Nätagg påståenden?

Medlem
Nätagg påståenden?

Har en hört 2 olika påståenden.
Om man har ett (som jag) Hiper 580w.
1. Den drar konstant 580w.
2. Den tar bara så mycket som Hårdvaran kräver.

Någon som har svart på vitt?

signatur

Cooler Master Mystique | Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5B-V | Corsair | Asus Radeon X1950PRO | Western Digital Caviar SE16 500GB | Hiper Type-R 580w

Inaktiv

2.

signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Tack!

signatur

Cooler Master Mystique | Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5B-V | Corsair | Asus Radeon X1950PRO | Western Digital Caviar SE16 500GB | Hiper Type-R 580w

Inaktiv

Snor tråden. Kikade på ett 500w från Xion idag. 18A respektive 20A på de två 12v-linorna. Innebär det att det är ett kvalitativt nätagg?
Tänkte i framtiden köpa en kralligare processor och mitt jag har nu är, vad jag kommit fram till av mindre bra kvalitet och klarar enligt försäljaren "kanske" upp till X2 5000+. Tänkte det kunde vara bra att kika på lite nätagg så man vet vad man ska titta på senare.

Här är det jag kikade på, sjukt bra pris eller keffkvalitet? http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=84536

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jag har det, funkar bra än så länge

max belastning på 12V1+12V2 är totalt 30A (360W) vilket faktiskt bara är 1A mer än FSP 400W PNF om jag minns rätt.

negativt är att det låter en del men det går å andra sidan att ställa in tre olika hastighetslägen, så när man bara surfar är ljudvolymen helt ok.

har klockat en hel del utan att få några stabilitetsproblem trots att både c2d och x1950pro får anses vara riktiga strömmonster.

sammanfattningsvis kan man väl säga att det är lite av en chansning men för mig fungerar det utmärkt än så länge. efter köpet har jag hittat en hel del negativ kritik angående XION i allmänhet men det har också varit väldigt gamla källor så det känns inte så intressant.

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Snor tråden. Kikade på ett 500w från Xion idag. 18A respektive 20A på de två 12v-linorna. Innebär det att det är ett kvalitativt nätagg?
Tänkte i framtiden köpa en kralligare processor och mitt jag har nu är, vad jag kommit fram till av mindre bra kvalitet och klarar enligt försäljaren "kanske" upp till X2 5000+. Tänkte det kunde vara bra att kika på lite nätagg så man vet vad man ska titta på senare.

Här är det jag kikade på, sjukt bra pris eller keffkvalitet? http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=84536

Jag har en sådan och jag tycker den går bra, fast när jag fick den från komplett så gick den sönder så fort jag kopplade in den:P fast det var ju garanti+att den var trasig när jag fick den så jag fick en ny gratis

EDIT: Hwergelmer, det var du som föreslog den i en annan tråd, därför köpte jag den.

Medlem

otur med agget xphome, fördelen med nätagg är att det verkar som att om de klarar första dagen håller de i evighet

signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

herre jävlar man måste vara elektriker för att hajja vad en säljare menar!!!.För en nybörjare fattar väl inte vad ett nätagregatt är men så är det!!.Så att jag hört båda meningarna helt åt upp väggarna egentligen det ligger mellan de två meningarna.Det är faktiskt liter mer men absolut inte 580 men jag rekommerar alltid att ta mer för säkerhet skull. Fall nåt jäkla komponent får för sig att ta mera ström :(. Rätt irriterande problem alltså betyder de att komponent är på väg att gå sönder eller fel designat!!??

signatur

Cookie jar is nuclear power tin-

Medlem

Fattar man inte datorer ska man inte be om råd till försäljaren, de vill bara pusha på dig det dyraste för sämst pris, det är därför hårdvaru gurus som Sweclockers osv. finns

signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar