Xbox Game Pass - Juni 2023 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2023 - Part 2

Juni månads andra laddning spel till Xbox Game Pass kommer här! Ett släpp direkt på Game Pass blir det med äventyrsspelet The Bookwalker. Det blir också racing med Need for Speed Unbound, som kommer till EA Play. Bramble the Mountain King från svenska Dimfrost Studio dyker också upp så här ett par månader efter release (kolla in Ruffles recension och FZ's dito !). Är man sugen på att driva sin egen arkadhall så bör Arcade Paradise vara något att kolla in och är man inne på lite kinesiskt svärdsviftande så kanske Sword and Fairy: Together Forever är något att bita tag i. Smågulligt farmande blir det också med Story of Seasons: Friends of Mineral Town för den som är lagd åt det hållet. F.I.S.T: Forged in Shadow Torch kommer sent omsider till Xbox och släpps direkt på Game Pass för den som är sugen på lite kanin-metroidvania i hängmattan.

Nya perks för Xbox Game Pass Ultimate blir det också. Den här gången finns det prylar att hämta hem till Hi-Fi Rush, Battlefield 2042 och The Elder Scrolls Online bland annat.

Halo Infinite rullar på och har till sist kommit in i en bra rytm för sina säsonger och nu är det dags för Season 4 som bland annat bjuder på spelläget Infection, nya kartor och lite annat gött:

Junis första omgång spel: Xbox Game Pass - Juni 2023 - Part 1

Nya titlar:

Need for Speed Unbound (22 jun, Series X|S+PC+cloud)

The Bookwalker (22 jun, konsol+PC)

Bramble: The Mountain King (27 jun, konsol+PC+cloud)

F.I.S.T: Forged in Shadow Torch (27 jun, Series X|S+PC+cloud)

Story of Seasons: Friends of Mineral Town (29 jun, konsol+PC)

Arcade Paradise (3 jul, konsol+PC)

Sword and Fairy: Together Forever (5 jul, konsol+PC)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 juni: DJMax Respect V, Empire of Sins, Matchpoint, Olija, Omori, Road 96.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

NFS måste man ju prova och FIST ser väldigt kul ut.

Redaktör

Såg den här nyheten och tänkte att det väl inte är nån idé att skriva nyhet pga @Mortaigne. Och... ja, snabb som alltid, så tack Mortaigne! Jag lyfter ditt inlägg på framsidan sen.


signatur
Medlem

Trevligt med Bramble för dom som inte kört det än.

It's not a lake, it's an ocean

Bramble!

Nu tycker jag i och för sig att det spelet är så pass bra att alla borde köpa det, men testa det på Game Pass i alla fall.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av ainatar:

NFS måste man ju prova och FIST ser väldigt kul ut.

Fist verkade som en kul Metroidvania platformer, men jag gillade inte combaten. och det kändes lite "off"


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Såg den här nyheten och tänkte att det väl inte är nån idé att skriva nyhet pga @Mortaigne. Och... ja, snabb som alltid, så tack Mortaigne! Jag lyfter ditt inlägg på framsidan sen.

Du kan skriva en nyhet om Fanatec's fantastiska pris på sin nya CSL DD Ready2Race Bundle dom kör med just nu. Som man kan använda till NFS Unbound...för att vara någorlunda ontopic

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Såg den här nyheten och tänkte att det väl inte är nån idé att skriva nyhet pga @Mortaigne. Och... ja, snabb som alltid, så tack Mortaigne! Jag lyfter ditt inlägg på framsidan sen.

Tack själv! Bara roligt att skriva


signatur

Jump in.

Medlem

Ska göra ett nytt försök med Halo infinite. En bugg som sabbade min sparfil förstörde senast.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tiggaren:

Trevligt med Bramble för dom som inte kört det än.

Skrivet av Ruffles:

Bramble!

Nu tycker jag i och för sig att det spelet är så pass bra att alla borde köpa det, men testa det på Game Pass i alla fall.

Bramble ser onekligen trevligt ut!

@Ruffles recension var också den trevlig, puffar lite extra för den i mitt inlägg om det är ok?


signatur

Jump in.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mortaigne:

Bramble ser onekligen trevligt ut!

@Ruffles recension var också den trevlig, puffar lite extra för den i mitt inlägg om det är ok?

Absolut!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Bramble och fist ser jag fram mot att prova! Kanske också ger nfs en chans om jag vill ha nåt arkadigt nån dag

Medlem

Bramble ska absolut testas. Lite orolig att det ska vara lite för läskigt (jag är sjukt känslig när det kommer till sånt i spel), men vi får väl se.

Annars hade jag absolut gett mig på NFS Unbound också, om det inte vore för att jag redan testat det i några timmar tidigare i år. Trevligt och snyggt, men körningen var lite väl arkadig för min smak.

Skribent

Fist är en liten pärla. Gillade verkligen det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Tror Sword and Fairy 7 är ett sådant spel många hoppar över om det dyker upp i rekommendationer på Steam men kan varmt rekommendera att testa det här. Riktigt trevligt äventyr.

Medlem

Naaaaajs, varit besviken på att nfs inte funnits på gamepass

Medlem

3 spel jag kmr testa iaf

Medlem

Häeerligt, längesen jag racade nu och har varit sugen på arkadig racing!
Bramble har jag också velat uppleva länge, grymt

Avstängd

Senaste Need For Speed Unbound verkar kul. Härligt att snart få det utan extra kostnad i Xcloud 👍🏻❤️

KoP
Medlem

Bramble kan man ju rekommendera, men även Arcade Paradise. 🙂

Medlem

Bramble ska definitivt spelas.

Lite tråkigt däremot att det är så länge sen vi fick någon riktig AAA-bomb i Gamepass.

Medlem

Bramble till Game Pass ett par dagar efter man köpt & avklarat det, kul!

Skämt åsido, ett fantastiskt spel som löper på i cirka 3-4 timmar. Det var en liten del i slutet som kändes en aning felplacerad men annars toppen!

Medlem

Tyckte inte något såg vidare intressant ut tills jag läste kommentarerna och såg alla lovorden om Bramble.
Blir nog att spela det nu

Medlem

Riktigt kul att svenskutvecklade Bramble kommer ut på GamePass! Passa på!

Medlem

Verkar som att Ray Tracing samt DLSS har plockats bort från game pass-versionen av Fist vilket ju är riktigt dåligt. Ska dom släppa snål-versioner av spelen så kan man ju lika bra säga upp tjänsten och skaffa riktiga versioner nån annanstans...

Medlem
Skrivet av ainatar:

Verkar som att Ray Tracing samt DLSS har plockats bort från game pass-versionen av Fist vilket ju är riktigt dåligt. Ska dom släppa snål-versioner av spelen så kan man ju lika bra säga upp tjänsten och skaffa riktiga versioner nån annanstans...

De gav ju bort det på Epic i vintras.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kul med Bramble! Jag hade tänkt att köpa det i höst, men eftersom jag redan betalat en rejäl summa för Game Pass så blir det ju till att lira det den vägen.

NFS kommer jag också köra, kul o lira sånt med ratt!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

1
Skriv svar