Ryktet stämde – Doom: The Dark Ages släpps i maj
Ser ut som att de kör vidare på "tryck F så dödar vi fienden åt dig". Riktigt trist.
Eh nej? De har ju byggt om det så man kan glory killa i realtid om du kollar på genomgången...
Tycker det verkar riktigt najs med roliga annorlunda system. Verkar dock som att de satsat mer på storyn denna gång. Får väl se men tyckte det sög och var väldigt krystat i eternal.
Fan nu måste jag verkligen skaffa ny burk, 2500k och 1060 räcker nog inte denna gång även om de 2 tidigare titlarna flöt på hur bra som helst.
Fienderna verkar vara helt dum i alla fall, står bara där.
Precis som i original Doom 👌
Kan också tänka sig att demon körs i lägre hastighet, handkontroll osv så man ska hinna se något. De verkar ju tillgängligjort massa inställningar så man kan välja tempot själv.
Det finns för många spel redan. Jag kommer med största sannolikhet att få hoppa det här spelet. Darktide kom till Playstation i December. Och jag är lite små sugen på det spelet. Men tyvärr så ligger jag alldeles för långt back och måste vänta med ett köp. Mars och hela våren kommer att bli tillägnat Monster Hunter Wilds och backloggen.
Inte helt omöjligt att det blir köp direkt om recensionerna är hyfsat höga. Annars väntar jag nog till en rea.
Ser astråkigt ut, inte ett fan av interaktioner i FPS-spel som "gör saker åt en", eller synkar och låser fast en i interaktioner.
Kollade du ens videon? Glory kills är osynkade och låser inte längre fast dig.
Kollade du ens videon? Glory kills är osynkade och låser inte längre fast dig.
Självklart gjorde jag det och jag såg en jävligt massa målsökande beteenden från diverse attacker och vapen.
Kommer givetvis spela någongång men jag undrar vad de vill att Doom ska vara för spel, det är lite "all over the place". Spretigt, många tillägg man kan ifrågasätta.
Det börjar fan spåra på riktigt när de ska implementera "parry" i en shooter.. Kom igen nu!!
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Tror jag ska köra igenom ett Doom Marathon tills 15 maj.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Mer öppet, inte 'jump and gun" (eternal), mer utforskande, mer loore, mer hack och slask... ser fram emot detta 👍😊
Gillade Eternal men blev för trött av att ständigt behöva tänka på resurser samtidigt som att med sekund-precision undvika och kontra Marauders attacker så kunde bara spela det korta sessioner, detta verkar vara en mer njutbar upplevelse. Ser fram emot att vara en "tank" 🚜
Kan bli det första jag testar av dessa tre som gjorts.
Ska vara mer Melee anpassat och inte lika mycket "hoppa rundor som en idiot" shooter.
Lite långsammare som passar oss som e lite äldre.
Kommer ju med IdTech 8.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Ne, ser inte så nice ut. Men jag tycker inget nytt Doom är så nice, så jaja.
Dessutom tycker jag det är sämst att de håller på så här, det är quake1 som skall vara medeltid, inte Doom.
Detta är förmodligen det där quakespelet som det ryktades om för ett par år sedan, fast omarbetat då ingen vet vad quake är längre.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.
Självklart gjorde jag det och jag såg en jävligt massa målsökande beteenden från diverse attacker och vapen.
Ja, lite oroväckande tycker jag att det oftast pratades om "one button to do this" och "one button to do that".
Fienderna verkar vara helt dum i alla fall, står bara där.
Att fienderna är dumma ser jag inte som något negativt. De är ju stendumma demoner som är där för ett enda syfte - att döda så mycket det kan till de dör