Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Remastrade GTA-trilogin kommer till mobiler via Netflix

Robot
Remastrade GTA-trilogin kommer till mobiler via Netflix

Om två veckor blir det bilstöld.

#Grand-thet-auto, #Gta, #Netflix


Medlem

Jag undrar hur det blir spelbart i en telefon bara.

Medlem

Gräv ner GTA-Trilogy-Dyngan på en plats där solen aldrig lyser. Kanske just Netflix "spelsektion" kan vara rätta platsen?

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag undrar hur det blir spelbart i en telefon bara.

Så länge man är okej med att spela på liten skärm så kan man spela med t.ex. Xbox-kontroll.

Fast personligen tycker jag de gamla GTA-spelen är så föråldrade att jag inte ens skulle orka starta dem på PC idag, så "spelbart" är väl subjektivt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Zontos:

Jag undrar hur det blir spelbart i en telefon bara.

Gta finns väll på mobil redan och det är väll dessutom dom versionerna som remastern är gjord på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte det till ps5. Var inte bra gjorda remasters i mitt tycke. Att skjuta var horribelt fast alla olika inställningar

Medlem

Ofta man vill spela såna spel på en lite pyttemobil skärm...

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ofta man vill spela såna spel på en lite pyttemobil skärm...

Nej candy crush FTW


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Molotov:

Gta finns väll på mobil redan och det är väll dessutom dom versionerna som remastern är gjord på.

Japp. plus att de boostade upp karaktärerna med typ AI eller vad det var...därför de ser helt wacky ut..


signatur

"Writer and Fighter"

Take-Two verkligen pressar ut sista slanten ur liket.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

®* borde ha gjort en remaster på mästerverket GTA 4 istället. Betydligt vassare där 3d systemet fortfarande känns modernt. PlayStation 2 generationens gamla öppna 3d världar känns väldigt omoderna. PlayStation 3 generationen blev en teknisk revolution.

Drömmer fortfarande om en total remake av GTA 4 men så valde de att lägga minsta möjliga 10 krona på liken från PS2 tiden istället.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Så länge man är okej med att spela på liten skärm så kan man spela med t.ex. Xbox-kontroll.

Fast personligen tycker jag de gamla GTA-spelen är så föråldrade att jag inte ens skulle orka starta dem på PC idag, så "spelbart" är väl subjektivt.

Spel från gta-serien som verkligen skulle fungera bra i mobiler är gta 1 och 2 med isometrisk vy. Den grafiken är mer tidlös och fungerar än idag. Tråkigt att man missar dessa klenoder.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Spel från gta-serien som verkligen skulle fungera bra i mobiler är gta 1 och 2 med isometrisk vy. Den grafiken är mer tidlös och fungerar än idag. Tråkigt att man missar dessa klenoder.

Verkligen! Ditt inlägg fick mig att tänka på GTA: Chinatown Wars, och jag upptäckte att det har funnits till både Android och iOS ett bra tag nu, det visste jag inte. Det var ju tokhyllat när det kom till Nintendo DS och borde vara perfekt för mobilen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

JAg hade kunnat tänka mig att köpa den här remastrade trilogin om den kostade ≤ 300 SEK.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Så länge man är okej med att spela på liten skärm så kan man spela med t.ex. Xbox-kontroll.

Fast personligen tycker jag de gamla GTA-spelen är så föråldrade att jag inte ens skulle orka starta dem på PC idag, så "spelbart" är väl subjektivt.

Skrivet av Molotov:

Gta finns väll på mobil redan och det är väll dessutom dom versionerna som remastern är gjord på.

Jao men det låter lite knepigt att lalla runt i Sand Andreas med ens iPhone och jag visste inte ens att man kunde koppla sin handkontroll till telefonen. Men jag tycker det knappt är spelbart på PC heller, det är kul att besöka San Andreas och Vice City men vet inte om det är värt mer än så.

Inaktiv

Det känns som att jag är en av få här som tycker att Definitive Edition i mångt och mycket är bättre än originalen.
Köpte den fysiska versionen till Switch och på sätt och vis är jag väl glad att det var försenat till Switch efter vad man hörde.
Men jag vet inte hur detta är att spela på smartphones men det känns inte som att det är något för mig. Håller mig nog till Switch helt och hållet.

1
Skriv svar