Nu kan du se hur ditt spelår sett ut även hos Nintendo

Robot
Nu kan du se hur ditt spelår sett ut även hos Nintendo

Hur mycket switchande blev det för dig?

#Spelåret, #nyhetstips


Medlem

Attans, ingen data spelat för lite på konsolen.
Inte så konstigt då man har Steam Decken

Den används bara.som en Animal crossing maskin nu mer (inte av mig)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte rört min switch på över ett år, finns ingen anledning när det bara släpps gammal skåpmat

Medlem

Nice, blev 1134 timmar
Skulle tro Tears of the kingdom, Animal Crossing samt Apex Legends blev de mest spelade i år.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Inte rört min switch på över ett år, finns ingen anledning när det bara släpps gammal skåpmat

Haha va? Snacka om urusel take. Jag lirar egentligen alldeles för lite på min Switch egentligen, men att säga att det bara släpps gammal skåpmat är ju otroligt fel. Zelda TOTK, Wonder? Stort jävla DLC till Xenoblade osv...

Fine att man kanske inte gillar plattformen, men rätt måste ju ändå vara rätt någonstans.

Medlem
Skrivet av greb1989:

Haha va? Snacka om urusel take. Jag lirar egentligen alldeles för lite på min Switch egentligen, men att säga att det bara släpps gammal skåpmat är ju otroligt fel. Zelda TOTK, Wonder? Stort jävla DLC till Xenoblade osv...

Fine att man kanske inte gillar plattformen, men rätt måste ju ändå vara rätt någonstans.

Men Zelda TOTK och super Mario är ju i mångt och mycket just gammal skåpmat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av greb1989:

Haha va? Snacka om urusel take. Jag lirar egentligen alldeles för lite på min Switch egentligen, men att säga att det bara släpps gammal skåpmat är ju otroligt fel. Zelda TOTK, Wonder? Stort jävla DLC till Xenoblade osv...

Fine att man kanske inte gillar plattformen, men rätt måste ju ändå vara rätt någonstans.

Det ska vara bajsbrunt Call of Duty, mycket fräschare än Mario, Zelda etc.

Medlem

0 minuter loggat sedan efter första veckan när den släpptes på min switch. Min dotter använder den ibland dock.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Såg mycket ljusare ut än på Xbox
296 timmar sedan maj när jag köpte den

99h Breath of the wild
52h Diablo 3

13 olika spel

Medlem

315 timmar spelat på Switchen varav 180 timmar är Zelda TOTK. Sen hamnar Mario Kart 8 på andra plats och Metroid Prime som 3a. Mario Bros Wonder har jag också kört mycket men det gick lite för fort att köra igenom allt för att det skulle leta sig in bland de mest spelade även fast jag tycker det är ett av de bästa spelen från iår.

Medlem

Mycket Tears of the Kingdom i år.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Molotov:

Men Zelda TOTK och super Mario är ju i mångt och mycket just gammal skåpmat.

Nu spelar jag inte själv de där spelen, Zelda har aldrig varit något för mig och inte heller Mario, men! Wonder var väl någonstans en hyfsat ny "take" på 2D plattformande? TOTK var väl typ BOTW fast med lite byggande? Det jag vänder mig emot är när man så klichéartat bara slänger ur sig att något är gammal skåpmat bara för att man själv inte gillar det, sån oerhörd tröttsam grej att syssla med.

Medlem

220h, Zelda TOTK var hälften av den tiden.
Ska börja med Mario wonder nu till julen.
Metroid var också en favorit under året, så bra Nintendo-år helt klart!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Inaktiv
Mina mest spelade spel

Blev tydligen en hel del My Time at Portia i år.

Medlem

Tears of the Kingdom var mitt mest spelade spel i år med 174 timmar. F-Zero 99 på andra platsen med 97 timmar (nästan 99!).

Medlem

Håller verkligen med om att begreppet "skåpmat" är ytterst föråldrat vad beträffar Nintendo. Det är snarare så att Nintendo är väldigt måna om att innovera sig själva och behålla momentum för kanske uppåt en halv miljard potentiella spelare och sedermera kunder. Syskon, föräldrar, pojkvänner och flickvänner med mera som bor i ett hem med en enda Switch.

Don't even börja jämföra de exklusiva spelutbuden mellan konsolerna liksom. Det finns bara en utvecklare på den tronen vad gäller både antal spel och sålda spel. Med rätta.

Medlem

Pisskonsol🤣

Redaktör
Ponny

215 timmar TotK säger Switchen, men 244 timmar enligt sammanfattningen. INTE förvånande oavsett.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

215 timmar TotK säger Switchen, men 244 timmar enligt sammanfattningen. INTE förvånande oavsett.

