Vad är erat drömyrke?

Medlem
Skrivet av Workout51:

Det här fyndet de gjorde nyligen, om man hittar något sånt känner man väl sig som typ Indiana Jones? Måste va en rejäl kick
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/unikt-jarnaldershalsba...

Fake-fynd tyvärr.

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av jamorro:

<Uppladdad bildlänk>

“Find a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Medlem

Har arbetat på brandkåren sen 2017 men har varit brandman sen 1993. Jag skulle inte byta ut det mot allt smör i Småland.

Trots ständiga försök till nedmontering och närmast desperata försök ifrån fack och intresseorganisationer att förstöra det enda som fortfarande är vackert här i världen så är det fortfarande världens bästa jobb.

signatur

"Maranax infirmux" - Cultist

Avstängd

Någonstans med högt till tak. Bokstavligt talat. Gillar att vistas i lokaler med högt till tak.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

Någonstans med högt till tak. Bokstavligt talat. Gillar att vistas i lokaler med högt till tak.

Du kan ju alltid jobba utomhus.

Avstängd
Skrivet av GustavA:

Du kan ju alltid jobba utomhus.

Där finns ju inget tak alls och skogen har alltid gjort mig klaustrofobisk. Ser framför mig något lite tjusigare.

Skrivet av Bussovic:

Förutom det tråkiga som ”alla” ville bli som
Ex polis, artist, skådespelare m.m så gick jag en dröm om att bli författare när jag började läsa böcker ordentligt på högstadiet.

Jag har en bok färdigskriven.
Går just nu för femtioelfte gången igenom den och lägger till/tar bort saker. Fixar stavfel (hur kan jag inte ha sett dessa de femtiotio gångerna innan??) och försöker få till det helt enkelt.

Har några som har läst samt kommit med tips som tyckt att storyn var intressant.

Återstår att se vad som sker.
Funderar på att skriva ut den på papper när jag läst igenom det sista ”inom kort”. Är dock närmare 300 A4-sidor…
Men det vore kul om något förlag gillade den och vill trycka den.

Skriv och skriv, och när du tror du är färdig då ska du skriva mer Testa skriva mindre saker. Jag håller på med noveller varje dag, riktigt kul och håller den glödande pennan het.

signatur
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Faktum är att allt större procent av all brandupptäckt sker medels satellit.

Häromkring är det nyfikna grannar som ringer när man tänt grillen med någon sur träbit som ryker

Reaktionstid till anmälan till fastighetsägare 30 sekunder. 😀

Skämt åsido, vi har haft två bränder i vår skog skapade av folk som inte kan allemansrätten och där har lokala flyget rapporterat direkt när dom sett röken vilket varit bra då vi hunnit dit när det ännu var litet. (Säg knappt en halv hektar). Men är väl bara en tidsfråga innan dom ska grilla korv i naturen under torka. Värsta är nog dock att folk bara åkt därifrån utan att ringa 112 i bägge fallen. Vi bor dock i södra sverige så det är ju mindre områden, lättare att täcka och mycket folk runt omkring.

Men norröver där det är större arealer kanske det hjälper mer. Eller t.ex. i Kanada, Ryssland. Dom skogsägare vi känner som har haft bränder så är det oftast folk i bil som åker runt som ringer, eller någon som ser något suspekt genom fönstret.

Får leta lite statistik på områden. Som tur är är det ju tämligen få av de större bränderna här och inte som i Kanada där dom har brandsäsonger som andra har regnperioder

Medlem

Högavlönad vaktmästare till en övergiven lagerlokal bortglömd av företagets ekonomi avdelning

Skriv svar