Saker du kan råka missa är "vad som gör rollspel speciella"
Håller med. Ens val måste ha konsekvenser annars blir det bara ointressant och alla genomspelningar blir likadana. Kolla bara på Bethesda och hur dom utvecklar sina spel, dom verkar livrädda för att faktiskt straffa spelare och låter istället ens karaktär bli bäst på allt och man kan vara ledare för alla guilds. Det blir bara löjligt.
Politiskt bråk borttaget // uberpwnage
Håller verkligen med, världen känns så mycket mer levande när ens handlingar i den faktiskt har konsekvenser och saker blir olika varje gång man spelar beroende på vad man gör. Som redan har nämnts så är det helt klart en av svagheterna i Bethestdas spel. Det känns ängsligt och tråkigt. Låt mig fucka upp!
Okej, nu håller vi oss till ämnet. Det är inte så himla svårt. Heja, heja! Det finns andra forum om man vill diskutera OT-grejer.
Jag blir alltid så otroligt nyfiken på vad för dumheter som skrivits när jag kommer in i en tråd där det står såhär
Håller med. Ens val måste ha konsekvenser annars blir det bara ointressant och alla genomspelningar blir likadana. Kolla bara på Bethesda och hur dom utvecklar sina spel, dom verkar livrädda för att faktiskt straffa spelare och låter istället ens karaktär bli bäst på allt och man kan vara ledare för alla guilds. Det blir bara löjligt.
Tycker ändå att Starfield gjorde det bättre än tidigare Bethesda spel.
Du blir aldrig ledare för någon faction i Starfield utan mer bara en medlem som sedan kan fortsätta göra uppdrag för den factionen.
Hur du väljer att hantera Terrormorph hotet i UC questlinen påverkar även om du kommer möta Terrormorphs på andra planeter. Väljer du Aceles så kommer du stöta på strider mellan Terrormorphs och Aceles random på oliga planeter. Väljer du microben så kommer du knappt stöta på Morphs alls.
Väljer du att sida med Crimson Fleet i Vanguard questen så är du ju inte direkt välkommen och omtyckt i UC systemen längre.
Hur du väljer att avsluta Shattered Space påverkar hur mycket Va´run skepp som rör sig i resten av rymden sen också om du väjer att starta "Serpents Crusade" igen. Va´Run skepp kommer random att dyka upp och strida emot UC och Freestar skepp och be dig hjälpa till.
Tycker ändå att Starfield gjorde det bättre än tidigare Bethesda spel.
Du blir aldrig ledare för någon faction i Starfield utan mer bara en medlem som sedan kan fortsätta göra uppdrag för den factionen.
Hur du väljer att hantera Terrormorph hotet i UC questlinen påverkar även om du kommer möta Terrormorphs på andra planeter. Väljer du Aceles så kommer du stöta på strider mellan Terrormorphs och Aceles random på oliga planeter. Väljer du microben så kommer du knappt stöta på Morphs alls.
Väljer du att sida med Crimson Fleet i Vanguard questen så är du ju inte direkt välkommen och omtyckt i UC systemen längre.
Hur du väljer att avsluta Shattered Space påverkar hur mycket Va´run skepp som rör sig i resten av rymden sen också om du väjer att starta "Serpents Crusade" igen. Va´Run skepp kommer random att dyka upp och strida emot UC och Freestar skepp och be dig hjälpa till.
Du har nog rätt i att det blev bättre i Starfield, men jag har bara orkat med en genomspelning av det spelet så jag kan inte riktigt göra några jämförelser.
Och att råka missa att spela ett rollspel pga hur folk i ledningen beter sig blir min speciellt och intressanta rollspelsupplevelse
Vad pratar du ens om?
Vad pratar du ens om?
Han syftar till något som tidigare togs upp i tråden där någon stod upp för orättvisor.
Detta blev borttaget då det inte berör nyheten i sig, vilket så klart inte är fel men det återstår att se huruvida ett särskilt inlägg på plats nummer fyra i ordningen blir borttaget eller inte.
Själv tycker jag att extra information som den informationen är bra men de flesta klarar inte av att hantera informationen på ett sansat och civiliserat vis så jag har full förståelse för att det tas bort, även om jag inte håller med.
