Remakes. Vilka spel vill ni se?

Medlem
Remakes. Vilka spel vill ni se?

Trenden just nu är att det blir fler remakes. Beror nog på att det mesta redan är gjort. Det viktigaste nu är grafiken.
Själv så föredrar jag när dom släpper HD-versioner på klassiker, men det är nog mer pengar i snyggare remakes.

Jag tycker snarare att de borde förbjuda remakes och tvinga spelutvecklare att komma på nya spel istället.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spel som Witcher 1 behöver en remake.

Spel som The Last of Us behövde inte en remake.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Jag tycker snarare att de borde förbjuda remakes och tvinga spelutvecklare att komma på nya spel istället.

Fast, det var ändå bättre förr...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Spel som Witcher 1 behöver en remake.

Spel som The Last of Us behövde inte en remake.

Witcher 1 behöver väl ingen remake, det må behöva en patch så man kan spela spelet utan buggar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Hipshot:

Fast, det var ändå bättre förr...

Ja, mycket för att de hittade på nya spel och inte satt och gjorde remakes.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Moonstone står nog högst upp på min lista av spel jag vill se en remake av.

Redaktör

Battlefield 1942.


signatur
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, mycket för att de hittade på nya spel och inte satt och gjorde remakes.

Och felet idag är att de nya spelen de gör är remakes på gamla spel =( Även om spelen inte ens är så gamla.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Morrowind skulle jag gärna ta en remake av. Har försökt spela det flera gånger men det är för gammalt och kräver nog nostalgibrillor. Så klart även de ännu äldre tes-spelen också för den delen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Witcher 1 behöver väl ingen remake, det må behöva en patch så man kan spela spelet utan buggar.

Jag har spelat igenom spelet. Tyckte inte det var så buggig så det var ospelbart. Jag hade kul.

Medlem

Håller inte med om att allt redan är gjort eller att grafiken är det viktigaste nu. Men det hade varit lite nice med en remake på Jak 2, eller åtminstone en remaster. Eller Operation Flashpoint.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Jag har spelat igenom spelet. Tyckte inte det var så buggig så det var ospelbart. Jag hade kul.

Håller med. Om att det var spelbart. Om jag hade kul? Stundtals. Fyllefesten med vissa kompanjoner var nog det bästa. Det värsta var kanske att det inte gick att gå i vanlig takt, förstörde stämningen.

Medlem

Mina hetaste remakes på önskelistan är typ Dino Crisis, Resident Evil Code Veronica, Legacy of Kain: Soul Reaver och Eternal Darkness. Sen finns det flera spelserier som kanske inte nödvändigtvis behöver en remake men som jag gärna ser återupplivas igen, tex Resistance och Turok serien!

Medlem

Det ska vara riktigt gamla spel isf.

Half Life + expansionerna
Battlefield 1942
Battlefield 2
Metal Gear Solid
No One Lives Forever
Rainbow Six 2. Rogue Spear
Delta Force (Kanske vore bättre med en reboot istället för remake)
Star Wars: Jedi Knight 2 Jedi Outcast
Elder Scrolls: Oblivion

Medlem

Legend of dragoon
Chrono trigger
Vagrant Story

Medlem

Dino crisis och parasite eve.

Medlem

Metal Gear Solid


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

FM-guru
F.d. Sisyr

Arcanum, bitte. Fantastiskt spel men det var buggigt som fasen redan när det kom och idag är det nästan plågsamt att genomlida striderna, eller för den delen bara att flytta runt kameran.

När jag ändå är i farten kan jag lika gärna nämna Troikas andra spel också; Temple of Elemental Evil och framför allt Bloodlines.

Medlem
Chefredaktör

Hade nog gärna sett uppföljare istället på dom, men kan bli nöjd med remake också:

Jedi Knight: Jedi Academy.
Black & White (Kanske 2:an med/istället).
Freelancer.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag vill se en remake på might and magic serien (rollspelen då dvs), Wizardry serien, Ultima serien, Dungeon Master spelen, alla d&d rpg spelen från 80-90talet etc etc...japp..i stort sett bara rollspel

Skrivet av blackidus:

Det ska vara riktigt gamla spel isf.

Half Life + expansionerna
Battlefield 1942
Battlefield 2
Metal Gear Solid
No One Lives Forever
Rainbow Six 2. Rogue Spear
Delta Force (Kanske vore bättre med en reboot istället för remake)
Star Wars: Jedi Knight 2 Jedi Outcast
Elder Scrolls: Oblivion

"Riktigt gamla" lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av alex_ceci:

Håller inte med om att allt redan är gjort eller att grafiken är det viktigaste nu. Men det hade varit lite nice med en remake på Jak 2, eller åtminstone en remaster. Eller Operation Flashpoint.

Det kommer fortfarande originella spel, men de "stora" spelen som man pratar om, är ofta remakes nu. Med "så grym grafik. Nästan som verkligheten." Såg att Dino Crisis nämndes. Jag gillar originalet just för den speciella atmosfären. Samma med dom klassiska Resident Evil-spelen. Nyversionerna är bra, men har inte den speciella atmosfären.

Medlem

Thief och SiN är två jag kan komma på direkt. Bra spel i sig, men kanske skulle må bra av en uppfräschning.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det kommer fortfarande originella spel, men de "stora" spelen som man pratar om, är ofta remakes nu. Med "så grym grafik. Nästan som verkligheten." Såg att Dino Crisis nämndes. Jag gillar originalet just för den speciella atmosfären. Samma med dom klassiska Resident Evil-spelen. Nyversionerna är bra, men har inte den speciella atmosfären.

Helt sant. Men det betyder inte att det mesta redan är gjort. Det betyder kanske snarare att stora spelutvecklare- och utgivare inte vågar göra något nytt eftersom det är så mycket pengar på spel och för att det ändå fungerar ganska bra att göra i princip samma spel om och om igen.

Edit: det är också sant det där med grafiken, att de stora corpsen satsar på det. Särskilt i ett visst tema. För om jag kollar in gameplay från de största spelen senaste åren så ser alla mer eller mindre likadana ut; vacker natur i tredje person i öppna landskap som förmodligen är open world eller semi open world (God of War, senaste Plague Tale, valfritt nytt Assassin's Creed, The Last of Us, Red Dead redemption 2, Ghost of Tsushima, Horizon forbidden west etc etc etc). Rätt trist egentligen?

Ps. Beyond Good and Evil hade mått bra av en remake. Grymt spel verkligen, fortfarande. Innovativt och unikt.

Medlem

Sudden strike 1 och 2 för min del.

Kanske Silent storm spelen med.

Medlem

En sådan här tråd kan inte vara utan förslaget, Last Ninja så klart.

Medlem

Hade gärna sett en Bloodborne remake av Studion Bluepoint. Spelade remaken av Shadow of the Colossus vilket var fantastiskt och det jag sett av Demon's Souls ser riktigt jefla guld ut!

Pls Sony, plssss

Skrivet av Snake Plissken:

Jedi Knight: Jedi Academy.

Hade dött och hamnat rakt in i Valhall asså, herrejävlar vad jag plöjde det liret som grabb <3

Skriv svar