Google försäkrar oss om att Stadia inte kommer stängas ned

Robot
Google försäkrar oss om att Stadia inte kommer stängas ned

Det finns ingen bokad plats på Googles beryktade kyrkogård åt Stadia.

#Google, #Stadia


Medlem

Det kanske inte finns någon bokad plats. Men dödgrävaren är redo med spaden

Medlem

...ingen bokad plats för tillfället

Medlem

Jag ger Stadia max 2 år till.

Medlem

Det faktum att det överhuvudtaget behövs sägas är anledning nog att hålla sig borta.

Medlem

Jag gillar Stadia. Inget och klaga på generellt.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Det faktum att det överhuvudtaget behövs sägas är anledning nog att hålla sig borta.

Yepp.
Jag tror Stadia har 1-2 år tills de släcker ner.

Medlem

Vore ju ganska illa om dom sålde nya titlar och samtidigt planerade att stänga ner tjänsten.

Medlem

De svarar "shutting down soon?" med "not shutting down", ett icke-svar med andra ord.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tills det sker.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag tycker Stadia är bra rent tekniskt. Förmodligen den bästa streamingtjänsten för spel. Men så länge man inte får möjligheten att installera spelen man köper så kommer jag aldrig spendera en krona på Stadia. Sälj spelen genom Google Play och låt Stadia vara ett alternativ till hur man kan spela spelen, precis som med Microsoft Store och Xbox Cloud Gaming. Då kan de lägga ner Stadia utan att kunderna blir av med sina spel.

Medlem

Dem sa det åt Jade Raymonds studio också. 2 veckor senare la dem ner den. Nu kanske det är 2 månader eller så. Högst 2 år. När tjänsten inte är så hightech längre.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Jag tycker Stadia är bra rent tekniskt. Förmodligen den bästa streamingtjänsten för spel. Men så länge man inte får möjligheten att installera spelen man köper så kommer jag aldrig spendera en krona på Stadia. Sälj spelen genom Google Play och låt Stadia vara ett alternativ till hur man kan spela spelen, precis som med Microsoft Store och Xbox Cloud Gaming. Då kan de lägga ner Stadia utan att kunderna blir av med sina spel.

Det här är ju faktiskt ingen dum ide? Dvs att sälja spelen på google play och sen använda stadia-technologin för att streama.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag använder Stadia och xcloud i stort sett varje dag. Fungerar riktigt bra och är inte rädd för att stadia kommer läggas ner. Det enda som saknas är att fler spel släpps. Stora spel. RDR2 och Cyberpunk är riktigt bra på tjänsten.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag trodde Stadia redan var dött, har inte hört nånting om det på lång tid.

Medlem

Problemet med stadia vs xcloud är ju att för Google så är stadia tjänsten man betalar för. Och allt man har är där, och endast där.
medans Microsoft har xcloud som ett komplement som man får på köpet till gamepass.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Dem sa det åt Jade Raymonds studio också. 2 veckor senare la dem ner den. Nu kanske det är 2 månader eller så. Högst 2 år. När tjänsten inte är så hightech längre.

Om man inte kan skilja på de och dem, använd dom. Ingen kritik, men blir lättare för andra att läsa. Men ja, jag håller med.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vem vet, med skenande el-priser så kanske det blir reellt mycket billigare att köra stadia än med en vanlig dator. Kanske är just den sorts knuff stadia behöver. Den enes död...


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

De kan ju säga vad som helst på Twitter men det känns ju verkligen inte som en produkt som har fullt stöd eller ljus framtid. Lite som hur Sony behandlade Playstation Vita.

Medlem

Jag spelar på xbox, switch o stadia. Ingen ersätter nån annan. Alla har sina fördelar. Vore oerhört trist om någon av dom lades ner.

Stadia är en makalös ingenjörsbedrift, tyvärr är det i händerna på en ledning som har fullt upp med annat.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det här är ju faktiskt ingen dum ide? Dvs att sälja spelen på google play och sen använda stadia-technologin för att streama.

Google play är väl bara för mobil?

De borde släppa en launcher för PC/Mac osv med möjlighet att installera spel likt steam.
Och då kunna installera spel och kunna gå offline om man så vill. Sen att kunna synca save filen och fortsätta spela streamat.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lerb:

Du hoppar ju över hela poängen med game streaming. Det handlar ju om att slippa installera spel. Om man klagar på att man inte kan installera spelen som erbjuds på en streamingtjänst så har man inte fattat grejen. Likaså om man vill kunna gå offline...

Om enda anledningen att köpa Stadia är att slippa installera spel och att det ska starta snabbt så förstår jag att det floppar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lerb:

Spelar ingen roll om du förstår eller inte, det är som sagt definitionen av game streaming. Det var bara det jag ville förklara.

Jag förstår hur det fungerar och jag har testat via webbläsaren.

Jag har även testat spela xbox gamepass via xboxen och via webbläsaren. Får jag välja så spelar jag spelen på xboxen men att snabbt kunna hoppa in i webbläsaren när man är på en laptop på jobbet eller liknande är smidigt.

