Den stora tråden om Diablo IV

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag ser positivt på battle pass, seasons med mer. Har inget emot in game shop. Särskilt om det leder till att spelet kan utvecklas under längre tid.

Vi är många som är positiva liksom du, jag tror faktiskt till och med vi är många fler än de som är negativa kring det, även om vi inte hörs lika mycket.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Vi är många som är positiva liksom du, jag tror faktiskt till och med vi är många fler än de som är negativa kring det, även om vi inte hörs lika mycket.

Jo, tror det jag med. Ska bli riktigt skoj iallafall, ser fram emot släpp.

Medlem

Angående battle pass tänker jag att det är ok för den här typen av spel.
Det är inget spel jag spelar för i huvudsak storyn. Om jag jämför mot Diablo 3 så spelade jag om storyn någon gång. Men mest handlar det om att göra nya gubbar och bara rensa allt på skärmen 😁 Oavsett storyn.

Om pengarna från Battle Pass ska användas till att uppdatera spelet och komma med ny content som förändrar spelet i flera år framåt så är det väl bra?
Att det sedan bara är cosmetics är också bra. Istället för att det skulle vara gear med bra stats som var låst bakom Battle Pass.

Medlem

Mer trailers...

Gameplay launch trailer

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Som nämnt innan är det valfritt och bara kosmetiska prylar man får där. Störande ändå för ett fullprisspel, och hade gärna sett att armorn gick att få genom att bara spela spelet, men tror vi alla kommer ha skoj ändå och glömma det där fort

Mina tankar summerade i ett inlägg. ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det blir nog barbarian ändå. Trots betan. Kötta med dubbla vapen och hota och cota som ultimate.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Det blir nog barbarian ändå. Trots betan. Kötta med dubbla vapen och hota och cota som ultimate.

Ska nog köra samma, babben ska va lite seg ibörjan men endgame OP

Medlem

sitter och läser om D4, drömmer mig bort till en inte alltför avlägsen framtid när jag äntligen får spela ACT1.. igen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

sitter och läser om D4, drömmer mig bort till en inte alltför avlägsen framtid när jag äntligen får spela ACT1.. igen

Men SEN! Sen kommer det fler akter och högre levels och ny loot och en massa underbara grejer 😁

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Men SEN! Sen kommer det fler akter och högre levels och ny loot och en massa underbara grejer 😁

Underbart!
Var länge sen jag såg fram emot ett spel så mycket som jag gör med detta.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Underbart!
Var länge sen jag såg fram emot ett spel så mycket som jag gör med detta.

Samma här! Bara en dryg vecka kvar nu 😁 ses i fz-klanen!

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Samma här! Bara en dryg vecka kvar nu 😁 ses i fz-klanen!

ja juste, när var hur blir man medlem där?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

ja juste, när var hur blir man medlem där?

När spelet är igång tror jag den skulle heta fzse, finns annars en tråd här nånstans om du söker 👍

Medlem
Skrivet av Issue:

Underbart!
Var länge sen jag såg fram emot ett spel så mycket som jag gör med detta.

Skrivet av Kalliban:

Samma här! Bara en dryg vecka kvar nu 😁 ses i fz-klanen!

Trist då att jag kommer hem från en resa först den 6e. Får glädjas åt att jag kommer att slippa köa för att spela dag ett. 🤷🏼‍♂️

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Trist då att jag kommer hem från en resa först den 6e. Får glädjas åt att jag kommer att slippa köa för att spela dag ett. 🤷🏼‍♂️

blir dag -3 eller +1 här, beroende på hur man ser det. lördag morgon den 3e, då kommer jag pilla på min sorceress en stund innan plikten kallar en fördel med att vakna tidigt på morgonen är ju att man aldrig behöver bry sig om köer osv


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

blir dag -3 eller +1 här, beroende på hur man ser det. lördag morgon den 3e, då kommer jag pilla på min sorceress en stund innan plikten kallar en fördel med att vakna tidigt på morgonen är ju att man aldrig behöver bry sig om köer osv

Vi kommer börja runt lunchtid på fredag. Det släpps ju redan 01.00 egentligen, så förhoppningsvis har det hunnit lugna sig tills det är dags för oss att logga in.

Medlem

En oro jag har med kosmetiska items och battle-pass är att det i kommande seasons enbart blir där man hittar nya armor-skins eller mounts som ser bra ut, eller över huvud taget.

Jag vill att min karaktär även ska kunna se cool ut för att jag dödat en viss boss eller klarat en svår utmaning, inte bara för att jag nått level 30 i battle-passet. Baserat på betan verkar det som tur var vara så i grundspelet, där vissa bossar droppat mount-skins, men jag hoppas det även fortsätter när de släpper nya bossar och utmaningar. Är min oro obefogad?

Medlem
Skrivet av Fishyfajita:

En oro jag har med kosmetiska items och battle-pass är att det i kommande seasons enbart blir där man hittar nya armor-skins eller mounts som ser bra ut, eller över huvud taget.

