Diablo Immortal må vara utskällt, men har hejdat vikande spelarsiffror för Blizzard

Robot
Diablo Immortal må vara utskällt, men har hejdat vikande spelarsiffror för Blizzard
Medlem

Gemene man skiter i vad ungen spelar, de bara pröjsar. Därför går skitspel som Diablo Immoral bra.


signatur

I drank what?

Gnällkuk

Ptja, det är ju det första spelet de släpper på sex år om man inte räknar remastern av D2, så kanske inte helt chockerande ändå.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sorgligt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Blev väl mer utskällt av er?
Är ju ett av de bättre mobilspelen anser jag på marknaden sen att där finns pay 2 win, ja men så är det väl i många spel?
Pokemon Go är ju lite pay 2 win också men de nämndes inte
Vad hände med klanerna Fragzone samt FZ 2.0? Spelar på samma server men antar de gått upp i rök?
Har några i klanen som lägger pengar men vad bryr jag mig om det? Nada, låt de göra vad de vill, jag ligger själv rankad i pvp på 14e plats samt liknande i CR utan några stora investeringar.
Han som leder på servern generellt och som vann senaste riften (Blue) har ju pumpat in stålars dock men ja de skiter jag i

Medlem

Äh, huvudsaken är att man har roligt! Jag har roligt och lägger nästan inga summor på spelet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tycker det är bra - och med all kritik till spelet - då är det uppenbarligen än annan spelargrupp som nås (än de som gnälller).
Visst är det inte en spelutveckling som alla gillar (inte jag heller) men det ger utbud.

Egentligen inte så olikt scenariat där "hardcore" spelare säger om "sina spel", låt oss ta generisk MMO X som exempel, "om du inte gillar tex spelar i grupp eller permadeath eller vad-det-nu-är-som-gör-spelet-annorlunda-fast-casual-spelare-också-vill-vara-med så låt bli" eller tvärtom "det-här-spelet-är-för-casuals-och-inte-hardcore-pvp-are fast vi förstår att du gillar storyn eller grafiken, eller vad de nu må vara".

Medlem

Hur blockar man nyheter om Diablo Immortal? ^^' Såvitt det angår mig kunde det lika gärna vara nyheter om Betsson, folk har kul där också har jag hört.

EDIT: Fick en liten revansch, har nu blockat "diablo immortal" och #diabloimmortal på Twitter i alla fall. Man kan göra det via inställningarna, snabblänk nedan.

Inställningarna för att blocka Diablo Immortal på Twitter är här: https://twitter.com/settings/muted_keywords


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Mirage:

Gemene man skiter i vad ungen spelar, de bara pröjsar. Därför går skitspel som Diablo Immoral bra.

-Framtiden är här gamle man

Medlem
Skrivet av delli:

Är ju ett av de bättre mobilspelen anser jag på marknaden sen att där finns pay 2 win, ja men så är det väl i många spel?

Detta uttjatade och ogenomtänkta argumentet får mig att himla så hårt med ögonen att jag ser insidan av min egna skalle.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Detta uttjatade och ogenomtänkta argumentet får mig att himla så hårt med ögonen att jag ser insidan av min egna skalle.

Ja det är bu tyvärr det som är problemet med mobilspel och dess konsumenter.

Mobilspel har alltid varit/ är alltid P2Win så det gör inget att det är det i detta "spel x" heller.
Mobilspel är på en marknad för konsumenter som inte fattar att det går att gör spel även F2P utan att det behöver vara P2W.

Medlem

Välförtjänt! Riktigt bra spel!

Inaktiv
Skrivet av Dudinkalv:

Detta uttjatade och ogenomtänkta argumentet får mig att himla så hårt med ögonen att jag ser insidan av min egna skalle.

Det pinsamma är att dom pratar om PvP och deras "framgångar"/ranking samtidigt som dom betalat.
Ungefär som att betala domaren i fotboll för att han ska sätta ögonbindel på motståndarna och jubla över att man vann.

Visst om man kör PvE och vill köpa sig "status" och slakta bossar lite enklare. Men att skryta om sin PvP rank i ett P2W är patetiskt

Medlem
Skrivet av Yabba:

Välförtjänt! Riktigt bra spel!

lol?

Medlem

Bra spel. Hoppas på en uppföljare


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Spelet är liksom bokstavligen designat för att maximera risken att du fastnar i ett beroende som leder dig till att spendera mer pengar. Gambling- och spelberoende är en faktisk grej, detta spelet förespråkar öppet att du borde hamna i båda två och att det är okej och etiskt godkänt endast eftersom spelet inte håller en laddad pistol mot ditt huvud.

Jag tycker spel som dessa bör ha liknande krav på märkning som tobakindustrin har på sina paket: "Varning, spelet är beroendeframkallande och kan orsaka hög stress och tidig död."