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Wow!
Jag blir alltid lika överraskad att så många orkar spela ett spel i så många timmar.
Har många timmar att ta igen med mina 44 timmar.

Medlem

Min första rektion var "Har jag inte spelat mer?"
De jag spelat mest:

Octopath Traveller II 130 timmar
Legend of Zelda:TOTK 78 timmar
Valkyria Chronicles 48 timmar

Inaktiv

Själv blev jag förvånad att jag hade spelat väldigt lite under Juni, Juli och i September. Mellan 1 till 2 timmar per månad. Men sen kom jag på att i Juni och Juli så var det nog att jag spelade en hel del på min Nintendo 64 eftersom jag hade köpt Pokémon Stadium 2 och spelade en hel del Gameboy Pokémon via den. (Hade detta varit på Switch Online så lär Nintendo 64 varit med på min topp 3)
I September måste ha varit då som jag längtade efter Metal Gear Solid till Switch så då spelade jag Metal Gear Solid 3 på min 2DS och en del andra Metal Gear spel på Playstation 3.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_326145:

Wow!
Jag blir alltid lika överraskad att så många orkar spela ett spel i så många timmar.
Har många timmar att ta igen med mina 44 timmar.

I det här fallet överraskade jag till och med mig själv lite grann! Visst, jag visste att det skulle bli många, många timmar. Det såg jag ju när timmarna stack iväg till 50 redan första veckan. ^^


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Tears of the Kingdom årets spel enligt mig och Kirby var förvånansvärt roligt och svårt mot slutet!

Medlem

Har bara spelat igenom Zelda totk och sen har jag kanske några timmar Monster Hunter generation

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tears of the Kingdom årets spel enligt mig och Kirby var förvånansvärt roligt och svårt mot slutet!

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Samma här, på andra plats Pikmin 4.

Medlem
Skrivet av Khonmon:

<Uppladdad bildlänk>

Min första rektion var "Har jag inte spelat mer?"
De jag spelat mest:

Octopath Traveller II 130 timmar
Legend of Zelda:TOTK 78 timmar
Valkyria Chronicles 48 timmar

Kanske dum fråga med tanke på hur många timmar du lagt, men är du nöjd med Octopath på Switchen? Står i valet och kvalet mellan köpa det till PS5 eller Switchen. Känns som ett spel som gjort för handhållet dock, hur är laddningstiderna?

Medlem
Skrivet av greb1989:

Kanske dum fråga med tanke på hur många timmar du lagt, men är du nöjd med Octopath på Switchen? Står i valet och kvalet mellan köpa det till PS5 eller Switchen. Känns som ett spel som gjort för handhållet dock, hur är laddningstiderna?

Jag hade samma dilemma och valde PS5 på grund av att jag knappt spelar bärbart och att det var lite billigare där. Generellt kändes det lite snyggare och snabbare på PS5 men det var funkade finfint på Switch. Det bästa är såklart att testa själv då det finns ett demo ute på båda maskinerna

Medlem

Ganska väntat resultat med Metroid Prime Remastern tätt bakom Super Mario RPG.
Bra spelår även om man inte lyckades köra alla spel detta året, men backloggen måste
ju också få sitt !


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem
Skrivet av greb1989:

Kanske dum fråga med tanke på hur många timmar du lagt, men är du nöjd med Octopath på Switchen? Står i valet och kvalet mellan köpa det till PS5 eller Switchen. Känns som ett spel som gjort för handhållet dock, hur är laddningstiderna?

Inte alls en dum fråga med tanke på att det finns personer som kan spela ett spel i mer än 100 timmar och sen säger de hatar det.
Jag är inte sån däremot, Octopath Traveller II är mitt GOTY och jag är väldigt nöjd med den på Switchen!
Startade spelet i handhållet och kollade laddningstiderna (ladda sparfil, strid och gå mellan två områden), det är mellan 3-5 sekunder räknade jag det till, hoppas det hjälper
Annars är det en bra idé som strangelove skriver att prova demoversionerna på både PS5 och Switch och sen köpa och fortsätta med den versionen du tycker är bäst!

Medlem

Haha, 1h hade det spelats! Och det var inte ens av mig, utan tjejens syskonbarn som var på besök. 😭😂

Men to be fair så står typ konsolens alla exklusiva topptitlar fortfarande inplastade i hyllan. Blir att jag ofta glömmer bort min Switch och prioriterar PS5 och Series X, fastän jag ändå köper spel till den. Får ge switchen lite mer kärlek nästa år.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

12
Skriv svar