Inlägg av HairryHotter

Inlägg som HairryHotter har skrivit i forumet

Hatar action komedier, ingen spänning bara krystade skämt som förtar upplevelsen

Fyra Xboxgenerationer och en begravning

Varför detta sektbetende? Visst är det spelen som räknas? Bli ett fanboy till själva spelandet inte till nån konsol! Sluta sörja och anamma konsoler som erbjuder det du vill ha.

Gärna kortare spel, men då ska dom tame tusan inte kosta 700-800kr

Jag nominerar Lie of P, vilken atmosfär, vilka tajta strider, varierande fiender, utmanande men inte omöjliga bossar. Otroligt nära Bloodbourne i kvalitet!

Ångra att jag köpte spelet, nästan ingen combat, ständigt detektivarbete, å kolla på kartan vart man ska, nä, inget för mig. Ett passande spel att kolla på en Walkthrough på tuben, känns mer som en film.

Får gärna för mig bli en Darksouls klon, älskar souls spelen:)

Life of P, Alan Awake 2, Lords of the Fallen och Blasphemous 2 är spelen för mig:)

Lords of the fallen spelet jag mest ser fram emot, såg riktigt häftigt ut, dark fantasy som kanske kommer upp i "From" nivå

Kan inte förstå hur ett sån cartoon fult spel kan vara så bra, inte sett nått som gör att man blir sugen, allt ser så barnsligt och töntigt ut.

Att karn inte har vett att avgå? Istället för att konkurera med bra spel så försöker man fuska genom att ta genvägen att köpa upp studios, vilken loser, och dåligt för marknaden, Ps5 behöver en konkurent som släpper bra spel, men dom är helt oförögna till det, AVGÅ!

Fy så less man blir att läsa dessa pc problem med buggar och annat strul, att inte fler överger pc? Så skönt att sitta i soffan och spela konsol och aldrig behöva råka ut för kracher å annat elände. Läser man en recention på ett spel så ägnas halva texten om alla dessa buggar, prestanda och halvfärdigt jobb, tacka vet ja en stabil konsol

Skrivet av itsnotme:

GoW 2018 är en av mina favoriter. Jag tyckte GoW 2018 hade en intressant bemötande av Eddan. Loke är en karaktär som skapar friktion genom onda gärningar; hur hade Sagorna utvecklats om Loke inte fanns med? Hur hade friktionen skapats då? Det var en väldigt smart perspektiv för att skapa originellt material men fortfarande behålla nordisk mytologi. Men Ragnarök kastade ut den filosofin genom fönstret och spelade på Amerikanska stereotyper om vikingar, nordisk mytologi och språk. Det kändes mer Disney superhjältar än något fornnordiskt. Många moderna fraser så som "Giant stuff", "Pikachu", "My ex", "Climbing boy style" vilket tar spelaren ur från miljön.

Ett tema från första spelet var hur de skulle lyckas färdas mellan de olika världarna. I detta spel kunde det genomföras hur enkelt som helst.

Sidokaraktärerna ropar ut svaret till pussel. Det första jag gör i ett nytt rum är att tömma alla kistor och plocka upp allt från marken. Men halvvägs på väg till kistan så ropar Atreus ut svaret till pusslet; i detta skede har jag inte ens tittat på pusslet, det ger spelaren ingen chans. Det händer gång på gång. De behandlar spelaren som idioter. Likaså under bossfighter; kompanjonerna säger vilket vapen man ska använda, vart man ska stå, vart man ska skjuta och när man ska skjuta.
Sidokaraktärerna var väldigt melodramatiska. Alla hade en tragisk bakgrundshistoria. Utöver att det var dåligt manus så bryr jag mig inte om dem efter att de har sagt lösningarna till pussel och spydiga kommentarer.

Karaktärer har Texas dialekt? Djur och växter som inte hör hemma här. De har inte vikingatida klädsel? De har helt omvända personligheter. Så vad är det som gör det till Nordisk Mytologi? Vad är det som gör detta till vikingatiden? Är det bara namnen på karaktärerna?
Det är lite som Rings of Power; antingen är det Tolkiens Lord of The Rings, eller så är det inte det.
Antingen så är det Nordisk mytologi, eller så är det inte det. Detta är inte mytologin, men Amerikanare är väldigt villiga att använda gratis marknadsföring från någon annans kultur.

