Inlägg av DeceitfulHero

Inlägg som DeceitfulHero har skrivit i forumet

1
Skrivet av puban:

Månader?
Prova ÅR.

Japp, tyvärr är min erfarenhet också att vi talar om år. När vår dotter började på förskolan vid 1+ års ålder blev hon sjuk med relativt hög frekvens. Det blev gradvis bättre, och vi tre års ålder blev det markant bättre.

Edit:

<Rant>
Det hjälper inte att vissa stolpskott till föräldrar lämnar av sjuka ungar på förskolan och sticker á la hit-and-run för att de inte har tid eller lust att vabba - vilket resulterar i att alla andra barn och föräldrar åker på möget som deras ungar bär på.
</Rant>

Man kan i alla fall finna tröst i det faktum att man får ett vältränat immunförsvar.

Skrivet av trickeh2k:

Var dag som går är man ett steg närmre att bli som Örjan Lax.

https://www.youtube.com/watch?v=4zsHsXw5reU

Haha verkligen!

Den typen av incidenter får mig dock att bli mer irriterad på föräldrarna än på barnen. De borde införa någon typ av föräldracertifikat. Kan du inte sköta ditt/dina barn (där inga förmildrande omständigheter såsom sjukdom existerar) så går staten in och döper om barnet till Ny invånare 001, 002, 003 osv och omplacerar barnet hos valfri FZ-medlem.

Folk som skaffar barn utan att bry sig om att uppfostra dem. Jag lägger även till föräldrar som inte ser efter sina barn när de är ute på lekplatser eller i affärer.

Ungen står i affären och kastar ner saker på golvet och föräldern står och skrattar och pratar i telefon samtidigt som vederbörande betraktar vad barnet gör. Antingen skiter de i vilket eller så har de gett upp på livet.

Signerat,
En ibland lättriggad pappa.

Skrivet av Jönsen:

Är det ingen här som förstår att det är troll som vill få precis dom reaktionerna och uppmärksamheten som ges här?

Jag trodde initialt att det rörde sig om några bittra stackare som seriöst hade som mål att driva igenom detta. Efter att ha läst så mycket jag orkade av deras "petition" idag så förstod jag rätt snabbt att det rör sig om människor som inte fick tillräckligt mycket uppmärksamhet när de växte upp.

Ja, lycka till med den namninsamlingen. För övrigt anser jag att det är tramsigt och egoistiskt att som spelare propagera för exklusivitet.
Jag får känslan av att många gör det primärt för att försäkra sig själva om att de har köpt "rätt" maskin/konsol.

Ur ett kommersiellt perspektiv förstår jag till fullo varför företag åtrår exklusiva titlar.

Skrivet av Commander_Eggi:

Detta är småpengar för ett mobilspel, kolla in vad alla 4 mobil versioner av lineage har dragit in så snackar vi, tror lineage M va de som drog in 4 biljoner.

Tyvärr är detta mobilmarknaden och de började inte med diablo immortal, genshin är 2a på mest indragna pengar på mobil och de är också runt 3 biljoner.

Så även om detta låter mycket så är det bara top 15 av alla dom som drar in bäst.
Mobilmarkanden är helt enorm utanför väst.

Diablo Immortal ligger för närvarande på 24:e plats - "in terms of revenue" på den globala mobilspelsmarknaden enligt vg247. Det är verkligen hiskeliga summor pengar de stora spelen genererar.

Andelen PC- och konsolspelare är troligtvis relativt liten jämfört med de enorma mängder människor som spelar mobilspel på toaletten och på väg till jobb och skola - och som endast ser spelen som tillfälliga distraktioner. Troligtvis finns det även en hel del PC- och konsolspelare som även spelar mobilspel, så det är rätt logiskt att mobilspelen utgör en lukrativ kassako.

Skrivet av Molotov:

Dett är sånt som är värt att bojkottas imo.

Spel som använder "Dark pattern/deceptive design pattern" i gränssnitt som syftar till att förvirra och vilseleda användaren - ofta till monetär fördel för utgivaren - bör inte uppmuntras tycker jag. Men - to each his/her own.

Helt klart Baldur's Gate 3 då Larian är en av mina favoritutvecklare. Jag hoppas även att Starfield blir ett episkt rymdäventyr som faktiskt kommer bli klart inom en snar framtid - till skillnad från min namnes pengaabsorberande rymdsimulator.

Skrivet av Ugly_Bob:

Tråkig stämning bland kommentarerna här. Helt ärligt grabbar, har ni inte lurar?

Jag hade de facto en lur när Diablo Immortal lanserades - men jag kände mig ändå lurad.

Ja, så länge tillräckligt många kunder uppmuntrar den här typen av produkter med sina plånböcker så kommer vi med största sannolikhet se fler spel med liknande ekonomiska incitamentstrukturer framgent.

Mikrotransaktioner och pay-to-win-liknande mekanik har varit ett ständigt inslag i mobilspel de senaste tio+ åren, där vi sett en del av denna mekanik blöda över på PC- och konsolmarknaden. Detta är i sig inte konstigt mot bakgrund av vilka monstruösa summor pengar mobilspelsmarknadens monetära modell genererar.

Det är inte ofta jag anser att ordspråket "Det var bättre förr" är applicerbart - i alla fall inte ur ett mer djuplodande perspektiv, men här kan jag definitivt känna att det var bättre förr.

I en svunnen tid kunde jag se nyttan i att förhandsboka för att vara garanterad ett fysiskt exemplar av spel X vid släpp. Men i takt med att tekniken utvecklades och digital distribution blev mer och mer prevalent reducerades mitt incitament att förhandsboka.

Nuförtiden handlar det inte längre om att säkerställa tillgång, utan nyttjas snarare av företag som ett sätt att öka sin vinst. Kan de dessutom säkerställa X inkomst under kvartal X genom förhandsbokning så blir otåliga aktieägare ännu gladare.

1