Battlefield 6! Arc Raiders! En actionspäckad spelhelg är här
Hel7ete vad bra ARC Raiders är!
Musiken, atmosfären, flowet i rörelserna. Lite stylitg 80-talsaction.
Helt makalöst! 5/5 och MINST 91% på Metacritic.
Ni vet vart ni hörde det först!
Jag har spelat på tok för mycket inatt. Skitkul hade jag.
jag kom på att jag har ju fakking mobilt bredband, hade glömt det helt. dock vet jag ännu inte lösningen, måste leta vidare.
Har inte mobilt bredband asmycket fördröjning?
Har inte haft det sen 2010, men då var det typ 150ms i ping minst i alla mp spel. En polare hade det tillfälligt runt 2016 också (när han flyttat ut på landet), och det var ett helvete för honom att spela snabba online-spel då med.
Kanske blivit bättre nu?
Har inte mobilt bredband asmycket fördröjning?
Har inte haft det sen 2010, men då var det typ 150ms i ping minst i alla mp spel. En polare hade det tillfälligt runt 2016 också (när han flyttat ut på landet), och det var ett helvete för honom att spela snabba online-spel då med.
Kanske blivit bättre nu?
nej under 10ms, så inget överdrivet. har bra ping i allt, även bf6. den håller sig på typ 30 där hela tiden. det var det första jag kollade för tänkte ju att vaf, "varför har jag hundratals i ping", men så var det ej. nu ere ju 5g och väldigt snabbt, märker inte ens att det är mobilt, därför jag inte tänkte på det, routern fint gömd bakom skärmen å autogiro
det är nåt specifikt med just bf6, letar så gott jag kan om info men inte kommit över något som hjälper än. ska leta hela helgen om jag måste.
där bild på hur det ser ut nu när det är hög helgtrafik.
//monster
jag kom på att jag har ju fakking mobilt bredband, hade glömt det helt. dock vet jag ännu inte lösningen, måste leta vidare. nåt sätt måste det finnas. det är bra mobilt bredband bara så tänker inte på det. det skiftar mellan 600/200 och 1000/500 lr nåt sånt. dum dum duuum!
fast jag kunde ju fortf lira betan i skitbra flyt och utan dessa problem. det enda som ändrats mellan där var att en av mina ssd gick sönder så jag fick installera windows11 igen.
Mobilt bredband är nog flaskhalsen, just bf6 skickar enorma packets fram och tillbaka för att nätkoden är som den är. Därför kanske det funkar hyfsat i andra lir.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Mobilt bredband är nog flaskhalsen, just bf6 skickar enorma packets fram och tillbaka för att nätkoden är som den är. Därför kanske det funkar hyfsat i andra lir.
jag har trixat hela kvällen nu, och det var, inte som väntat. testat ALLT. men att köra på lägsta möjliga grafik verkar ha varit en grej, fortf inte säker. men jag testade en 32 player där det tillslut flöt, sen en conquest, där det Oxå flöt. problemen är helt klart i spelet dock, inte datorn. vet inte vad dom gjort sen betan men det påverkar allt. jag hade tex tillfällen där ljudet till polarn jag lirar med slutade funka, mkt sån skum skit. detta spel är groooovt buggat.
//monster
jag har trixat hela kvällen nu, och det var, inte som väntat. testat ALLT. men att köra på lägsta möjliga grafik verkar ha varit en grej, fortf inte säker. men jag testade en 32 player där det tillslut flöt, sen en conquest, där det Oxå flöt. problemen är helt klart i spelet dock, inte datorn. vet inte vad dom gjort sen betan men det påverkar allt. jag hade tex tillfällen där ljudet till polarn jag lirar med slutade funka, mkt sån skum skit. detta spel är groooovt buggat.
Mja, visst är där buggar men så grovt är det inte.
Sen spelar du med delar som EA officiellt inte stödjer för spelet så där kan du ju inte bara lasta spelet
Du kan väl ha bra ping i en mätning men går man djupare så kan där finnas ganska stora skillnader.
Här är ett exempel på fiber på en enkel mätning
Den översta är en detaljerad översikt på den nedersta mätningen.
Som du ser säger mätningen bra ping medans i verkligheten så är där en hel del jitter och pingen far och flyger hit och dit.
Slänger man dessutom in en del packetloss så har man stora problem
Jag säger inte att det är hela sanningen men kan vara en del av den
Mja, visst är där buggar men så grovt är det inte.
Sen spelar du med delar som EA officiellt inte stödjer för spelet så där kan du ju inte bara lasta spelet
Du kan väl ha bra ping i en mätning men går man djupare så kan där finnas ganska stora skillnader.
Här är ett exempel på fiber på en enkel mätning<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Den översta är en detaljerad översikt på den nedersta mätningen.
Som du ser säger mätningen bra ping medans i verkligheten så är där en hel del jitter och pingen far och flyger hit och dit.
Slänger man dessutom in en del packetloss så har man stora problem
Jag säger inte att det är hela sanningen men kan vara en del av den
lägsta grafik på allt och vissa speciella servrar jag inte listat ut än verkar vara det närmsta en lösning jag kan komma just nu. är rätt säker på att felet ligger i spelet och inte på mig. fick det att funka i EN conquest. men det av 15-20 försök.
//monster
😅

Om Simon Stålenhag fick ett barn med Dark zone från the divison! 😁
Glad att jag sparade 700 spänn på BC2 remastern för det blir att använda till ett köp av Arc Raiders! Satan vad bra med ett casual extraction shooter i skön stil och galet bra atmosfär och välarbetat koncept. Märks att de byggde det för ett PvE spel för den biten sitter bra. PvP kan filas på lite
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
https://shared.fastly.steamstatic.com/store_item_assets/steam...
Lär inte hinnas med mycket spelande denna helg, men blir det nåt så blir det Lofi Ping Pong! Fantastisk idé, att blanda pingis med rhythm action till schyssta, melankoliska beats. Klart underskattat!
Mysigt spel tack för tipset! Kul att ping pong fått massa uppmärksamhet IRL också för det finns inget bättre säger jag som pongat i min ungdom mot robotar
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Jag vart sugen på att spels rts i helgen då det blev company of heroes 3 som fick stå för underhållningen i helgen. Jag har inte spelat rts på många år men var en favorit genre på c&c tiden. Men helvete vad jag stressad jag vart nu, det händer saker här det händer saker där och sedan har tyskjäveln en tank med flame thrower.
Om Simon Stålenhag fick ett barn med Dark zone från the divison! 😁
Nu vet jag inte vem Simon är, men jag håller med dig. 100%
Är helt lyrisk här hemma.
Sonen på 13 bast, som vanligtvis bara spelar hysteriskt snabba shooters och ska ha ”action dirr” provade det med viss skepsis efter en påtryckningskampanj utav mig som pågått i 130 dagar.
Han fastnade direkt och nu tjötar han höl i huvvet på mig om ”en raid till”
Jag är inte sen med att säga ”Ja”.
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv