Ubisoft prishöjer AAA-spel till PS5 och Xbox Series
Kommer alla nya spel dit?
Nä inte direkt, är extremt få stora spel som släppts på gamepass dag ett. Sen inte ens säkert dom ens kommer dit.
Isåfall kan vi ju även säga ps+ extra dit många spel kommit och kommer komma.
Tyvärr är ju mentaliteten hos många med gamepass att om inte spel kommer dit så spelar dom heller inte spelet.
Microsoft har fått en mängd spelare att sluta köpa spel och missar hellre bra spel än att köpa dom.
Frågade en på ett forum när han va intresserad av ett spel och älskade spelserien, varför han inte köper nya spelet när han fick reda på att det inte kom till gamepass.
Svaret va att, nä så intresserad va han inte längre och ville inte köpa ett spel som han kanske inte gillar.
Helt bisarrt att på bara några minuter vända till att vara intresserad och älskade spelserien till att nä så intressant är det inte.
Folk har tyvärr blivit hjärntvättade av Microsoft och det är synd för deras egna del.
Det handlar nog primärt om vad man får för pengarna. 100 spel för ca 150 kr/mån (eller vad Ultimate kostar) ger mycket, då kan det nog bära emot att hosta upp 700-850 för ett spel som inte nödvändigtvis är bättre. Det är nog snarare det än hjärntvätt, skulle jag säga - många är nöjda med vad de får för slantarna.
Jag har svårt för GamePass (samma med alla prenumerationer) man känner ett krav på sig att utnyttja det.
Och inget spel känns speciellt, om jag ser fram emot t.ex God of War 2 som är på väg, så kan jag hellre pröjsa 700kr och spela det i lugn och ro och sedan sälja av det för 4-500kr
Som typ 99% av alla indie spel också.
Devolver Digital är underskattade
Kan rekommendera att kolla upp Rollerdrome och Midnight Fight Express som släpptes förra månaden om det kan vara något.
Det handlar nog primärt om vad man får för pengarna. 100 spel för ca 150 kr/mån (eller vad Ultimate kostar) ger mycket, då kan det nog bära emot att hosta upp 700-850 för ett spel som inte nödvändigtvis är bättre. Det är nog snarare det än hjärntvätt, skulle jag säga - många är nöjda med vad de får för slantarna.
Fast om man är intresserad utav en spel serie och sen väljer att avstå för att det inte kommer till gamepass så är något ändå fel.
Man kan alltid vänta på rea om man inte vill köpa till fullpris.
Fast om man är intresserad utav en spel serie och sen väljer att avstå för att det inte kommer till gamepass så är något ändå fel.
Man kan alltid vänta på rea om man inte vill köpa till fullpris.
Jo. Game Pass och reor har ju påverkat rätt kraftigt vad vi vill betala för spel numera, kanske spelar in också.
Kan du spela nya AAA-spel från Ubisoft på GamePass?🤔
Om man kan spela NYA Ubisoftspel vet jag dock inte, eller gamla för den delen, men om tjänsten vore begränsad till bara MS spel skulle den inte vara mycket att hänga i granen.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Om man kan spela NYA Ubisoftspel vet jag dock inte, eller gamla för den delen, men om tjänsten vore begränsad till bara MS spel skulle den inte vara mycket att hänga i granen.
Okej, för du svarade ju på att de va lika dyrt för Xbox användare kontra PS vilket det isåfall är🤷🏼♂️ Tråden handlar ju trots allt om Ubisofts spel.
Meh, fortfarande billigare än på 90-talet. 97- 98 låg SNES- och N64-spel på runt 799 - 899 (ca 1150 - 1300 kronor i dagens penningvärde). Playstation-spel låg på runt 450 - 599ish (motsvarar ca 650 - 860 idag) 😄
Bryr mig inte om något för 30 år sen. Bryr mig om nuet och 850kr för en Digital kopia av ett spel är inte okej.
Jo. Game Pass och reor har ju påverkat rätt kraftigt vad vi vill betala för spel numera, kanske spelar in också.
Själv köper man 2-4 spel nya beroende på vad för spel som släpps, resten på rea.
Man har tyvärr alldeles för stor backlog.
Bryr mig inte om något för 30 år sen. Bryr mig om nuet och 850kr för en Digital kopia av ett spel är inte okej.
Pratar vi idag så har det nog att göra med att AAA spel har ju en budget och kostnad som är rätt så hög, inte billigt göra toppspel idag så blir priserna därefter.
