Battlefield 6
Någon som kan svara ifall man behöver Xbox Live eller Game Pass (dvs betalt) för att spela Battlefield? Vissa gratisspel som Fall Guys, Rocket League, COD-spelet, Battle Royale osv är ju gratis att spela och kräver inte att man betalar för multiplayer.
Ja det behöver man. Även för betan.
Kört några timmar igår och ska fortsätta idag och är faktiskt positivt överraskad av detta.
Finns fortfarande saker att fixa men spelet har en riktigt bra grund till skillnad från 2042.
De som säger att det känns för mycket COD har nog inte spelat COD på ett tag. Jag spelade BO6 senast och detta känns långt ifrån det. Det märks på soldat rörelser att man gått tillbaka till BC2, det känns som BC2 rörelser + alla dem extra rörelserna man kan göra från BFV. Plus att tactikal sprint från 2042 är borta.
Jag tror att det som gör att folk gör COD liknelser är att Dice än en gång gett oss små beta kartor. Även om Liberation Peak är stor nog att ha flygplan och helikoptrar så är den ändå en Small/medium med Battlefield mått. Cairo och Gibraltar kartorna är ju rena stads banor likt Amiens, Devastation, Rotterdam och Seine Crossing. Och med 64 spelare så blir dessa banor väldigt hektiska i omgångar.
Vapnen behöver mer rekyl men om jag fattat det rätt så har det redan gjorts justeringar på detta som inte kom med i Beta versionen.
100% låsta vapen känns nog som att det vore bäst, nu även om man kör playlisten med låsta vapen så kan fortfarande alla klasser ha karbiner, vilket då leder till att alla klasser ändå springer runt med M4 karbinen som just nu är lite OP.
Låsta vapen är också ett måste om man tänker flytta spawn beaconen till assault. Enda skillnaden om man flyttar den dit utan att låsa vapnen är att vi kommer ha en massa assault spelare med snipers uppe på bergen istället, med en shootgun som andra vapen för att försvara sig när folk försöker smyga upp på dem.
Server browser och permanenta servrar är fortfarande ett måste! Även om man här nästan direkt flyger in i en ny match så är det fortfarande inte på samma server. Du hamnar konstant med nya lagkamrater och squadmates. Vet att dem pushar hårt för att det kommer finnas i Portal, men det räcker inte, det måste även finnas för de officiella servrarna!
Men de måste ändå ha beröm för prestandan, flyter på väldigt bra på mitt 3060Ti. Tyckte det flöt på ganska bra direkt över 60 fps innan jag kollade på inställningarna och upptäckte att jag inte hade DLSS på. Slog på det på Balanced och sänkte vissa inställningar till medium istället för High och fick lätt upp FPS till över 100.
Edit: TTD måste de kolla på också, man dör alltför många gånger bakom skydd eller runt hörn just nu.
Fick lirat några timmar igårkväll med ett gäng polare. Men en full squad där vi går i grupp gör objektivet är spelet en solklar 10! Fasen va kul det är! Men är man färre eller ensam är svårare att få till till lagspel. Alla är så frag-kåta att man inte tänker på att ta/hålla sina flaggor (spelade bara Conquest). Körde med ej låsta vapen och på alla banor utan den i bergen så var snipers ett bekymmer.
Men kommer kriga på ikväll igen och får verkligen suget tillbaka från tiden när man spela BF3/4. Sen dör man lite väl snabbt ibland, men det skyller jag mer på att man är gammal man numera, hehe.
PS Körde på konsol med mus+tangentbord
Som gammal battlefieldveteran sedan bf42demot har jag vissa åsikter säkerligen kopplat till min ålder och gamla minnen från tidigare battlefield. Jag har alltid föredragit Conquest, jag gillar starkt när man kan - teoretiskt - ta sig från andra sidan kartan till en flagga närmast fiendebasen.
Tycker battlefield alltid varit extremt beroende av sina kartor. Dessa kartor i bf6betan känns alldeles för små för min smak, men det är en känsla jag har haft sedan battlefield 3 och framåt, med vissa undantag såklart. Det betyder ju inte att kartorna i bf6 kommer förbli i denna storlek, så jag är fortfarande försiktigt optimistisk.
Bästa battlefieldspelet för mig är och förblir battlefield 2, men nu är det 20 år sedan det släpptes och jag får väl ta och släppa det spelet. Om man gillade strike at karkand i bf2 förstår jag att man gillar denna beta, jag var dock aldrig ett fan av den banan. Bf3 och Bf4 blev starkt präglad av strike at karkand i bf2 känner jag och det är något negativt enligt min högst personliga åsikt.
Jag hoppas, hoppas, verkligen bara att de kommer med någon bf2-mapp till bf6 som inte är battle of karkand. Gärna dragon valley eller gulf of oman. Eller någon bf42 mapp. Eller typ panzer storm från bfV, ett lite mer modernt exempel... Eller en eller flera större mappar i allmänhet bara?
Jag har stora - kanske för stora? - förhoppningar på portalläget i battlefield 6 för övrigt.
Som gammal battlefieldveteran sedan bf42demot har jag vissa åsikter säkerligen kopplat till min ålder och gamla minnen från tidigare battlefield. Jag har alltid föredragit Conquest, jag gillar starkt när man kan - teoretiskt - ta sig från andra sidan kartan till en flagga närmast fiendebasen.
