Film från Guild Wars: Nightfall

Robot
Inaktiv
Film från Guild Wars: Nightfall

hej jag undrar om guild wars är bra..... är det som tex wow.... eller god and heroes

Inaktiv

hej.....

guild wars är jättebra...inte för att jag spelar det just nu....är wowbiten just nu...

den här diskutionen är rätt gammal...men att jämföra gw och wow är som att jämföra en citron med en volvo....
eller förvänta sig samma upplevelse från de båda spelen...
dom är olika....
vissa hatar wow....
vissa hatar gw.....

själv gillar jag båda...först hatade jag wow...
tyckte att själva pve var astråkigt...
tycker det fortfarande...men känslan är annorlunda...
det är en stor värld...istället för privata servergrejen som gw kör med...

jag kan lätt säga att uppdragen i gw är roligare man klarar lätt av dom om man har ett bra team som inte består av puckade 12 åringar som inte kan spela.....en fördel är att man hittar updragen lätt och man behöver inte springa över halva världen för att hitta ett ben...

det är också roligare att slåss i gw....varför vet jag inte....
jag tycker gw är ett självklart köp om man vill ha något som är kul.....har roliga pvp matcher.....är billigt...om man är för snål för wow....det kräver ingen monsterdator....jag är förvånad över att det lyckas pumpa ut hyfsad grafik på 1 sekund....
istället för tex...hl2's minuter långa laddningar....

nja...nu vet jagi nte hur vettigt detta kommer att vara för jag hoppade fram och tebax i min egna diskution med mejsjälv och jag är för lat för att läsa igenom det och korrektur läsa...

kortfattat...
gw är ett bra spel..
man får ut många timmar för 400 kr...
finns säkert för en billigare peng nu...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

kostar väl 199 spänn nu eller så har jag för mig. Personligen gillar jag GW bättre då man faktiskt kommer till maxlevel utan att ha lagt in 200+ timmar. Det känns även svårare och roligare i strider, man sparar tid på instanttravels mellan områden.

det som känns mindre lockande med GW är att looten man får är inte särskilt spännande, det är lätt att få maxskada vapen.
Men det kanske inte har någon speciell attribut då och är i sig inte så bra i längden.

Det känns inte alltid som ett mmorpg, du kan klara av i princip hela spelet med bara henchmen, men du får dock de bästa resultaten med riktiga spelare.

Vill du komma upp i maxlevel fort så ska du köpa factions (uppföljare/expansion till GW, precis som nightfall), då du levlar snabbt som fan i det. Jag kom till level 20 på ca 19 timmar, genom att bara göra missions och sidoquests.
i jämförelse så tog det kanske 40-50 timmar i Prophecies med samma speltakt.

Ifall det är som God and Heroes vet jag ej då jag aldrig spelat det.

GW är i princip väldigt PVPinriktat, jag spelar knappt aldrig PVP och siktar mer på PVE och missions.

För övrigt tröttnade jag på WoW då jag hade spelat runt 220 timmar och hade gjort om samma uppdrag minst 50 gånger om (hade olika namn och saker man skulle farma, men det var samma uppdrag...), så ja, jag är lite partiskt inställd.

summan av allt: GW + Factions och troligen Nightfall är ett bra köp.
De får Abbes stämpel: Bra och prisvärt spel

1
Skriv svar