Game Pass höjer priserna och stuvar om i nivåerna

Robot
Game Pass höjer priserna och stuvar om i nivåerna

Game Pass for Console försvinner och Game Pass Standard tillkommer.

#Game-pass, #nyhetstips

Medlem

Jag personligen äger mer spel än jag hinner spela innan jag dör så att prenumerera på spel fyller ingen funktion i mitt liv. Min fråga är: hur lång tid tar det innan alla andra är i samma sits? Vilka ska då betala för dessa prenumerationstjänster?

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag personligen äger mer spel än jag hinner spela innan jag dör så att prenumerera på spel fyller ingen funktion i mitt liv. Min fråga är: hur lång tid tar det innan alla andra är i samma sits? Vilka ska då betala för dessa prenumerationstjänster?

Samma här, Troligtvis är GP rätt nice för föräldrar att köpa till barnen dock. Trist bara att barnen sen ej har några barndomsspel kvar när de är vuxna.

"You will own nothing and be happy"

Medlem

Trots höjningarna så känns det ändå som att man får mycket för pengarna i min mening. Och då har jag aldrig haft gamepass och spelar endast ps5😶‍🌫️

Medlem

Känns ändå hyfsat prisvärt fortfarande. Men jag kommer inte att ha prenumerationen igång jämt. Dom borde nog lägga till flernivåer dock för dom som inte bryr sig så mycket om Call of Duty eller att spel släpps dag ett.

Medlem

185kr i månaden för Ultimate och då ingår inte ens dlc? Alldeles för dyrt.

Medlem

Känns fortfarande väldigt prisvärt, nu ligger dom dessutom i linje med playstation plus priserna, fast med dag1 titlar då.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Känns fortfarande väldigt prisvärt, nu ligger dom dessutom i linje med playstation plus priserna, fast med dag1 titlar då.

Jag skulle nog säga att Game Pass är en dyrare historia. Köper alltid min PlayStation Plus vid Black Friday och förra gången betalade jag 70€ för ett år, det är en mer bekväm nivå tycker jag. Framförallt att få betala en gång och slippa prenumerera.

signatur

War, War never changes...

Medlem

Fortfarande helt okej. Själv kör jag bara på PC så 119kr i månaden för allt + day one är fortfarande ett givet köp

Medlem
Skrivet av pazu:

Jupp. Jag köper mina spel, inte för att jag har många, men dom tio spelen som finns i min backlog räcker gott o väl.
Kan tycka GP har lite väl mycket indie-titlar och fattas dom större. Brukar skrolla i bland på GP, men hittar inget som lockar.

Medlem

Ärligt talat använder jag det knappt nuförtiden, får ta en funderare om det är värt det.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

It's not a lake, it's an ocean

119 kr för dag 1-releaser på PC och 185 kr på konsol. Detta går inte att tolka på något annat sätt än att Microsoft ser konsolspelare som en liten exklusiv grupp som man kan kräma ur lite mer pengar från. Den framtida tillväxten finns på PC.

Jag har haft Game Pass kontinuerligt sedan 2017 och uppgraderade till Ultimate för ett år sedan eller så. Jag kommer tänka igenom om jag ska ha kvar det efter i år. Det blir mycket pengar på ett år, och deras leverans när det kommer till riktigt bra förstapartsspel har inte varit godkänd. Ska man ha Game Pass framöver är det nog PC som gäller.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

185kr är dyrt. Blir mycket på ett år så det krävs att man spelar mycket. Nej tack!

Medlem
Skrivet av Ruffles:

119 kr för dag 1-releaser på PC och 185 kr på konsol. Detta går inte att tolka på något annat sätt än att Microsoft ser konsolspelare som en liten exklusiv grupp som man kan kräma ur lite mer pengar från. Den framtida tillväxten finns på PC.

Jag har haft Game Pass kontinuerligt sedan 2017 och uppgraderade till Ultimate för ett år sedan eller så. Jag kommer tänka igenom om jag ska ha kvar det efter i år. Det blir mycket pengar på ett år, och deras leverans när det kommer till riktigt bra förstapartsspel har inte varit godkänd. Ska man ha Game Pass framöver är det nog PC som gäller.

Nja riktigt så är det ju inte, Ultimate då har du ju hela Konsol + PC + Cloud + EA

Det får du ju inte i nån annan version av GP

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag ser det snarare som att pc-spelare är svårare att få in i prenumerationer. Dessutom är det mindre utbud i gamepass för pc än för konsol.

