Inlägg av Illyria
Inlägg som Illyria har skrivit i forumet
Det är med stor sannoliket Kerrigan i filmen. De har tidigare sagt att det ska vara en del flashbacks. De har tom. sagt att hela striden när Kerrigan lämnas kvar har gjorts om. Nova är blond btw.
Personligen tycker jag det var en bra video. Om jag inte missat något så är där också en del nya klipp.
AvP spelen har hållt hög klass hittills. Av det man har sett hittills så imponerar dock AvP3 inte på något sett.
Min röst Colonial Marines > AvP3
"Han benämns som det största hotet någonsin "
*host* Sargeras? *host*
*Host* Old Gods? *Host*
WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.
Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.
Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?
Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty
Sant men titanerna vann för att de var många fler. Dessutom så är han manipulerad av the Old Gods, och hatad av sina egna därför han inte är det största hotet.
BS! Var får du allt det där ifrån, Illyria?
The Old Gods har aldrig haft en chans mot Titanerna. Old gods skapades bara på Azeroth och finns bara där(enligt wowwiki), medan Titanerna flyger runt i universum och skapar världar, alltså skapade de också the old gods...
Manipulerad? Sargeras föll av sig själv. Han blev deprimerad av sina uppgifter att döda alla demoner i the Twisting Nether och förgöra ordern "the nathrezim", han stack från de andra titanerna och blev sedan helt out of control och ledaren för burning legion. Han ÄR the ultimate bad guy i warcraft universumet.
"While he once served his race as guardian and protector, he is now the titans' worst enemy. Sargeras works to undo what the titans have strived for ages to achieve. He is now the master of all that is evil and demonic. Lesser beings quake and flee in his presence" Saxat från wowwiki.
Lugna ner dig några hekton innan vi får nördstämpeln på oss:P öh vänta redan försent.
Sant att wowwiki och warcraft wiki fyllt igen många kunsapsluckor vad gäller WC lore men jag har även läst böckerna ur bl.a. Sunwell Trilogy.
Vad gäller frågeställningen så är det oklart om titanerna är gudar eller inte. I Sunwell Trilogy så är de visserligen det, medan Warcraft Encyclopedia säger att de bara är oerhört mäktiga.
Man vet inte heller, åtminstone kunde jag inte finna något om ämnet, var the Old Gods ursprungligen kom ifrån.
I Sunwell Trilogy är det åtminstone uppenbart att Knaak anser att the Old Gods är mäktigare än Sargeras. Det är också då han blir manipulerad. Han är alltså redan ond när han blir manipulerad.
Citat från SWT: It all begins to make sense, the mage realized as he climbed over the rocky landscape in search of his friends.Nozdormu . . . the rip in Time, the coming to the era of the night elves and the Burning Legion . . . the Well of Eternity . . . and even the forging of the Demon Soul . . .
The Old Ones were creating the key that would open the gates of their prison . . . and if that happened, even Sargeras would find himself pleading for the peace of death."
"Han benämns som det största hotet någonsin "
*host* Sargeras? *host*
*Host* Old Gods? *Host*
WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.
Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.
Jaha; Vilka va det nu som kom o smiska upp old gods och fängslade dom i sina fängelser?
Jo! Juste! Titanerna, och vad är sargeras? God of war - Titan. Ty
Sant men titanerna vann för att de var många fler. Dessutom så är han manipulerad av the Old Gods, och hatad av sina egna därför han inte är det största hotet.
"Han benämns som det största hotet någonsin "
*host* Sargeras? *host*
*Host* Old Gods? *Host*
WC4 lär ju definitivt handla om Ashearas återkomst. Burning Legion och Lich king känns ju lite väl uttömt nu.
Oklart i vilken form Asheara kommer att dyka upp men i tanke på att hon nu har krafterna av the Old Gods så lär hon inte vara att leka med. Hon var ju trot allt bara mäktigare än bl.a. Illidan, Mannoroth och Malfurion, som Night Elf.