Jag vill att min karaktär även ska kunna se cool ut för att jag dödat en viss boss eller klarat en svår utmaning, inte bara för att jag nått level 30 i battle-passet. Baserat på betan verkar det som tur var vara så i grundspelet, där vissa bossar droppat mount-skins, men jag hoppas det även fortsätter när de släpper nya bossar och utmaningar. Är min oro obefogad?

De visade två bilder på endgame gear man får i spelet jämfört med store gear. Lite kanske för att visa att store gear inte är gjort att vara "snyggare". Sen får man väl hoppas det är så.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23952500/what-you-can...

Medlem
Skrivet av Fulci:

De visade två bilder på endgame gear man får i spelet jämfört med store gear. Lite kanske för att visa att store gear inte är gjort att vara "snyggare". Sen får man väl hoppas det är så.
https://news.blizzard.com/en-us/diablo4/23952500/what-you-can...

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/8BADN5T0VFRY1...

https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/page_media/KQWTHYGJ3R8H1...

Fasen vad illa. De låser alltså distinkta looks till shoppen. Jag hade hoppats på att shoppen hade alternativskins till det man hittar själv, d v s små variationer man kan betala för om man så vill.

Det är inte lätt att hitta den gamla Diablo-entusiasmen såsom Blizzard 2023 håller på. Sorgligt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Fasen vad illa. De låser alltså distinkta looks till shoppen. Jag hade hoppats på att shoppen hade alternativskins till det man hittar själv, d v s små variationer man kan betala för om man så vill.

Det är inte lätt att hitta den gamla Diablo-entusiasmen såsom Blizzard 2023 håller på. Sorgligt.

Så är det i alla spel som säljer gear i en cash shop. Att hantera ingame shop handlar lite om att själv inte har ett för högt "måste ha" begär. Jag har spelat alla tre betor och tack vare transmog kunde jag få till en bra look även helt utan legendary gear.

Här är min barb och druid, gear är justerad med transmog men inget är legendary utom vapnet.

Gnällkuk

🔥🔥🔥


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fulci:

Så är det i alla spel som säljer gear i en cash shop. Att hantera ingame shop handlar lite om att själv inte har ett för högt "måste ha" begär. Jag har spelat alla tre betor och tack vare transmog kunde jag få till en bra look även helt utan legendary gear.

Här är min barb och druid, gear är justerad med transmog men inget är legendary utom vapnet.

https://i.imgur.com/9JWxRNy.jpeg

https://i.imgur.com/OjSIgkF.jpeg

Sant, men sorgligt likväl tycker jag. Gubbarna ser bra ut!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Fulci:

Så är det i alla spel som säljer gear i en cash shop. Att hantera ingame shop handlar lite om att själv inte har ett för högt "måste ha" begär. Jag har spelat alla tre betor och tack vare transmog kunde jag få till en bra look även helt utan legendary gear.

Här är min barb och druid, gear är justerad med transmog men inget är legendary utom vapnet.

https://i.imgur.com/9JWxRNy.jpeg

https://i.imgur.com/OjSIgkF.jpeg

Snygga! Jag tror att ens gubbe kommer att kunna se riktigt bra ut ändå ja. Har inget emot shop.

Medlem
Skrivet av jonis:

Sant, men sorgligt likväl tycker jag. Gubbarna ser bra ut!

Jo, de kör ju en del FOMO (fear of missing out) marknadsföring också med speciella items från Twitch osv. Lite trist men man får sätta på sig skygglappar och fokusera på spelandet.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jo, de kör ju en del FOMO (fear of missing out) marknadsföring också med speciella items från Twitch osv. Lite trist men man får sätta på sig skygglappar och fokusera på spelandet.

Nu fick jag chans att dräpa senaste beta-worldbossen så lyckades knåpa hästen och vargen. Men i övrigt så känner jag att de kör så mycket FOMO att jag blir FOMO-immun - det blir nästan motsatt effekt i min lilla hjärna. Man slutar bry sig när man blir ombedd att käka KFC, börja prenumerera på twitch-streamers och hålla koll på datum man måste spela för att få fräna cosmetics.

Medlem

Otroligt nära nu! Denna vecka kommer gå i slowmotion!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Moderator | Testpilot

Recensioner och annat släpps 18.00 idag, och på Fredag är det fritt att prata om spoilers Taggad på att få höra vad folk tycker!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad skulle ni säga är den bästa classen för en ortodox tank? Går det att taunta/ta prio osv?

Medlem
Skrivet av AnyTaps:

Vad skulle ni säga är den bästa classen för en ortodox tank? Går det att taunta/ta prio osv?

Barbarian har ju bokstavligt talat taunt, så det kanske kan vara nåt Annars går det ju att köra tank med warebear druid, eller varför inte en necro med summons eller blood osv.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kalliban:

Barbarian har ju bokstavligt talat taunt, så det kanske kan vara nåt Annars går det ju att köra tank med warebear druid, eller varför inte en necro med summons eller blood osv.

Har de verkligen en taunt som tar aggro? Vet att de har shouts, men någon av dem går att använda som taunt också?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar