Diskutera – Bästa FPS-kampanjen är...
Titanfall 2 tror jag är min favorit.
Skulle precis gå in och kommentera detta . Fantastisk kampanj.
Half-life och Half-life 2 är också svåra att ignorera.
Honorable mentions till Bioshock Infinite, Halo och Battlefield Bad Company 2
Half-life + expansioner
Half-life 2
Quake 2
Call of duty 2
Halo CE
Halo 2
Och vill man dra på gränserna för vad som är fps
Prey 2017
System shock 2
Deus ex
Deus ex human revolution
Deus ex mankind divided
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Nån nämde No One Lives Forever 2, men jag skulle nog sätta ettan som en favorit. Hade svårt att koppa på nåt men det väckte minnen. Allt från att kämpa mot hajar i vrak (efter att man tidigare varit ombord på fartyget i flytande form) till rymdbaser och smygande i lyxiga 60-talskontor. Fantastiskt spel med en väldigt varierande kampanj. 2an är också fantastiskt, såklart.
Titanfall 2 kampanjen verkar man ha missat. Kanske blir ett köp
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Titanfall 2 och Halo 3 och Halo 3 odst är riktigt fina fps. Dishonored minns jag att jag gillade när det kom men det var längesedan jag spelade det nu.
Apex legends spelar jag av och till. Det är kul i en säsong sedan behöver jag vila några månader innan jag startar igen. Hade inte BF6 släppt till helgen så hade det nog varit dags för en ny runda.
Som så många andra har skrivit redan så skulle jag säga Titanfall 2, den kampanjen var helt fantasiskt. Sen vill jag nog säga Duke Nukem 3D och Blood. Nästan varenda Halo-spel också, helst co-op och på något svårare svårighetsgrad. Gudomligt.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT