Diskutera – Vad får dig att skaffa nästa Xbox?
Jag trodde faktiskt att Series X/S-serien skulle uppfattas så i början. Dvs att konsolen i sig hette enbart Xbox och att Series X respektive Series S var tillägget som skilde dem åt. "Xbox Series" betyder ju liksom ingenting.
Mest logiskt hade varit att numrera konsolerna. I rätt ordning. Xbox One borde ha hetat Xbox Three.
Men allt här i världen förstår man sig inte på. Micrososoft kanske inte tänkte på sina konsoler som en serie förrän man släppte sin fjärde.
Mest logiskt hade varit att numrera konsolerna. I rätt ordning. Xbox One borde ha hetat Xbox Three.
Men allt här i världen förstår man sig inte på. Micrososoft kanske inte tänkte på sina konsoler som en serie förrän man släppte sin fjärde.
Jasså du. Jobbar du på Microsoft ?
I Regret Nothing
Jasså du. Jobbar du på Microsoft ?
Ja. Jag ville att Xbox skulle heta nåt bra, men blev nedröstad. Löneförhöjningen gick till de som hittade på coola namn på boxarna.
Enligt Xbox själva är allt en Xbox idag och det verkar faktiskt inte som att det bara är snack. Så varför köpa en maskin med Xbox logotypen på? Inget kommer att få mig att öppna plånboken för en ny Xbox. Aldrig mer. När det är sagy köper jag PS6 istället så får jag Xbox på köpet 😁
Det där har förklarats många gånger. De ville inte släppa "Xbox 2" när Sony släppte "Playstation 3" för att inte framstå som att de ligger efter eller är en äldre generation. Speciellt för föräldrar osv som kanske inte har så bra koll.
Personligen tycker jag det är fine med namn, precis som Nintendo etc, men jag tror de så småningom kommer gå samma väg som många mobiltillverkare och ha året som nummer. Alltså exempelvis "Xbox 27" om den släpps 2027. Jag skulle också föredra att de (nu när hårdvaran är så standardiserad) släppte nya generationer var 3-4e år istället för 7-8 år och då kunde förra gen hela tiden vara vad Series S är, dvs att spelen funkar på minst två generationer hela tiden.
Det där har förklarats många gånger. De ville inte släppa "Xbox 2" när Sony släppte "Playstation 3" för att inte framstå som att de ligger efter eller är en äldre generation. Speciellt för föräldrar osv som kanske inte har så bra koll.
Personligen tycker jag det är fine med namn, precis som Nintendo etc, men jag tror de så småningom kommer gå samma väg som många mobiltillverkare och ha året som nummer. Alltså exempelvis "Xbox 27" om den släpps 2027. Jag skulle också föredra att de (nu när hårdvaran är så standardiserad) släppte nya generationer var 3-4e år istället för 7-8 år och då kunde förra gen hela tiden vara vad Series S är, dvs att spelen funkar på minst två generationer hela tiden.
Microsoft vill vara coola. Det kanske dom är. De betalar för det också.
Vi kommer få se en ny standard med nästa Box. Säger dom. Vet inte om den heter Xbox eller Netbox. Den kanske heter Icebox. Det är coolt.
De verkar blanda in en massa okunnigt folk när det kommer till att ge produkten (konsolen) ett namn. Minns alla otroliga namn som gavs som förslag till den första Xbox.
Om Xbox Series fick namnet utifrån att de är en del i en serie borde de ha hetat Series 4.
Typ minst 2TB internminne, bakåtkompatibilitet och gärna en skivläsare.
Så länge spelen är bra kvittar det om de är exklusiva eller inte för mig. PC har alltid varit min sekundära spelmaskin.
Kört Series S den här generationen och tycker riktigt mycket om den, men jag gör gärna en större commit nu när jag kommit in i ekosystemet igen, förutsatt att den stora committen är värt det såklart.
"adventurers always go left"