Skrivet av robbis:

Nja riktigt så är det ju inte, Ultimate då har du ju hela Konsol + PC + Cloud + EA

Det får du ju inte i nån annan version av GP

Det jag tror att de flesta är ute efter är dag 1-releaserna. Resten är lull-lull.

signatur

Medlem

Hmm, då måste det släppas tre spel per år som jag annars köpt dag ett (fullprisspel) för att gå +-0. Om de får igång sin studiopool är det nog fortfarande värt det för mig, men det börjar närma sig gränsen. Tur att jag har ett tag kvar som redan är betalt så kan jag utvärdera om ett par år om de kommit igång eller inte. Gillar verkligen gamepass då det får mig att prova och spela många guldkorn jag annars aldrig hade köpt, men det är ändå dag1-spelen som bär det.

Medlem

Största fördelen med Gamepass Xbox är när man avslutar prenumerationen så får man tillbaka pengarna för de resterande dagarna vilket är riktigt bra service. Playstation betalar inte tillbaka samt Nintendo usel service.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Hmm, då måste det släppas tre spel per år som jag annars köpt dag ett (fullprisspel) för att gå +-0. Om de får igång sin studiopool är det nog fortfarande värt det för mig, men det börjar närma sig gränsen. Tur att jag har ett tag kvar som redan är betalt så kan jag utvärdera om ett par år om de kommit igång eller inte. Gillar verkligen gamepass då det får mig att prova och spela många guldkorn jag annars aldrig hade köpt, men det är ändå dag1-spelen som bär det.

Så fort de tar bort möjligheten att tjäna poäng, avslutar jag mitt Ultimate-abonnemang. Har hittills fått 9 månader gratis pga intjänade poäng. På 2 år.

signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Jag skulle nog säga att Game Pass är en dyrare historia. Köper alltid min PlayStation Plus vid Black Friday och förra gången betalade jag 70€ för ett år, det är en mer bekväm nivå tycker jag. Framförallt att få betala en gång och slippa prenumerera.

Vad hindrar någon från att göra samma sak med GP?
Du får det att att låta som att du inte kan köra års prenumeration på GP också.
Och bara för att du betalar för ett helt år åt gången betyder inte att du inte prenumererar, du valde bara att betala hela summan på en gång.

Medlem
Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Du förstår din betalning en gång om året är en prenumeration?

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det jag tror att de flesta är ute efter är dag 1-releaserna. Resten är lull-lull.

Jag använder cloud jättemycket på steam decken så det tror jag inte riktigt stämmer. Och jag som både kör xbox, pc o steamdeck så är ju 185 kr det enda rätta.

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Margy:

Sade de inte ganska nyligen att detta inte skulle ske?

https://www.fz.se/nyhet/297595-bekraftat-arets-call-of-duty-i...

Det blir ju inte låst bakom ett dyrare GP abb, dom höjer bara priserna overall

signatur

1# FZ Troll

Inaktiv
Skrivet av pazu:

Ja vill du bara sitta o nöta på din backlog så visst....
Men vill du spela något "nytt" spel och inte betala 7-800kr så kan man ta gamepass någon månad här o där o då kunna spela det där "nya" spelet till ett lägre pris....

Inaktiv
Skrivet av Therant:

185kr är dyrt. Blir mycket på ett år så det krävs att man spelar mycket. Nej tack!

Är ett nyare spel var 3-4e månad mycket så visst

Medlem
Skrivet av robbis:

Det blir ju inte låst bakom ett dyrare GP abb, dom höjer bara priserna overall

Nya spel ingår ju inte i "standard"?

Medlem

Aktiverar enbart om det är ett spel jag bara ska köra en gång och inte vill behålla, bättre än att lägga fullpris på 600-800 kr, då i en månad.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Skrivet av robbis:

Jag använder cloud jättemycket på steam decken så det tror jag inte riktigt stämmer. Och jag som både kör xbox, pc o steamdeck så är ju 185 kr det enda rätta.

Jag skrev de flesta, inte du specifikt.

signatur

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag ser det snarare som att pc-spelare är svårare att få in i prenumerationer. Dessutom är det mindre utbud i gamepass för pc än för konsol.

tekniskt sett så har du rätt... det är 458 spel på konsol och 438 spel på pc.
Sen med ultimate så är det 110 EA spel och 382 spel på cloud.

Eller, det va det på den senaste listan jag hittde.

signatur

Well I ain't evil. I'm just good looking.

123
Skriv svar