"Battlefield kommer köra över CoD i år", hävdar f.d. Blizzard-chef
Mike Ybarra spår svensk seger, och tror det är bra för både CoD och spelarna.
#battlefield-6, #black-ops-7, #call-of-duty, #releaselistan
Oavsett vilket blir störst, Så kommer jag köpa båda.
Hoppas båda ger dig massa spelglädje!
Ars longa, vita brevis
Ganska osmakligt att nån inom samma bransch kör "lazy devs"-retoriken som är så himla skadlig och som papegojats av källartroll och youtubers i jakt på visningar. Mike Ybarra borde veta bättre än så.
Osmakligt? Nej inte alls,han har ju hur rätt som man bara kan ha i det han säger.
CoD är precis som NHL-serien en återupprepning av samma spel varje år om och om igen( kanske en Ai som återskapar sig själv, who knows)
Rätt j-la uttjatat vid det här laget...
Svensk seger? Det är väl knappt svenska utvecklare för bf6
Nej det är faktiskt lite roligt att det fortfarande kallas svenskt. Spelet utvecklas ju av Battlefield Studios, som består av Dice, Motive, Criterion och Ripple Effect. Visst finns det ju lite svenskt blod med där, men att kalla spelet svenskt känns lite långsökt idag, kan jag tycka.
Risken finns väl att de börjar leecha skiten ur BF6 när det väl är dags. Jag tyckte betan var riktigt kul, otroligt snyggt och så som vanligt, men också lite mer tillbaka i ton och takt. Hade gärna plockat bort ännu mer som sliding som ändå aldrig kan göras rättvist med nätkod och samtidigt distanserat sig lite ytterligare från dagens väldigt spastiska cod-stil.
Frågan är vad som händer när deras Battle Royale droppar, om de ser en enorm potential att börja göra något liknande som Warzone. Kanske bär det utför vad gäller innehåll för att hålla karusellen igång, den som lever får se, men det blir ett köp i alla fall.
De får gärna göra något åt det horribla netflix-ui:t också, flashigt ja, men så jävla rökigt med ikoner och text blandat och 27 sub-menyer för allt samtidigt som bakgrunden animeras och byter läge vid var och vartannat knapptryck. En vanligt spelmenyn från 00-talet är mer UX-vänlig alla dagar i veckan. Trenden är verkligen för jävlig.
COD kommer sladda runt BF6 i cirklar och ändå komma först i mål när det kommer till försäljning och antal spelare online.
Bf 6 betan hade fler spelare än skarpa cod någonsin haft, eller hur var det?
1338 - One Step Above
Finns helt klart en marknad för båda. Jag gillar Battlefields större kartor med fordon och olika upplägg av taktik. Jag har aldrig varit något reflexmonster vilket inte gör CoD lika roligt för min talang och taktik.
Hoppas på framgång för båda dessa så att spel framåt får den kärlek och tanke fansen förtjänar.
Heja spelkrig
Bf 6 betan hade fler spelare än skarpa cod någonsin haft, eller hur var det?
Frågar du för att du inte vet eller för att du försöker sätta mig på plats?
"CoD has gone downhill for years since then. It’s a mess. Cheating, heavy UI/install, rainbow colors. People are sick of it. Luckily BF will force them to change it."
Ännu en grinig, gnällig föredetting som är arg på gamla jobbet?
Ibland tror jag nästan att det är alla grinpittar och gnällspikar till utvecklare och spelare som sänker spelindustrin för alla andra utvecklare och spelare.
Ybarra har dock vissa poänger och uttalar rent uppenbara missar. Så hans uttalande framstår som en salig röra eller "a mess".
Black Ops 6 har mer genomarbetad single player än på länge och multiplayern likaså.
Fuskandet är knappast bättre på Battlefield, Apex Legends eller något annat spel för den delen tyvärr. Det finns för många människor med mindervärdeskomplex som behöver hävda sig i online-spel.
En metod för spelbolagen kan vara att börja banna MAC-adresser/maskiner som fuskar, vilket är mycket mer kännbart än att banna konton.
Och det är inget fel på regnbågen eller spektrat som är naturliga vetenskapliga färger.
Däremot köper jag att det finns spelare som inte vill ha utåtstickande skins i "leka krig"-spel.
Där kan en enkel lösning vara ett spelläge med bara militärrelaterade skins och ett läge där anything goes, så får var och en som de vill. Problemet löst.
Och för simulator-puritanerna som gnäller på allt och alla, så finns det länder i krig exempelvis Ukraina, som är i behov av volontärer.
Förhoppningsvis går det väldigt bra för Battlefield i år. Vilket också får spelutvecklarna som arbetar med COD att anstränga sig ännu mer. Kreativ konkurrens. Däremot ska det bli spännande att se om Electronic Arts med Battlefield lyckas mota fuskare, det verkade inte funka så bra i betan.
Ybarra verkar vara en sån där skön dude som gör anspråk på att kunna tala för och representera alla människor.
Ybarra motsägs dock av att väldigt många som gillar att leka krig också köper färggranna och kreativa skins.
"People are sick of it"
Yeah right, cold hard facts says otherwise.
Ganska osmakligt att nån inom samma bransch kör "lazy devs"-retoriken som är så himla skadlig och som papegojats av källartroll och youtubers i jakt på visningar. Mike Ybarra borde veta bättre än så.
+1
Frågar du för att du inte vet eller för att du försöker sätta mig på plats?
För att jag inte orkade verifiera.
1338 - One Step Above
Och det är inget fel på regnbågen eller spektrat som är naturliga vetenskapliga färger.
Däremot köper jag att det finns spelare som inte vill ha utåtstickande skins i "leka krig"-spel.
Där kan en enkel lösning vara ett spelläge med bara militärrelaterade skins och ett läge där anything goes, så får var och en som de vill. Problemet löst.
Och för simulator-puritanerna som gnäller på allt och alla, så finns det länder i krig exempelvis Ukraina, som är i behov av volontärer.
Jag tror simulator-puritanerna är en försvinnande liten del av de som har svårt med "regnbågen". Det handlar väl snarare mest om att de steg för steg över tid aktivt sabbar den visuella identiteten som spelet såldes med. När en stor del färgglada skins dessutom är tragiskt genomskinliga cash-grabs så gör det väl knappast folk mer nöjda. Spelet i sin helhet ser helt enkelt sådär ut i slutändan.
I t.ex fortnite så funkar den sanslösa variationen på skins för att hela estetiken är byggd runt det, det ingår i stilen så att säga, det ska vara färgglatt och galet. I CS så har alla skins ett utseende som på ett hyfsat trovärdigt sätt skulle kunna existera i verkligheten, det hänger ihop med resten av spelet. Samma sak med Overwatch (med reservation för att det var längesen jag körde) - det finns väldigt stor variation skins men det funkar som en helhet. Klagandet på dessa spel är mig veterligen inte i närheten av samma nivå som på cod och handlar mest om annat (lootboxes och ekonomi).
Nyare cod ser ju bedrövligt ut med en art direction som verkar vara närmast "mjölka maximalt" utan någon som helst hänsyn till helheten. Det är en helt rimlig motreaktion att folk har tröttnat på hur det ser ut och överkommersialiseringen.
Givetvis finns det folk som "vill leka krig" eller folk vars självbild skakar när det är en nyans på skärmen som inte går i brunt eller olivgrönt, men det var längesen AAA riktade sig exklusivt till dem, om någonsin.