Tycker battlefield alltid varit extremt beroende av sina kartor. Dessa kartor i bf6betan känns alldeles för små för min smak, men det är en känsla jag har haft sedan battlefield 3 och framåt, med vissa undantag såklart. Det betyder ju inte att kartorna i bf6 kommer förbli i denna storlek, så jag är fortfarande försiktigt optimistisk.
Bästa battlefieldspelet för mig är och förblir battlefield 2, men nu är det 20 år sedan det släpptes och jag får väl ta och släppa det spelet. Om man gillade strike at karkand i bf2 förstår jag att man gillar denna beta, jag var dock aldrig ett fan av den banan. Bf3 och Bf4 blev starkt präglad av strike at karkand i bf2 känner jag och det är något negativt enligt min högst personliga åsikt.
Jag hoppas, hoppas, verkligen bara att de kommer med någon bf2-mapp till bf6 som inte är battle of karkand. Gärna dragon valley eller gulf of oman. Eller någon bf42 mapp. Eller typ panzer storm från bfV, ett lite mer modernt exempel... Eller en eller flera större mappar i allmänhet bara?
Jag har stora - kanske för stora? - förhoppningar på portalläget i battlefield 6 för övrigt.
Jag håller med om att BFs stora kartor har stor betydelse för känslan. När strike at karkand kom kändes den extremt intensiv men jag tyckte om den då, jag tror på en mix helt enkelt. Sen tycker jag att man spelar som ett lag ska ha stor betydelse för framgången.
Riktigt kul BF-spel. Har spelat sedan i torsdags och är optimistisk. Försöker att inte se på det med den BF2-färgade nostalgi-monokeln.
Upplever det som en mix av 3-4 och en skvätt BC, vilket är för mig positivt.
Kanske LITE för snabb TTK kanske, men TTD är i alla fall snabb. Man har ju inte reflexer som en 15-åribg längre.
Snipersikten lyser som en långtradare i ögat, nu gör det inte mig något då jag knappt spelar klassen, men det är rätt irriterande.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Såklart ska Carl och resten av dessa totala noviser kalla detta spelet bra. Jag är inte förvånad. Fz har gått ner sig rejält.
Nej, detta spelet var verkligen inte bra. Själlöst och allmänt dåligt på alla plan. Bilarna kör som om de använde spelmotor från 2010.. Allting skriker 2042. Tror bara dom har kopierat och klistrat in allt från 2042.
Summa sumarum. Lyssna verkligen inte på Sundelius han har ingen aning om vad ett bra spel är men jag hoppas det är självklart när man läser hans kommentarer överallt.
Förhandsboka inte detta skräpet då får vi bara samma skit gång på gång igen!
Vad är skillnaden på TTK och TTD?
TTK är tiden det tar för dig att döda någon från det att första skottet träffar.
TTD är tiden det tar för dig att dö. Kan kännas väldigt annorlunda jämfört med TTK och kan påverkas av nätkod, refresh rate, bugg eller liknande. Säg att servern skickar flera träffar på dig i ett "paket", känslan du får är då att du dör på 1 frame eller 1 skott trots att det från fiendens sida avlossades 3-5 skott. Och det kan även göra att du upplever att du dödades när du redan var bakom skydd från din vinkel.
Såklart ska Carl och resten av dessa totala noviser kalla detta spelet bra. Jag är inte förvånad. Fz har gått ner sig rejält.
Nej, detta spelet var verkligen inte bra. Själlöst och allmänt dåligt på alla plan. Bilarna kör som om de använde spelmotor från 2010.. Allting skriker 2042. Tror bara dom har kopierat och klistrat in allt från 2042.
Summa sumarum. Lyssna verkligen inte på Sundelius han har ingen aning om vad ett bra spel är men jag hoppas det är självklart när man läser hans kommentarer överallt.
Du skapade alltså ett konto endast för en kommentar av detta syfte..? Thats what I call dedication!
Men du har en aning om vad som är bra uppenbarligen. Varför gör du inte egna recensioner och har en spelsida så vi kan få ta del av din expertis.
TTK är tiden det tar för mig att döda någon och TTD är tiden det tar för någon annan att döda mig. (Time To Die).
TTD är tiden det tar för dig att dö. Kan kännas väldigt annorlunda jämfört med TTK och kan påverkas av nätkod, refresh rate, bugg eller liknande. Säg att servern skickar flera träffar på dig i ett "paket", känslan du får är då att du dör på 1 frame eller 1 skott trots att det från fiendens sida avlossades 3-5 skott. Och det kan även göra att du upplever att du dödades när du redan var bakom skydd från din vinkel.
Ja det där händer ju rätt ofta.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
TTK är tiden det tar för mig att döda någon och TTD är tiden det tar för någon annan att döda mig. (Time To Die).
Om FZ gått ner sig får du hitta annat att skylla på än Calle, för han slutade här 2021.
Du får jättegärna återgå till att spela COD där du hör hemma. Spelade i ca 20 timmar under senaste beta helgen för BF6, och det är inte alls så som du beskriver det.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Noviser? Nä du där har du helt fel, jag spelade betan i helgen och jag hade kul hela tiden, Så jag tror att det färdiga spelt har goda chanser att bli bra.