The Sims fyller 25 år och firar med tårta och två presenter

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja Duke Nukem 3D hade typ 20 disketter minns jag 😅

Duke Nukem 3D släpptes på CD-Rom så nu blir man ju nyfiken på vad du lirade för version egentligen?

Skribent
Skrivet av G M R:

Duke Nukem 3D släpptes på CD-Rom så nu blir man ju nyfiken på vad du lirade för version egentligen?

Det behöver vi inte prata mer om 😅

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Nu förespråkar jag inte piratande men jag kommer ihåg att jag och kusinen satt och spelade en olovlig kopia av Sims 1 på mitt gamla pojkrum. Vi körde en halvtimme var. Jag udda halvtimmar och han jämna halvtimmar.
En höjdpunkt var när vi upptäckte att man kunde ta bort stegen till poolen.
Det var tider det.

Jag säger absolut inte heller att jag laddade hem en rip av Sims 1 på 56k-modem och att det tog ~5 timmar. 😁 Räknade på det och även med minutkostnaden (som jag fick stå för) var det enda alternativet min stackars knatte-plånbok hade möjlighet till då.

Som sagt, jag säger absolut inte att det hänt dock, och om det skulle ha hänt är det preskriberat. 😅

Skrivet av G M R:

Shareware-versionen fanns väl på 3,5"? 🤔 Typ 3-4st om jag inte minns helt fel. Men 20st... då pratar vi någon annan version. 😁 Ahhh... det andas ARJ-arkiv. 😅

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

114kr på gog, 228kr för båda. så kanske missar något? 😀

Tänkte på den här nya samlingen de just släppte, 29eur på Steam

signatur

"adventurers always go left"

Medlem
Skrivet av atom:

Tänkte på den här nya samlingen de just släppte, 29eur på Steam

ah, då förstår jag, du nämnde tvåan bara så blev lite förvirrad😊

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av s3ng:

Kände sig verkligen som en gud när man var liten och spelade The Sims 1 och Black & White etc.

Absolut. hade velat ha en trea, tyvärr är ens skivor från tvåan såpass skadade att man inte kan installera spelet eller sin expansion pack. hade collectors edition

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Backloggens befriare

Rosebud

signatur

Ad hoc addendum

12
Skriv svar