Tidernas 100 bästa spel – rösta fram kandidaterna till finalen!

Medlem

Vad mycket omröstningar det är på denna sidan nu för tiden... man borde kunna filtrera bort sådana trådar i alla fall.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vad mycket omröstningar det är på denna sidan nu för tiden... man borde kunna filtrera bort sådana trådar i alla fall.

Det går lite i vågor, och råkade bli flera på en gång nu. Du får helt enkelt blinka och skrolla förbi dem.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det går lite i vågor, och råkade bli flera på en gång nu. Du får helt enkelt blinka och skrolla förbi dem.

Ja jo det är väl så, vi ser alla fram emot 2026 nu!

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De e ju top 100 så man rösta ju på 100 spel som rymms in i top 100

Medlem

Nu finns både ettan, tvåan och trean med. Vete tusan varför de föll bort.

Det var för väl det att Warcraft II: Tides of Darkness rättmätigen finns med bland kandidaterna, men vi som avlade våra röster innan denna nesliga fadäs rättades till, hur blir det då med oss? Blir det i enlighet med Valprövningsnämndens (VPN:s) beslut i sametingsvalet omval eller vad? 🤔🙄😬⚖️🫣...

Redaktör
Skrivet av Sir Christian:

Det var för väl det att Warcraft II: Tides of Darkness rättmätigen finns med bland kandidaterna, men vi som avlade våra röster innan denna nesliga fadäs rättades till, hur blir det då med oss? Blir det i enlighet med Valprövningsnämndens (VPN:s) beslut i sametingsvalet omval eller vad? 🤔🙄😬⚖️🫣...

Jag får hänvisa till lagboken:

Citat:
  • Du kan inte ändra dig efter att du röstat, så välj noga.

• Svårt att hitta ett spel? Använd webbläsarens sökfunktion. Hittar du det inte? Fråga i kommentarerna innan du röstar. Länka till inlägget där spelet du saknar nominerats.

signatur
Medlem

The Settlers 2 och The Settlers 2 - Veni, Vidi, Vici är väl också samma spel?

signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Det var nominerat här (inte av dig). Borttaget nu. Tack!

Haha OK, attans, jag som trodde jag hade nominerat DQ IV! Antar att den måste ha menat DQ XI men fått med några romerska pinnar för mycket.

Slaget: Team FZ

Spännande, dags att gå igenom listan med en kopp kaffe.

En liten rättelse jag såg direkt var "Armored Core 4: Fires of Rubicon", det är nummer 6(VI) i serien.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Fezk:

Spännande, dags att gå igenom listan med en kopp kaffe.

En liten rättelse jag såg direkt var "Armored Core 4: Fires of Rubicon", det är nummer 6(VI) i serien.

Tack, fixat!

signatur
Redaktör
Skrivet av Sebastian Lind:

Haha OK, attans, jag som trodde jag hade nominerat DQ IV! Antar att den måste ha menat DQ XI men fått med några romerska pinnar för mycket.

Ständigt dessa romare!

signatur

Ständigt dessa romare!

Jepp, ständigt! Män tänker ju ofta på romarriket, har jag hört.

Det var en gång en redaktör på en annan spelsajt som förbjöd mig att skriva ut Final Fantasy-spelen med romerska siffror, eftersom "läsarna orkar inte räkna pinnarna". Han kanske hade en poäng, ändå.

Ambassadör
Xbox

Attans... jag borde ha nominerat lite spel inser jag efter att ha gått igenom listan.

signatur

Jump in.

Redaktör
Skrivet av Sebastian Lind:

Jepp, ständigt! Män tänker ju ofta på romarriket, har jag hört.

Det var en gång en redaktör på en annan spelsajt som förbjöd mig att skriva ut Final Fantasy-spelen med romerska siffror, eftersom "läsarna orkar inte räkna pinnarna". Han kanske hade en poäng, ändå.

Stackars @nj (skötte vår gamla speldatabas) svettades nog en del med att hålla koll på både siffror och ordning på FF-titlarna.

signatur
Redaktör
Skrivet av Aftonstjaerna:

The Settlers 2 och The Settlers 2 - Veni, Vidi, Vici är väl också samma spel?

