Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Enda problemet jag ser med spelet är, det verkar vara alldeles för snabbt.. Både människorna och alla infekterade springer ju fort som satan. Förstör lite av skräck känslan när allt går så snabbt.

Vadå det är ju bra att zombiesarna är snabba, ska det vara som night of the living dead blir det dötrist ju.

Vill du ha snigelfart eller? Då behöver man ju inte ha en bössa.

Om jag förstod det rätt så tycker han, precis som jag att det ser ut som CS med zombies. Det var en besvikelse när jag såg spelet för första gången, hur jävla fort kan man egentligen springa baklänges? Jag hade föredragit lite mer survival horror, alltså barrikera sig, och fokusera på att överleva, för helt ärligt så ser spelet ut som en medelmåttig FPS med ett bra koncept.

Lite "twistar" som svårare att sikta, segare zombier, och lite lägre tempo skulle förbättra det här spelet rejäl enligt mig. Visserligen så skulle alla banor få göras om från den nuvarande on-rail shooter upplägget som de har nu.

Fast tillgången måste möta efterfrågan, och människor spelar ju fortfarande CS.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

BeW
Medlem

Tror detta blir riktigt nice:) satan vad man längtar!

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Mack:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Enda problemet jag ser med spelet är, det verkar vara alldeles för snabbt.. Både människorna och alla infekterade springer ju fort som satan. Förstör lite av skräck känslan när allt går så snabbt.

Vadå det är ju bra att zombiesarna är snabba, ska det vara som night of the living dead blir det dötrist ju.

Vill du ha snigelfart eller? Då behöver man ju inte ha en bössa.

Dead rising ?????

Perfekt exempel.. Hastigheten på alla zombies och karaktären man spelar är helt perfekt. Så ska zombies vara svåra att döda inte ramla ner och dö efter en käftsmäll.

Men där behövde man ju inte ens döda en enda zombie väl. Man kunde ju springa rätt igenom eller på deras huvuden

Anyways, det finns ju en mod till HL2 där zombiesarna är sega och man själv springer sakta som fan. Minns inte namnet dock. Har skrivits lite om det här på FZ.

Zombie panic? Hastigheten där fungerar helt utmärkt, men jag bryr mig inte om hurvida zombies springer eller inte. Left 4 Dead lär äga hursomhelst. xP

Medlem

En av karaktärerna ser ut som snubben från NA i The Wire.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Förstår inte riktigt varför dem släpper detta till PS3 o_O Synd.. verkade grymt intresant detta spel

Skrivet av jimmah:

Förstår inte riktigt varför dem släpper detta till PS3 o_O Synd.. verkade grymt intresant detta spel

Vad menar du det står ju svart på vitt PC, Xbox360. Inget PS3


signatur
Medlem

Herre jävlar vad detta kommer bli roligt i Co-op

Medlem

Riktigt najs, har redan bokat med showerguy här på FZ


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Pff ps3! FPS ska spelas på pc :D. Detta kommer bli ett solklart köp i vilket fall som helst.

Medlem

gött med coop


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Enda problemet jag ser med spelet är, det verkar vara alldeles för snabbt.. Både människorna och alla infekterade springer ju fort som satan. Förstör lite av skräck känslan när allt går så snabbt.

Vadå det är ju bra att zombiesarna är snabba, ska det vara som night of the living dead blir det dötrist ju.

Vill du ha snigelfart eller? Då behöver man ju inte ha en bössa.

Om jag förstod det rätt så tycker han, precis som jag att det ser ut som CS med zombies. Det var en besvikelse när jag såg spelet för första gången, hur jävla fort kan man egentligen springa baklänges? Jag hade föredragit lite mer survival horror, alltså barrikera sig, och fokusera på att överleva, för helt ärligt så ser spelet ut som en medelmåttig FPS med ett bra koncept.

Lite "twistar" som svårare att sikta, segare zombier, och lite lägre tempo skulle förbättra det här spelet rejäl enligt mig. Visserligen så skulle alla banor få göras om från den nuvarande on-rail shooter upplägget som de har nu.

Fast tillgången måste möta efterfrågan, och människor spelar ju fortfarande CS.

Innan du hackar ner på spelet så borde du kanske prova den? Den kan förvåna dig till det bättre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Ohhh, fett najs! Kommer lätt köpa detta, frågan är om det blir till 360:n eller datorn... pc är ju mycket bättre med mus men på 360 (om man kan köra offline co-op) är det mycket roligare då man kör med polare

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Mack:

Enda problemet jag ser med spelet är, det verkar vara alldeles för snabbt.. Både människorna och alla infekterade springer ju fort som satan. Förstör lite av skräck känslan när allt går så snabbt.

Word :\

men det är ju inte ett skräckspel :\


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Mack:

Enda problemet jag ser med spelet är, det verkar vara alldeles för snabbt.. Både människorna och alla infekterade springer ju fort som satan. Förstör lite av skräck känslan när allt går så snabbt.

Vadå det är ju bra att zombiesarna är snabba, ska det vara som night of the living dead blir det dötrist ju.