Hoppas de lyckas. Jag har aldrig varit fan av MMORPGs och lär inte bli det heller men jag hoppas Bioware får in lite kapital då de är min favoritutvecklare tillsammans med Blizzard.
På så sätt har de råd att satsa på ett nytt ubergrymt D&D spel, helst NWN men klagar inte på Icewinddale eller BG. Nu var senaste NWN kanske inte det bästa man har kört men ändå.
Undrar vilken målgrupp de vänder sig till?
Äh ge oss ett nytt goldeneye med inhopp av Cate Archer så tar jag en paus från dow2, d3, sc2 och CSS.
Detaljer kring Command & Conquer 4
Läser man nyheten hos filefront så ser man en lista med förbättringar.
Störst av dessa är ändå:
"Gamespy is history. EA uses their own online service"
Jag tycker han är bra. Till de bättre verken hör ju musiken till Oblivion och NWN.
Jag håller med minoriteten av inläggen. Det går knappast att dra någon slutsats om PC-spelsmarknaden bara för att Activision drogs sig ur. Jag fattar inte ens vem som kom på idén.
För att spekulera så borde, om något Activisions, utträde styrka att de klarar sig alldeles utmärkt.
Egentligen så är det väl bara halvsanning och tar man med i beräkningen att serierna fortfarande är i princip de enda som använder sig av riktiga filmsekvenser så kan även de nya spelen kallas bra.
Problemet är själv spelet och det är kanske läge att byta studio och låta någon mer kompetent utveckla själva spelet.
Vad hände med Mammoth tanks förresten?:(
Som erfaren spelare kan jag inte hålla med recensenten i hans åsikt.
Först och främst måste jag påpeka såsom många andra att spelet i sig inte är särskilt bra.
Först ut är grafiken som i för sig är godkänd trots allt. Gränssnittet i övrigt är i klassisk C&C stil med plus i kanten för co-op/CPU befälhavare.
Synd bara att AI:n är dum som fan. Det gäller både fiender och allierade. Lättare spel får man leta efter. Specialeffekterna är en kul grej men saknar all form av balans och finslipning. Mest irriterande eldledningsAI:n. T.ex. är att en stråle som sänker motståndarens sköld eller oskadliggör denne måste styras manuellt. Man kan t.e.x. ha flera sådana specialtanks och alla siktar på samma enhet. Riktigt dumt.
Det som gjorde spelet bra, faktiskt riktigt underhållande var regin eller vad man vill kalla det. Då menar jag inte storyn:P utan filmer etc.
PS. Nu är inte Red Alert ett spel som man kör över nätet direkt, sådant lämnas åt, CoH, Total War, men jag kan verkligen tänka mig att det största noobmisstaget är att bygga sig ett fett försvar och sedan inte ha några hundar/motsvarighet. Motståndaren smyger in en spion och du blir sänkt på 30 s.
Jag har nu spelat igenom spelet både innan och efter patchen. Andra gången hoppade jag i för sig lite onödiga uppdrag, recept, ingredienser mm.
Jag tycker spelet har en del bra koncept men att de kunde göras så mycket bättre. Framförallt denna kvinnosyn som ska efterlikna det medeltida samhällets. Man har gjort ett tappert försök men det är enligt mig för ytligt och de rollspelsfaktorer som spelaren har är för begränsande. Nu menar jag inte att man borde ha en miljon dialogalternativ eller massor av alternativa utfall utan att man missat lite på relationssidan bla.
Spelet är fortfarande bland de som jag rankar allra högst inom kategorin rollspel och förtjänar sin 4:a
När jag ändå pratar om kvinnosyn i spel så kan jag tillägga att det är sorgligt med de spel där man endast fokuserar på utseende (tW är inte en av dem). Fokus bör ligga på karaktärens övriga egenskaper. Därmed inte sagt att kvinnor och även då män ska se "normala" ut. Vem väljer en ful person framför en snygg om allt i övrigt är detsamma.