Stämmer bra. Slog ihop dem (och deras röster).

signatur
Medlem

Jag får hänvisa till lagboken:

Ja, ja som domare ⚖️ är jag ju van vid att följa regelverket, men likväl arghhh... 🙈🙄

Redaktör
Skrivet av Sir Christian:

Ja, ja som domare ⚖️ är jag ju van vid att följa regelverket, men likväl arghhh... 🙈🙄

Ständigt dessa domare!

Allvar: det är svårt att göra såna här omfattande omröstningar tydliga och helt korrekta, och lika svårt är det att som deltagare hålla koll på all info om vad som gäller. Det är nog tyvärr ofrånkompligt att missar görs är jag rädd. Jag tycker själv att vi missat lite för många grejer, men å andra sidan är det kolossalt många bidrag, så det är svårt att få allting rätt när fler saker pockar på uppmärksamheten. Men men, jag sneglade på rösterna hittills, och det verkar inte som att urvalet till topp 100 påverkas.

signatur
Medlem

Ständigt dessa domare!

Allvar: det är svårt att göra såna här omfattande omröstningar tydliga och helt korrekta, och lika svårt är det att som deltagare hålla koll på all info om vad som gäller. Det är nog tyvärr ofrånkompligt att missar görs är jag rädd. Jag tycker själv att vi missat lite för många grejer, men å andra sidan är det kolossalt många bidrag, så det är svårt att få allting rätt när fler saker pockar på uppmärksamheten. Men men, jag sneglade på rösterna hittills, och det verkar inte som att urvalet till topp 100 påverkas.

Ja, jo jag förstår, det blir säkert bra. 👍

Medlem

Inget Stronghold Crusader, vad är detta för någon lista?

Medlem

Jag röstar på dragon age Inquisiton och mina 2000+ timmar i det spelet. För mig envig etta med underbara karaktärer. Men förstår att den inte är med! Får se om det finns något annat som lockar istället.

Medlem

Ständigt dessa romare!

och när det är fler än en så är det ju minst hela Malmö som dumpar dem!

Medlem

NEJ!! Jag glömde att rösta på Worms!!!

Medlem

Attans. Ett par av spelen som jag ville rösta på var inte nominerade. Får skylla mig själv som inte var med och nominerade. Aja, de flesta som jag spelat och tyckt om mycket finns med i alla fall.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

NEJ!! Jag glömde att rösta på Worms!!!

Jag glömde Dragon Quest 8

Medlem
Skrivet av conthox:

Attans. Ett par av spelen som jag ville rösta på var inte nominerade. Får skylla mig själv som inte var med och nominerade. Aja, de flesta som jag spelat och tyckt om mycket finns med i alla fall.

Persona 4 var inte med. Ofattbart. Minns inte om jag själv nominerade det.

Sen så tycker jag inte att remakarna på Resident Evil, RE2 och RE4 ska få vara med. Endast originalen.
Inte heller remaken på Silent Hill 2. Endast originalet.

Medlem

Jag saknar Battlefield 3 i listan så jag måste avstå från att rösta, känns inte rätt då man lämnat ute en av tidernas bästa spel. Battlefield 3 var det bästa BF enligt mig, då man verkligen tog det till en ny nivå. Jag vet att många tycker det är Bad Company 2, men jag spelade det för lite för att kunna betygsätta det, körde kampanjen och har kanske spelat 5 timmar multiplayer i BC2 jämfört med 3 000+ i BF3. Måste ha missat nomineringsprocessen, för BF3 hade jag aldrig glömt att nämna!

Medlem

jag fattar inte att Assasins Creed Syndicate inte är med. Men det är väl ganska personligt val i och för sig.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Grymt trevligt att ni tog med spel från lite äldre dagar. Syndicate, Ultima 7 och Monkey Island, helt fantastiska spel
Förstår att det är omöjligt att få med alla, men Space Quest, Larry och Police Quest serien är givna favoriter så det är ok att de inte var med

Medlem

Vart är final-artikeln?

Redaktör
Skrivet av markusas:

Vart är final-artikeln?

Den kommer i veckan!

signatur
12
Skriv svar