Diskutera – Bästa FPS-kampanjen är...
Jag måste ha spelat en annan version för jag
öppnade inte eld en enda gång
Kanske tänker fel här men betyder fps verkligen att det måste vara en shooter per default? Visst, fps står för first person shooter, men vad heter isf ett spel i first person isf, FP?
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Kanske tänker fel här men betyder fps verkligen att det måste vara en shooter per default? Visst, fps står för first person shooter, men vad heter isf ett spel i first person isf, FP?
Jag tror det måste vara ett skjutaspel i första person, men kanske missuppfattat.
Firewatch beskrivs som ett förstapersons-äventyr.
Killzone 2.
Alldeles för många kommentarer innan denna kom. Förberedde mig på att skriva -Men snälla nån, Killzone 2
Goldeneye.
Medal of honor allied assault.
Bioshock.
Far Cry 4.
F.E.A.R. (1) måste jag nämnas eftersom ingen vad jag kan se nämnt spelet.
Serious sam (1) är också nämnvärd.
FEAR är nog den smartaste FPS jag spelat. Gillar atmosfären också. Den studion var inspirerad då, släppte både FEAR och ett av de läskigaste spelen, Condemned, samma år.
Goldeneye.
Medal of honor allied assault.
Bioshock.
Far Cry 4.
F.E.A.R. (1) måste jag nämnas eftersom ingen vad jag kan se nämnt spelet.
Serious sam (1) är också nämnvärd.
Har så otroligt bra minnen från F.E.A.R. Glad att någon annan också tänkte på det!
Har så otroligt bra minnen från F.E.A.R. Glad att någon annan också tänkte på det!
Ja, det är speciellt. Spelade det först på 360. Senare skaffade jag det till PS3 och jag tänkte när jag såg läskautomaterna "oj, vad fort man vänjer sig vid grafik, ser inte lika snyggt ut som det gjorde första gången"
Det visade sig att PS3 versionen faktiskt är en nedgradering från 360 versionen. Inte lika klara färger t ex.
Är inte ett fps. Bra spel dock.
Haha! Jag tänkte bara shooter kampanj och missade den lilla detaljen. 😅
Nån nämde No One Lives Forever 2, men jag skulle nog sätta ettan som en favorit. Hade svårt att koppa på nåt men det väckte minnen. Allt från att kämpa mot hajar i vrak (efter att man tidigare varit ombord på fartyget i flytande form) till rymdbaser och smygande i lyxiga 60-talskontor. Fantastiskt spel med en väldigt varierande kampanj. 2an är också fantastiskt, såklart.
Glöm inte storyn! Fantastiskt berättad och vissa dialoger mellan Cate och skurkarna är bättre skrivna än alla spionfilmer jag sett.
Jag har spelat långt ifrån alla kända FPS så självfallet har jag missat mycket. Men jag har alltid gillat kampanjen i de första Halo-spelen. Och det omtalade Titanfall 2 är definitivt riktigt, riktigt bra. Jag blev lite blåst av stolen av BioShock Infinite också.
Brothers In Arms: Road To Hill 30.
8 timmar WW2 mästerverk till kampanj. Som att spela Band Of Brothers.
Är med dig till 100%
Vilken kampanj, speciellt om man tänker på att det släpptes 2005. MoH:AA, CoD 1+2 och BiA det bästa fps har att erbjuda i SP när det kommer till WWII.
När det kommer till lite mindre verklighetstrogna fps gillade jag dom "nysläppta" Wolfenstein spelen.
Call of Duty: MW2 är väl det jag kommer på. Så sjukt bra på alla möjliga sätt. Häftiga cutscenes, miljöerna man slåss i och variationen av spelsätt, No Russian-banan, Ghost!
Har spelat igenom både Doom 1,2 och 64, samt Quake 1 och 2, tycker inga av dom spelen har särskilt bra historier om man säger så, favoriten är Quake 1, men det är ju inte i närheten av MW2.
...
Rabatt på Titanfall 2 på Xbox, 48 kr och jag ska se om dess kampanj är så fantastisk.
En fråga till er som nämner Titanfall 2 - vad är det som gör att ni gillar kampanjen så mycket? Jag körde igenom det och tyckte det var "bra" men inte mer än så.
Jag tänker att "BÄST" ska ju vara något man faktiskt nöter om och om igen därför att man aldrig tröttnar på det och där är det för mig bara NOLF, Alien vs Predator och Half-Life 1 & 2 som jag ärligt kan säga att jag kört kampanjerna ett dussin gånger men om jag ska säga riktigt jäkla bra FPS-kampanjer som inte nämnts än:
Shogo: Mobile Armor Division var helt suveränt för sin tid.
Red Faction - också grymt bra kampanj med variation och cool teknik
Far Cry 2 - har fortfarande inte kört något annat spel som får mig att känna som att jag är mitt i ett afrikanskt inbördeskrig.
Battlefield Bad Company 2 - ljudbilden och skjutsekvenserna var gudomligt coola.
The Darkness 2 - coolt, unikt, grymt bra vapen och gripande handling
Alien vs Predator - tre olika kampanjer med tre helt olika spelstilar, där alla är sjukt grymma för den som är fan av filmerna.