Okej, för du svarade ju på att de va lika dyrt för Xbox användare kontra PS vilket det isåfall är🤷🏼♂️ Tråden handlar ju trots allt om Ubisofts spel.
Jag svarar i så många trådar...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Ubisoft är bra på att ganska snabbt och ofta rea ut sina spel, tror aldrig att jag har köpt ett till fullpris. Brukar plocka upp Gold Editions för ett par-tre hundra, då ingår alla DLC etc. Med det gigantiska spelutbud vi har idag så är det ytterst få spel som man inte kan vänta på lite och ofta dessutom få en bättre upplevelse, både innehållsmässigt och prismässigt.
Jump in.
Det var väl väntat, prislappen för spel har legat still ett bra tag nu.
Finns heller ingen anledning att köpa dag ett och betala fullpris, med tanke på hur ofta det är olika sorters rea numera. Sitt lugnt i båten, jobba på backloggen och köp när läge infinner sig.
FOMO är det dyraste som finns i spelbranschen.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Skull and Bones ser ju ut som renodlat skräp imo
Köper alla mina spel digitalt(förutom enstaka CE)
Dock köper jag inte lika många spel som back in The days, svider för dom som kanske har mindre ekonomi för spel sådant.
Samma här, minus CE då. Enstaka spel som jag varit sugen på riktigt länge kan jag betala vad de nu vill ha för det men annars finns ingen anledning att ha bråttom.
Valde faktiskt ps5an utan skivläsare självmant 🙃.
Jag har svårt för GamePass (samma med alla prenumerationer) man känner ett krav på sig att utnyttja det.
Och inget spel känns speciellt, om jag ser fram emot t.ex God of War 2 som är på väg, så kan jag hellre pröjsa 700kr och spela det i lugn och ro och sedan sälja av det för 4-500kr
Håller med om prenumerationstjänster och det är ganska exakt så även jag känner. Sen är det ju förvisso gött att kunna testa sånt man inte är 100 på men ändå är nyfiken på. Jag var sugen både på Returnal och Demons souls remaken men inget av de var något för mig.
Aj aj kapten, ahr.
Snart är jag en sån igen om priserna går upp.
Nintendo Switch 2 | PlayStation 5 | Xbox Series X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC
Ubisoft är bra på att ganska snabbt och ofta rea ut sina spel, tror aldrig att jag har köpt ett till fullpris. Brukar plocka upp Gold Editions för ett par-tre hundra, då ingår alla DLC etc. Med det gigantiska spelutbud vi har idag så är det ytterst få spel som man inte kan vänta på lite och ofta dessutom få en bättre upplevelse, både innehållsmässigt och prismässigt.
Ja jag tänkte också precis detta. Ibland går ju spelen plocka upp för 349 kr redan efter en månad efter. Tror inte jag heller har betalt fullpris, dyraste var nog 499 kr någon gång för länge sedan.
"Writer and Fighter"
Nya Ubisoft spel kommer sällan, senast var nog Rainbow Six: Extraction
Äldre spel dyker dock upp lite då och då, finns en lista här på dem spel som finns på GamePass just nu.
https://www.ubisoft.com/en-us/help/gameplay/article/ubisoft-g...
Som typ 99% av alla indie spel också.
Nej, personligen tycker jag inte det utan att det bjuds på större variation när det kommer till både spelmekanik såsom story när det kommer till indie-spel.
Meh, fortfarande billigare än på 90-talet. 97- 98 låg SNES- och N64-spel på runt 799 - 899 (ca 1150 - 1300 kronor i dagens penningvärde). Playstation-spel låg på runt 450 - 599ish (motsvarar ca 650 - 860 idag) 😄
Vad gäller N64 så stämmer det inte alls. Jag var med redan från start då och spelen kostade vanligtvis från 550-699. Jag betalade aldrig mer än 699 för ett helt nytt N64-spel och då köpte jag ändå över 50 stycken. Jag vet att flertalet Super Nintendo-spel kostade runt 850, bland annat Donkey Kong Country. Men även där fanns det också billigare. Jag var inte aktiv själv då men har sett en hel del gamla kataloger i efterhand.
Pratar vi idag så har det nog att göra med att AAA spel har ju en budget och kostnad som är rätt så hög, inte billigt göra toppspel idag så blir priserna därefter.
Jodå det fattar jag. Men ett fysiskt spel i butik är oftast 100-200kr billigare när det kommer till samma spel. Mer den digitala biten jag inte förstår varför den är dyrare än en fysisk kopia.