Nu är detta system låst till att vara enbart via nätet och valalternativet att kunna installera om man så vill vore väl bra?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag hör vad du säger men det är som att efterfråga att en personbil borde kunna gå på tågräls. Klart det vore bra men det är ju inte det tjänsten är gjord för och det finns redan andra alternativ då.

Kanske personbilen kommer upp i en högre hastighet på tågrälsen och inte behöver köra i alla gupp och hopp som det nu medför för en stabil upplevelse.

Och det är exakt vad jag sett med streamning. Det ser inte lika bra ut och det kommer något lagg i bland, precis som om jag skulle äga en dålig PC. Streamning fungerar perfekt för att testa spel innan man ska installera dem i mitt tycke.

Men du har rätt, Stadia kommer ju aldrig bli något annat eller något mer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av unoR:

Jag gillar Stadia. Inget och klaga på generellt.

Min anledning till att inte använda stadia är att det helt plötsligt kan försvinna och spelen man köpt dit blir ospelbara. En konsol kan man ju fortsätta nyttja och spela på långt efter att den är nerlagd. Och även om de lägger ner online butiken så kan man spela spelen bara man laddat ner dom.
Men att spela på stadia när jag testade det gjorde mig imponerad. Kommer Microsoft upp till den nivån med Xcloud blir jag väldigt nöjd (en bra bit kvar än så länge)

Medlem
Skrivet av lerb:

Jag hör vad du säger men det är som att efterfråga att en personbil borde kunna gå på tågräls. Klart det vore bra men det är ju inte det tjänsten är gjord för och det finns redan andra alternativ då.

När en konkurrent har en bil som funkar påde på väg, tågräls och vatten (xbox, pc & xcloud) så är det svårt att konkurer.
Och då är det självklart att man jämför produkterna.

Medlem

Har testat hos en kompis och på sätt och vis är man imponerad av hur bra streamingen fungerar.
Men trots detta förstår jag fortfarande inte riktigt poängen. Varför inte bara köra Xbox Series X och betala för gamepass. Om man vill kan man ju köpa spel billigt på rea emellanåt också. De flesta har råd om man prioriterar spel som nöje tänker jag. Upplever det som billigare att spela än att göra annat - om man inte bokstavligt talat stirrar in i en vägg hela dagarna förstås.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

För mig är spel och film hobby därför vill jag äga saker så långt som möjligt. Har en gedigen filmsamling på ca. 500 Bluray/DVD filmer och säkert lika många spel även om 80% är digitala. Streaming för mig är att hyra/leasa dvs kul för stunden men ingenting som består. T.ex. kan jag spela 20 år gamla PC spel på skiva på sprillans ny PC. Faktum är många ggr är de bättre än nya spel. Samma med klassiska filmer jämfört med valfri Marvel film.

Sen kör jag med rätt bra kalibrerad 5.2.4 hemmabio och märker därmed stor skillnad på Dolby TrueHD på Bluray skiva och Dolby Digital+ som används för streaming. Dock är jag medveten om att jag tillhör 1% audioholic fanatiker. Därmed är jag förvånad att inte fler casual spelare kör Stadia då det är gjort för 99% där ute i stugorna. 🙂

Medlem

Stadia är väldigt skönt...
Så länge du har tillgång till Chrome eller nya Edge , även en iPad fungerar bra, så kan man spela vart som helst där det finns ett okej bredband.
Så för mig med barn som tar över alla skärmar och byter skärm så fort batterierna dör så är det skönt att kunna hoppa mellan tv, dator och ipads för att få spela något.

Och det har blivit en hel del spelande via Stadia som är dödförklarats av många som inte använder det.
Min profil.

Även barnen har spelat en hel del också, och de bryr sig inte om ett spel streamas eller inte. Jag är bara glad att de håller i en handkontroll.

Medlem
Skrivet av A1200G:

För mig är spel och film hobby därför vill jag äga saker så långt som möjligt. Har en gedigen filmsamling på ca. 500 Bluray/DVD filmer och säkert lika många spel även om 80% är digitala. Streaming för mig är att hyra/leasa dvs kul för stunden men ingenting som består. T.ex. kan jag spela 20 år gamla PC spel på skiva på sprillans ny PC. Faktum är många ggr är de bättre än nya spel. Samma med klassiska filmer jämfört med valfri Marvel film.

Sen kör jag med rätt bra kalibrerad 5.2.4 hemmabio och märker därmed stor skillnad på Dolby TrueHD på Bluray skiva och Dolby Digital+ som används för streaming. Dock är jag medveten om att jag tillhör 1% audioholic fanatiker. Därmed är jag förvånad att inte fler casual spelare kör Stadia då det är gjort för 99% där ute i stugorna. 🙂

Låter riktigt najs! Brukade samla på filmer också men slutade för något år sedan i samband med att Disney+ kom in på marknaden. Nu upplever jag att de flesta streamingtjänster kör okomprimerat Atmos ljud via apparna i AppleTVn. I vart fall gör Disney+ och Netflix detta. Men det är klart - det är långt ifrån alla filmer som är tillgängliga i detta formatet.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

12
Skriv svar