6 minuters gameplay från lovande Metro Awakening
Dom postade också inlägg om spelet på Playstation blog
https://blog.playstation.com/2024/10/03/metro-awakening-adapt...
Ser fram emot spelet, hoppas det blir bra. men blir PCVR versionen för min del 🙂👍
Denna prequel ser lovande ut.
Att skaffa till PC Master system eller till den låsta Playstation 5 for the payers?
Dator känns mest relevant och tryggt, medan Playstation fortsätter samla damm under remaster och re-release generationen i brist på nya exklusiva spel. Jag saknar Playstation 4 tiden mer och mer för varje dag som går med denna Playstation 5 for the payers.
Blir nog Quest för mig om spelet nu stöder Quest 2.
Om du bara kör standalone sälj Quest 2 och köp Quest 3S, släpps nästa månad.
Quest 2 kommer nog fasas ut nu allt snabbare takt.
Sen hur urvattnat det måste se ut på Quest 2 jämfört med Quest 3.
Till PCVR duger Quest 2 fortfarande
Ser intressant ut, men tror inte jag skulle våga lira detta i VR
Off Topic: Är det värt att uppgradera Quest 2, till 3 eller 3S om man bara kör PCVR?
Inte till Quest 3S då det är samma panel, linser och upplösning som Quest 2, men Quest 3 är bättre på samtliga punkter. Störst skillnad är pancake linserna. Kan inte gå tilkbaka till fresnel
Nu finns gameplay videon från Quest-versionen också (Quest 3)
Inte till Quest 3S då det är samma panel, linser och upplösning som Quest 2, men Quest 3 är bättre på samtliga punkter. Störst skillnad är pancake linserna. Kan inte gå tilkbaka till fresnel
Är det så pass stor skillnad att det är värt att uppgradera till 3an idag? eller kanske vänta på en eventuellt bättre?
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Är det så pass stor skillnad att det är värt att uppgradera till 3an idag? eller kanske vänta på en eventuellt bättre?
Svårt att säga, jag kör själv mest PCVR och tycker det var värt det. Men då använder jag även headsetet standalone en hel del. Kanske 10-15% totalt
Det beror nog på hur mycket du använder överhuvudtaget. VR är min "huvudplattform" när det gäller spel så för mig var det värt det.
initialt kan jag dock tänk att det känns inte så stor skillnad men när man väl vant sig med Quest 3 så vill man inte gå tillbaka till Quest 2. Jag vill inte ens använda PSVR2 som har fresnellinser och bulkigare formfaktor.