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Inaktiv
Skrivet av ZeroSaberX:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Bra spel. Hoppas på en uppföljare

Uppföljaren heter Diablo 3 och snart kommande Diablo 4

Medlem

Mm?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bra tecken på hur många dumbommar det finns inom gaming av isometrisk hack n slash älskare ^^

Medlem

Det är ett lättillgängligt mobilspel och på sommaren är man ute eller påväg och då är det lättare att ta fram mobilen ur fickan än att ta fram datorn eller konsolen ur fickan.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Den tysta majoriteten har talat med sina plånböcker helt enkelt. Spelet kanske inte är så dåligt som forumister vill få oss tro?


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Detta uttjatade och ogenomtänkta argumentet får mig att himla så hårt med ögonen att jag ser insidan av min egna skalle.

Fast som sagt det är ett bra spel för att vara på mobilen rent spelmässigt, sen är de Diablo dvs grind men jag tror jag har lika kul i spelet som en i clanen som lagt över 100.000kr i spelet (då måste ju den som leder lagt mer än dubbelt så mycket antar jag då hen är övermäktig som fan).

Jag hade dock velat se FZ kanske göra ett reportage eller liknande för att verkligen få en inblick i det hela. Vad gör ett spel så speciellt så man lägger större summor pengar på det? Jag själv tycker ju synd om den som nu blev immortal eller vad han blev eftersom han nu är "bäst" på servern. Hur mycket tvingas inte en sån person lägga dels pengar men även tid för att upprätthålla detta?

Dock kan jag motivera att slanta in nån hundra lapp, det gjorde jag bland annat i Hearthstone för att få nya äventyr men även där handlar det om nya kort ju, tror man kunde köpa packs i spelet också men jag köpte bara äventyren eftersom man fick free pack där osv.

Medlem

Vad fan är det för argument? ”Vi har släppt ett (nytt) skitspel och har slutat tappa spelare från våra gamla spel”.
10 000-kronors frågan: Vad tror de händer i fall de skulle slippa ett nytt spel som faktiskt var bra istället för en ren scam förpackad som ett gammalt spel, borde inte det påverka trenden positivt?

Medlem
Skrivet av Ender:

Vad fan är det för argument? ”Vi har släppt ett (nytt) skitspel och har slutat tappa spelare från våra gamla spel”.
10 000-kronors frågan: Vad tror de händer i fall de skulle slippa ett nytt spel som faktiskt var bra istället för en ren scam förpackad som ett gammalt spel, borde inte det påverka trenden positivt?

Fast spelet är ju bra?

Bara affärsmodellen som är lika genomrutten som ondskefullt genialiskt.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Den tysta majoriteten har talat med sina plånböcker helt enkelt. Spelet kanske inte är så dåligt som forumister vill få oss tro?

Den tysta majoriteten av vad? Nötter som gillar att betala hundralappar för en låtsasvaluta på mobilen? Snarare är det väl ett bevis på att den mindre begåvade minoriteten flockas runt denna vederstyggelse.

Medlem
Skrivet av Ender:

Den tysta majoriteten av vad? Nötter som gillar att betala hundralappar för en låtsasvaluta på mobilen? Snarare är det väl ett bevis på att den mindre begåvade minoriteten flockas runt denna vederstyggelse.

Lite väl taskig att kalla folk nötter och mindre begåvade för att de lägger några slantar på ett spel de gillar och du inte gillar?

Rätt säker på att majoriteten inte lägger speciellt mycket pengar på spelet.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Fast spelet är ju bra?

Bara affärsmodellen som är lika genomrutten som ondskefullt genialiskt.

Tyvärr då levereras de ju i samma ”paket”. Det spelar ingen roll hur ”bra” en del av spelet är när det bygger på något så genomruttet. Det är som att köpa kläder som produceras av barnarbete, och argumentera för det med att: de är ju så fina och så billiga!” Nu ska jag (efter erfarenhet) förbigå det idiotiska antagandet att jag jämför Diablo immoral med barnarbete genom att understryka att det är själva argumentet jag jämför.
Att köpa saker i spelet, eller ens spela det visar de som tillverkar dem att ”det här är lönsamt, det här är det enda vi ska göra då vi bryr oss mer om pengar än etik”. Detta leder till att fler följer efter, och det är därför som den nya generationens ”gamers” tror att det här är normalt.

Hur lång tid kommer det ta innan alla spel ser ut så här, på alla spelmedier? Det finns ett enda sätt att motverka en sådan framtid, på samma sätt med spel som produkter från barnarbete (som ett av många exempel på dåliga saker) och det är att inte köpa skiten, för det visar tydligt för tillverkaren att ”aha, oj, det här var visst att gå för långt”. Att ett företag som Blizzard inte bara tar klivet in på den mobila marknaden, utan gör det på det sämsta möjliga sätt visar med all tydlighet hur långt det redan gått.

”Fast spelet är ju bra…”. Men herregud människa knip käft.

PS. Vill bara betona att jag inte menar det sista så allvarligt som det låter, jag menar inte dig personligen, det är min frustration som riktas till alla som försvarar det här ”spelet”, utan att förstå eller verkar vilja ta ansvar för vad det innebär för hela branschen.

1
Skriv svar