämförelse. Framförallt så finns ju inte ett enda PS5-spel där, än.

Gamepass är ju t.om sinnessjukt bra om man bara äger en dator, det kommer lika många spel där, och vissa är exklusiva för PC dessutom.

Jo, så är det tyvärr. Microsoft gick ju all in på Game Pass efter att ha blivit överkörda förra generationen, medans Sony kör på som vanligt då det verkar funka för dom. Man hör ju knappt talas om Now, så det säger en del om hur hårt dom satsar på den tjänsten.

Edit: Sorry @4theplayers

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är ju dock helt olika tjänster. Decembers Games with Gold var ju inte heller mycket att hurra över. Sonys motsvarighet till Game Pass är väl istället PS Now och Plus Collection.

Skrivet av Vintersorg:

Jo så är det. Men även där blir de totalt överkörda i valuta för pengarna. Är inte ens en match överhuvudtaget. Tyvärr. Jag tog PS Now när de körde 50-60% rea för ett helt år. Men ja… Inte mycket att hänga i julgranen i jämförelse. Framförallt så finns ju inte ett enda PS5-spel där, än.

Gamepass är ju t.om sinnessjukt bra om man bara äger en dator, det kommer lika många spel där, och vissa är exklusiva för PC dessutom.

Skrivet av Löfbergs lila:

PS Now kostar 650kr standard 1 år, utan tricks elr rea, svinbilligt för en handfull AA/AAA spel varje månad, särskilt med tanke på att Plus eller andra månadskostnader inte behövs. Mkt mer "valuta för pengarna" i min mening men då är jag samtidigt av åsikten att alla spel är nya så länge jag inte spelat dom och då föredrar jag helt enkelt att få ett gäng "gamla storspel" än ett gäng "nya indies".

D cirkulerar väl också ca 800-900 spel på båda men har man inte XB & Win är de ju 50/50 på GP.

MS egna nya spel är så få att jag finner prisskillnaden absurd.

Skrivet av Påskmust:

Jo, så är det tyvärr. Microsoft gick ju all in på Game Pass efter att ha blivit överkörda förra generationen, medans Sony kör på som vanligt då det verkar funka för dom. Man hör ju knappt talas om Now, så det säger en del om hur hårt dom satsar på den tjänsten.

Edit: Sorry @4theplayers

Fast de första månaderna efter PS5 släpptes så var det lite Gamepass över Sonys tjänster.
Man fick Bug snax, Abes odyssey och Destruction all-stars rätt tidigt.
Sedan så ingick PS plus collection vilket gjorde så att man fick ett ganska schysst bibliotek med permanenta spel att börja med.
Para sedan ihop det med PSNow så är det i stort sätt en Gamepass utmanare.

Sen dess så har det dalat ner och första smolket i bägaren var väl när FF7:R släpptes och det var i en special gimpad version som inte ens gick att uppgradera ifall man ville betala för sig.

Senaste typ halvåret så är det väl inget speciellt spännande som dykt upp på Plus, det är väl oftast spel som inte säljer så bra och/eller gimpade special versioner.
Overcooked är ett annat exempel, där det krävdes att dina kompisar har PS5 eller att du köpt extra Dualsense, så där handlade det väl mest om att försöka kränga hårdvara.
Det var väl inte så svårt att förutse att PS5 versionen av det spelet skulle sälja dåligt, antagligen kom det till PS Plus av den anledningen.
Hade de tillåtit Dual-shock på PS5 eller ifall de släppt PS4 versionen istället(vilket också stöder dualsense) så hade det varit schysst, då helst med möjlighet att uppgradera ifall man känner för det...

Näe, tyvärr så ger PS Plus sällan så mycket mervärde för egen del.
FF7:R till PS5 blir nog köp på rea någon gång i framtiden istället, även fast jag äger gimpade PS4 versionen.

Medlem
Skrivet av maq777:

Notera att det bara är "Challenger Edition" avg Godfall som inkluderas. Om jag fattat rätt innehåller den inte kampanjen... Jag ser det mera som ettt demo.

Satan så unket. Ångrar nästan att jag laddade på med ett år nyligen.

Jag ser hellre färre spel men av högre kvalitet om det nu ska vara omöjligt att leverera vettigt värde med PS+.

Medlem

Både Gamepass och PSnow tycker jag ändå har sin usp. PSnow kan man spela det lite äldre inom Playstation biblioteket och Gamepass allt som MS släpper kryddat med lite extra titlar. Sen är det väl helt upp till hur mycket man spelar och vad man spelar om saker och ting är värt det. Sen borde de märka ut lite tydligare hur länge spel är på tjänsten så man vet hur stressad man ska vara att spela ett spel.

Sen svårt att få alla nöjda oavsett vilka spel som släpps via gold eller PS+. Släpps Halo klagas det, Horizon klagas det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av 4thePlayers:

Hur skulle det va om gamepass skulle diskuteras i gamepass trådar.
Vet att mortaigne skriver väldigt utförliga och informativa inlägg om det ämnet.

Detta är ju trots allt PS Plus nyhet. Skulle förstå det bättre om det vore psnow.

Jag håller med. Det är trist och onödigt att spåra ur kommentarsfält och trådar oavsett vem eller vilken "sida" som gör det. Vi kan bättre!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är ju dock helt olika tjänster. Decembers Games with Gold var ju inte heller mycket att hurra över. Sonys motsvarighet till Game Pass är väl istället PS Now och Plus Collection.

Det har du helt rätt i! 😄

Medlem

Lirat igenom MortalShell på PS5 redan, grymt bra och underskattat spel

1
Skriv svar