CoD-comeback? Black Ops 6-kampanjen hyllas i första recensionerna
Va super taggad för SP. Men orkade inte spela igenom. Tröttnade när man skulle smyga omkring och gömma sig för AI som gick i samma cirklar runt och runt.. Kändes helt plötsligt budget. Tycker inte deras modell gör sig bäst i sådana lägen. Cod för mig är tok-action och feta Michael Bay moments. Sen var nån bana helt plötsligt "open world"... blev bara en salig blandning av allt. Fick känslan av MW3 SP:n igen där man sprang omkring och helt ologiskt hittade vapen liggandes här och där. Detta blev tyvärr "meh".
Dock lite komiskt att man kan beställa abonnemang direkt från appen men för att avsluta måste man logga in via browser.
Lite rövigt..
Ja så är det typ alltid många gånger måste man även bekräfta typ 3 gånger att man verkligen vill säga upp. Gärna med konstiga formuleringar så man ska trycka på fel knapp.
Nu är det första gången jag spelar COD sedan första Modern Warfare tror jag, det var nog det senaste COD jag spelade före detta. Har annars hållt mig undan så mycket som möjligt men eftersom det kom på Gamepass så passade jag på och testade.
Är positivt överraskad. Spelade kanske 3-4 timmar av kampanjen innan jag testade MP och blev lika positivt överraskad där faktiskt. Har annars svårt för dessa snabba små arena shooters men jag har haft väldigt roligt hittils. Tom att jag har svårt att sluta spela det när jag en gång börjat, få spel som lyckas med det.
Kampanjen i Black Ops 6 föll mig inte riktigt i smaken. Historien som utspelar sig i början av 90-talet är betydligt mindre fartfylld än Modern Warfare-serien (som jag älskar) och "spiondelarna" av uppdragen känns inte roliga. En del uppdrag är också väldigt öppna med flera valfria delmål som man kan lösa lite som man vill, detta tar helt bort actionfilmskänslan som kampanjerna annars är kända och hyllade för.
Stör mig också att nästan alla fiender tål minst två skott även om man träffar i huvudet med dom flesta vapnen, och 3-4 skott om man träffar någon annanstans, dessutom finns det många fiender som bara är bullet sponges. Sen för att försöka få till ännu mer variation i banorna så har man skohornat in vissa grejer, vilket bara blir konstigt. Nej, detta var enligt mig tyvärr en av dom sämre kampanjerna på senare år... 😦
Tjock matälskande ninja från västkusten.
Stör mig också att nästan alla fiender tål minst två skott även om man träffar i huvudet med dom flesta vapnen, och 3-4 skott om man träffar någon annanstans, dessutom finns det många fiender som bara är bullet sponges. Sen för att försöka få till ännu mer variation i banorna så har man skohornat in vissa grejer, vilket bara blir konstigt. Nej, detta var enligt mig tyvärr en av dom sämre kampanjerna på senare år... 😦
Apropå bullet sponges kom jag att tänka på de här.
Från Modern Warfare 2, som kördes splitscreen med kompisar, back in the day.
Jag är duktigt trött på att de alltid ska trycka in en bana med zombies i kampanjen. Om jag vill spela zombie-spel så spelar jag det och inte cod. Det drar ner betyget samt att de dessutom på senaste tiden envisas med att göra någon bana som är ”open world” med uppdrag i. Dessa är alltid väldigt tråkiga och drar också ner betyget. Jag spelar cod för en linjär story.
Hade velat dra ner betyget för alla buggar men där får man ju skylla sig själv som spelar på dag ett.
I övrigt så är resterande uppdrag riktigt j-vla bra och väl värt en månads game pass prenumeration.
Jag har kommit vad jag antar är sista uppdraget och jag skulle nog ge spelet 2/5. Jag stör mig alldeles för mycket på svamparna till fiender, blåste av 150 bulor från en LMG i huvudet på en snubbe med hagelgevär och inte ville han dö.
Det som är mest positivt med det hela är att jag endast lagt ut 120kr på spelet, får väl försöka hitta något spel till som intresserar mig för att få mer valuta för pengarna.