Vill du ha snigelfart eller? Då behöver man ju inte ha en bössa.

Om jag förstod det rätt så tycker han, precis som jag att det ser ut som CS med zombies. Det var en besvikelse när jag såg spelet för första gången, hur jävla fort kan man egentligen springa baklänges? Jag hade föredragit lite mer survival horror, alltså barrikera sig, och fokusera på att överleva, för helt ärligt så ser spelet ut som en medelmåttig FPS med ett bra koncept.

Lite "twistar" som svårare att sikta, segare zombier, och lite lägre tempo skulle förbättra det här spelet rejäl enligt mig. Visserligen så skulle alla banor få göras om från den nuvarande on-rail shooter upplägget som de har nu.

Fast tillgången måste möta efterfrågan, och människor spelar ju fortfarande CS.

Innan du hackar ner på spelet så borde du kanske prova den? Den kan förvåna dig till det bättre

Kanske det, det verkar ju inte tråkigt, men jag såg en potential att bli något mer annorlunda i detta. Det var inte riktigt vad jag ville att det skulle bli.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Gött!, blir väl bara o tanka via STEAM då?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Source motorn är underskattad av många.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Inaktiv

Blir säkerligen sketabra. Köp dag ett. Frågan är egentligen bara om det blir PC eller Xbox.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Jag känner mig skeptisk till detta spelet, måste testas innan jag bestämmer mig, men ifall jag nu gillar det så tror ajg att jag kommer älska det

Medlem

Tveksamt om det blir lika bra som Killing Floor-modden till UT2004.

Nån som läst om man kan svetsa igen / ställa för dörrar osv för att överleva? Lite strategi är ju alltid kul.

Jag tycker långsamma zombies passar mycket bättre, det är ju liksom det som är deras grej, de är långsamma och relativt tysta vilket gör att man ofta blir överrumplad, dom är även många och därför farliga, eftersom de biter sig fast är dom inte helt lätta att bara springa ifrån. Typiskt scenario i Killing Floor; man står på en balkong och pangar på lite zombies och skrattar åt hur dom dör som flugor från sin shotgun, men man har glömt att i kolla bakom sig på ett tag. Man vänder sig om och från mörkret hör man deras "uhhhhh", oops, ett 20-30-tal zombies bakom sig, ett 40 tal under sig I en sån situation blir man smått stressad, finns ingen utväg förutom att hoppa ner rakt i horden och hoppas på att komma undan med livet i behåll (inte troligt).


signatur
Medlem

^ Killing floor låter ju sketaskoj ju Synd att man inte har UT2004, kanske ett framtida köp bara för modden i sig?
Left 4 Dead kommer spelas ofantligt mycket när det kommer, Zombie-spel + Coop = vinst!
Hoppas det är lätt att modda, det verkar ju finnas ett större intresse för segare zombies (och ett survival-mode kanske?)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Det kostar runt 130:- - 150:- och det är modden värd... UT2004 i sig är faktiskt riktigt bra det också, fast jag har spelat mig trött på det.

Survival i co-op/teamplay är svinkul har jag kommit underfull med. Spelade precis en karta som verkar vara en övergiven skola nattetid, ruggigt atmosfäriskt


signatur
Medlem
MFC
Medlem

hoppas detta funkar med vista x64.. men resten av valvespelen funkar bra så jag antar att denna också bör göra det.

För övrigt ett spel som får en att kissa ner sig när man väl sitter o spelar


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

hoppas det slår Zombie moden på CS:S


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Inaktiv

Lång väntan. Jag hoppas verkligen att zombierna kommer se mer "döda" ut än dom på vissa screenshots, Vissa jag har sett ser ju bara ut som några gapande gubbar som springer efter dom och inte alls ut som ruttnande Zombier som Zombie Panic eller Zombie Mod till Half Life 1 och 2 ger. No gore, no zombies!

Medlem
Skrivet av sitheps:

Jag hoppas verkligen att zombierna kommer se mer "döda" ut än dom på vissa screenshots, Vissa jag har sett ser ju bara ut som några gapande gubbar som springer efter dom och inte alls ut som ruttnande Zombier

Det är ju "infesterade", inte zombies... vem vet hur de ter sig?

Men skämt åsido, det behövs lite bra och roliga zombiespel! Det senaste jag prövade som demo på FZ var ju hutlöst värdelöst... Brrrr


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Medlem

Läst typ allt ja kunnat hitta om detta spelet.
Vekar as bra =D tror ja skulle gilla det. (älskar Co-op)


signatur

Rawr

Medlem

Skulle va grymt om man kunde ha haft eldkastare. Tända eld på ett gäng zombies och sedan se de skrika medans de brinner (ja, jag är en smula sadist). Nåväl.. Finns molotov cocktails man kan kasta på de små liven. Let them burn id say! Detta kommer bli så ballt att spela med polarna.


signatur
Medlem

Vi är 4 stycken som ska köpa det här till Jul och sitta på nätterna och skrika.
Tjejen som ska köpa spelet är asarädd för zombies (hon är övertygad om att det kommer att hända på riktigt) så hon kommer att göra oss döva

12
Skriv svar