Jag spelade klart spelet på ca 37h med "No Mercy". Det tog 25h innan Atreus och Kratos gick in i en ny emotionell fas. Det var ett misstag att lägga så mycket tid på sidokaraktärer, vilket drog ut på huvudkaraktärernas relation. "Show don't tell", det hade varit mer spännande om perspektivet enbart var från Kratos och vi inte visste vad som skedde med Atreus (överlag så gillar jag inte konflikter som kan lösas med fem sekunder av kommunikation.) De borde inte ha visat Faye heller, mystiken försvinner och hon var jobbig att lyssna på.

Slutstriden var medioker. Men det spelade inte så stor roll då jag inte brydde mig om några av karaktärerna i slutet av spelet
De kunde ha bantat ner spelat med 30% och pendlat mer fram och tillbaka med relationen mellan Kratos och Atreus. Det hade gjort spelet kompaktare med en bättre upplevelse. Det var utdraget att sicksacka i skogen.

Håller fullständigt med, detta ständiga snack från alla sidokaraktärer är otroloigt störande, nä, låt kratos fixa biffen själv.

stör mig på

[quote postid="4317133" userid="327176" name="Deekar"]
9 timmar in och jag är hur nöjd som helst! Har absolut ingeting att klaga på. Allt är tomefan perfekt hittils! Första 2 timmarna var konstant gåshud😅
[/quote Är inte nöjd med allt i detta spel, tex; varför har dom inte fått till hopp funktionen bättre? Känns som om du hoppar från en studsmatta varje gång, ingen verklig kännsla alls, samma dåliga känsla som i ettan, riktigt svagt. En annan sak jag tycker är jobbigt är att ständigt höra sonen och dvärgarna snacka massa oväsentligheter hela tiden, gick det att stänga av skulle jag gjort det. Och spela grabben med tjejen i två timmar var en plåga , totalt ointressant. Ibland saknar jag den mörka dystra värld från god of war 1,2,3

Dark souls

Darksouls, utan tvekan

Varför beställer folk mat via utkörning? BEKVÄMLIGHET!

Betyg

@Jonny Myrén: Vore mycket bättre med 10 skalan då kunde betget sett som 9,5

Betyg

5 i betyg, men "Prestandan kunde varit bättre En hel del buggar kvarstår"

Ert upp till 5 system i betyg suger, en femma har inga buggar eller mindre bra prestanda
-

Sheriff stjärnan

Hej!

Någon som vet hur man tar av sig sheriffstjärnan? Går inte att bruka vapen med den i Rhodes

You are correct.
Lirade ett par timmar men gav upp. Var fan inte kul när man fick knalla igenom samma bana, gång efter gång för att nå första bossen.
När han var död upprepades samma sak igen.
Not my cup of tea.[/quote]

Vilken "första boss" menar du? Spelet är lite annorlunda än andra lir när det kommer till att slåss. Det går inte att bara rusha in i ett rum och tro att man överlever utan problem. Bäst att försöka ta ut dem en och en, kanske till och med på avstånd.

Dark Souls är ett typiskt "Vet man hur det funkar blir det enkelt" spel och det låter ju som du inte hade någon aning om vad du höll på med.[/quote]

MInotauren eller vad fan det var uppe i klocktornet.
Det jag gillade med spelet var att det var svårt men om du hade läst vad jag skrev förut innan du började basha mig så hade du sett att jag inte gillade att man fick köra samma bana/map/level vad du nu vill kalla det, om och om igen då man dog på bossen. Lägerelden (save punkten) låg en bra bit från själva bossen och man fick spela om den biten gång efter annan.

När jag klarade bossen (efter kanske 15e försöket) blev det i princip rinse and repeat på nästa del av kartan.[/quote]

På resan till alla bossar öppnar man upp genvägar, så det blir inte alls långt till bossen när man dör. Men det behövs ju ett mått av tålamod med dom här spelen, desto större blir glädjen när man klarat av en boss:)