Medlem
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Finns coop?

Jodå.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Borde inte vara svårare att införa att spelare två år hunden. Det är nästan redan gjort för det då man måste hoppa emellan gubben och hunden. De hade ju inte ens behövt införa så båda spelarna har varsin skärm (som i trean). Utan hade fungerat tillräckligt att tvingas vara på samma skärm. Lost potentential...

Men kan ju ändå ha och göra med deadline.

Skrivet av Majoren:

Jepp, den tanken har slagit mig också, att hunden borde funkat för co-op. Stämmer in helt, behöver ju inte ens vara delad skärm och problemen med att rita upp två uppsättningar grafik osv...borde ju med hunden i åtanke faktiskt gå att göra co-op på en skärm.
Konceptet funkar ju prima i e.x Luigi's Mansion 3.

Ja, man spelar ju split screen mot "datorn" i vissa nivåer eller umaningar och borde utan problem att fungera splitscreen co-op mode men nu är hela spelet designat mot en individ.
Det kanske gått att fixa så att om ena spelaren är hunden att man får lite samma förmågor som hund och "människa", vad de nu kallas. Hunden kan ju exempelvis inte klättra, "människan" kan inte hoppa osv. Har snart klarat ut spelet och det är riktigt bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Så dumt. 🤣

Medlem
Skrivet av lonian:

Om du tittar efter så är ju 3an snyggare grafik på än 4an.
Jag tror helt enkelt att co op läget förändrats för att spelet blivit för komplicerat eller något, att det skulle ta längre tid att genomföra sådant läge. Men vem vet om det inte dyker upp i någon framtida uppdatering i en deluxe version.

https://youtu.be/qRrujtVZBwI

Skrivet av Majoren:

Du kollar isf bara på några utvalda sekunder. Övergripande, 4:an ser klart snyggare ut. 3:an har ju fortfarande Gamecube-kantiga "runda" former

https://m.youtube.com/watch?v=6iz5uliQN3M&pp=ygUPZGlnaXRhbCBm...

Jag är nöjd med uppgraderingen, jämfört med Pikmin 3.

Medlem

Hm. Min 10-åring klarar lätt spel med enklare engelsk text, som Pikmin 4, men min 5-åring klarar det inte alls egentligen - hon kan helt enkelt inte läsa. Hade det däremot varit engelskt TAL hade det nog gått bra mycket bättre. 5-åringen tycker ändå att Pikmin 4 är kul.

Tyvärr är det bra mycket svårare att lägga till svenskt tal än svensk text, vilket, som nämnts, många barn i åldrarna 4-7 nog skulle ha nytta av (tal).

Medlem
Skrivet av darkshippo:

Tyvärr så har det blivit ett single player spel. Co-op:en är ett skämt. Alla i familjen är sjukt besvikna på Pikmin 4. De kunde ha skippat 4;an. Alltså, 8 år tog det för att ta fram det här? De kunde ha plankat Pikmin 3 Deluxe. Putsat upp grafiken och sen släppt det som en DLC.

Jag har 100% nu på alla missions och banor i Pikmin 4 och kan inte annat säga att spelet är fantastisk.

Visst riktar det sig till singelplayer och vissa banor är riktigt svåra om man inte vet exakt hur man ska göra. Det är mycket mer content än Pikmin 3, sidequests osv. Det börjar verkligen dåligt första timmen av spelet vilket de borde fixa det men när man väl kommit in i det så är det svårt att sluta spela.

Skulle nog säga att det är bättre än Pikmin 3 just pga fler saker att göra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

123
Skriv svar