Dead Space-remaken på Steam kräver ingen som helst Origin-koppling

Robot
Dead Space-remaken på Steam kräver ingen som helst Origin-koppling
Medlem

Blev tvingad att installera den nya EA-appen när jag installerade ett EA-spel via Gamepass i veckan. Känns som Origin drar sin sista suck inom kort.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Tack tack tack!! Hatar att orgin eller när det vill dryg EA appen drar igång när man startar mass effect.

Medlem

EA? Är det verkligen du?

Medlem

Nice! Det gör dock inte så mkt att spel kräver en till launcher, bara spelet går att köpas/starta från Steam biblioteket så att jag får min statistik, achievments, foton, gemenskap m.m..
Hoppas UBIsoft tar sig i kragen och kommer tillbaka till Steam o inte bara släpper via EPiC & Uplay.
______________________________________________
Angående EA App: Hur fungerar den tycker ni? Ser den ut som Origin klienten eller har de designat den annorlunda? Har den fler funktioner nu?


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bra för Steam Deck!

Medlem

Gillade/gillar origin ändå. Responsivt och lättöverskådligt. Steam känns alltid som bloatware när jag startar det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Spelar BF3 igen, men det funkade inte installera via Origin. Så EA är den nya Master Rejs.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Waliant:

Blev tvingad att installera den nya EA-appen när jag installerade ett EA-spel via Gamepass i veckan. Känns som Origin drar sin sista suck inom kort.

Det stämmer.

"EA app for Windows no longer in beta, will soon replace Origin"
https://www.neowin.net/news/ea-app-for-windows-no-longer-in-b...

Medlem

Tusen tack! Uppskattar verkligen att köra Steam och bara Steam, utan att behöva starta och logga in på andra tjänster samtidigt.

ELF
Medlem

Men Steam lär behövas...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Men Steam lär behövas...

Du behöver ett operativsystem, dator, internet och el också.

Avstängd
Skrivet av ELF:

Men Steam lär behövas...

Ja det är korrekt uppfattat.

Medlem

Installerade EA appen, den avinstallerade Origin. Ok. Inga problem. Eller?
I EA appen ser jag inte mina Steam inköpta speal. Ok. Inga problem. Eller?
Går till Steam och vill starta tex Jedi Fallen Order - spelet vill ha Origin....

Jag försöker ju verkligen inte att snacka skit om EA (mer än nödvändigt) med detta är väl ... vet inte, har inga ord.

Avstängd
Skrivet av Rh3nium:

Installerade EA appen, den avinstallerade Origin. Ok. Inga problem. Eller?
I EA appen ser jag inte mina Steam inköpta speal. Ok. Inga problem. Eller?
Går till Steam och vill starta tex Jedi Fallen Order - spelet vill ha Origin....

Jag försöker ju verkligen inte att snacka skit om EA (mer än nödvändigt) med detta är väl ... vet inte, har inga ord.

Upptäckte liknande problematik för ex antal år sedan. Bojkottat EA.

1
Skriv svar