Vad jag däremot håller med om är att det är något bra när det finns så mycket content i ett spel att man som spelare inte upptäcker allt första genomspelningen. Gör följande genomspelningar mer intressanta och öppnar för olika upplevelser man kan dela med sig av med andra.
Detta gör de flesta spelgenrer speciella skulle jag säga. Inte bara rollspel.
Du har nog rätt i att det blev bättre i Starfield, men jag har bara orkat med en genomspelning av det spelet så jag kan inte riktigt göra några jämförelser.
Ja så länge man jämför med deras egna spel så har det klart blivit bättre men jämför man med andra utvecklare så kan dem fortfarande bli mycket bättre
Ska bli intressant att se hur dem lyckas i Avowed.
Blev ändå lite halvpepp av förhandstitten. Tror att det kan bli kul att lira som magiker.
Jo, verkade bli riktigt bra! Magiker verkar vara det bästa från den ja. Blir fint då jag köttar med svärd och skjöld i Veilguard.
Håller verkligen med, världen känns så mycket mer levande när ens handlingar i den faktiskt har konsekvenser och saker blir olika varje gång man spelar beroende på vad man gör. Som redan har nämnts så är det helt klart en av svagheterna i Bethestdas spel. Det känns ängsligt och tråkigt. Låt mig fucka upp!
Och en av styrkorna i Baldur's Gate 3.
Han syftar till något som tidigare togs upp i tråden där någon stod upp för orättvisor.
Detta blev borttaget då det inte berör nyheten i sig, vilket så klart inte är fel men det återstår att se huruvida ett särskilt inlägg på plats nummer fyra i ordningen blir borttaget eller inte.
Själv tycker jag att extra information som den informationen är bra men de flesta klarar inte av att hantera informationen på ett sansat och civiliserat vis så jag har full förståelse för att det tas bort, även om jag inte håller med.
Vad jag däremot håller med om är att det är något bra när det finns så mycket content i ett spel att man som spelare inte upptäcker allt första genomspelningen. Gör följande genomspelningar mer intressanta och öppnar för olika upplevelser man kan dela med sig av med andra.
Detta gör de flesta spelgenrer speciella skulle jag säga. Inte bara rollspel.
Tack, då är jag med lite mer! Helt enig jag med här om att mycket content och eventuella val gör att man inte får se allt bara är positivt i spel!:)
Väldigt god poäng från utvecklaren och det är något jag sliter med själv. Jag är på tok för upptagen med att meta-spela för att inte missa saker i rollspel. Jag är den som har ett sökmönster utarbetat i rollspel för att täcka 100% av kartan och det blir jävligt jobbigt efter en stund och gör att ofta inte orkar spela färdigt. Jobbar aktivt med det, men det är svårt när man hanterar FOMO dåligt.
Citat och kommentar borttagna. /Tomas H
Sånt är toppen, det tillför massor till utforskande. Behöver inte vara stora grejer, kanske lite story, och ibland en liten quest. Spelet åkte in på min Steam wishlist. Flera på youtube som fått testa den första delen av spelet har varit positiva. Sen får en se om det håller vid release.
Hallå skulle vi inte sluta med det där pratet. Prata om spelet istället.
This! Är så trött på att höra samma trötta cirkelargument varenda jäkla speltråd.
Ibland undrar jag vad folk gör här 🤦♂️
Håller med. Ens val måste ha konsekvenser annars blir det bara ointressant och alla genomspelningar blir likadana. Kolla bara på Bethesda och hur dom utvecklar sina spel, dom verkar livrädda för att faktiskt straffa spelare och låter istället ens karaktär bli bäst på allt och man kan vara ledare för alla guilds. Det blir bara löjligt.
Tråkigt att vita kränkta män nu ska skrika rasism bara för att någon vill ha in mer färgade i spelindustrin. Obsidian har mitt stöd iallafall.
Tråd städad på hudfärgsrelaterade inlägg. FZ är inte rätt plats för såna diskussioner. Prata gärna om spelet istället.
Du glömde ta bort denna, eller det kanske är accepterat beteende? Det var ju den kommentaren som startade hela kalaset.