PS. Andrzej Sapkowski, polsk författare. Endast en bok har översatts till engelska, finns ej på svenska, och heter då The Last Wish. Den består av kortare äventyr alla tagna ur olika tidpunkter av Geralts liv. Jag tycker personligen boken är bra men jag hade förväntat mig lite mer fördjupning inom de mer förbjudna ämnen som sällan tas upp i klassisk fantasy.
Bok två kommer ut snart. Jag rekomenderar Sci Fi-bokhandeln till att leta info om böcker, filmer osv. Däremot är de ofta dyra och de mesta som finns där finns även på t.ex. Adlibris och Bokus.
jasså jaha...
btw! Vem fan är Tricia Helfer?
Hon är bland annat med i Battlestar galactica.
Du glömde C&C 3 Tiberium Wars. Tyvärr så var Michael Ironside coolare där. ("känd" från Starship Troopers, Seaquest)
Fileplanet har en komplett fil att ladda ner.
Det kan vara viss väntetid men servrarna är snabba.
Har du spelat Freelancer eller Darkstar One? X3 erbjuder många fler funktioner men är på något sätt inte beroendeframkallande, inte för mig åtminstone.
Fick för mig att spela en rymdsimulator för nåt år sedan så jag bestämde mig för X3 efter att kört Darkstar One som var som Freelancer men snäppet sämre, gav dock spelet aldrig en chans.
Nåja där stod jag med spelet. Hurra ingen tutorial men däremot en manual på 95 sidor. Läste igenom den på några kvällar då jag inte hade nåt att göra.
'
Så här kommer min minirecension.
Vi börjar med gränssnittet. Där finns det vanliga. Sikte, energi till vapen, sköld och skrov. Det finns även ett lätthanterligt gränssnitt för att byta mellan olika slags vapen beroende på vilket mål du vill skjuta på. Här finns också huvudmenyn med 59 olika undermenyer. Orkar inte gå igenom dem alla men alla är viktiga:P
X3 universumet är uppdelat i sektorer. Dessa kontrolleras av raser vars egenskaper följer det gamla vanliga konceptet. Vissa är högteknologiska, andra krigiska, ytterligare några är köpmän. Samma sak gäller de skepp, vapen och den utrustning de säljer. Några gör mer skada men behöver mer energi osv. Det finns två raser som är rättigenom onda och anfaller dig på fläcken samt pirater. Ja man kan vara pirat också och följderna är de vanliga. Fördelen med att vara pirat är att raserna har mycket bättre skepp att erövra än vad piraterna har.
Det finns flertalet skepp tillgängliga i spelet. Som jag sa tidigare så har skepp från olika raser sina för resp. nackdelar. Förutom det så är skeppen indelade i tre typer. Dessa heter lite olika beroende på vilken ras du köper ifrån men bygger på konceptet:
Snabbt skepp
Krigskepp
Handelskepp
Skeppen är också indelade i fartygsklasser m1-m6= små fighters till battleships och carriers.
Nu till där spelet skiljer sig ifrån andra.
Handelssystemet är tagna till nya höjder där AI:n är otrolig jämfört med konkurrensen. Hela systemet är uppbyggd på tillgång och efterfrågan. Till skillnad från Freelancer så finns det inte bara rymdstationer som säljer lite av varje för ungefär samma pris hela tiden. Universumet är fyllt av fabriker. En fabrik tillverkar endast en vara och det är just den enda varan du kan köpa. Fabriken behöver andra varor för att fungera och har den lite av det så köper den dyrare av dig. Samma sak gäller när du ska köpa. Har fabriken mycket att sälja så får du varan billigare.
Det finns även handelstationer utspridda lite varstans där du kan byta varor med andra köpmän. Ja, det är konkurrens i detta universumet så är det hög efterfrågan på ett ställe och du fyller ett enormt fraktskepp med den efterfrågade varan så har andra hunnit dit före dig med mindre snabbare skepp.
När du blivit rikare så kan du bygga egna fabriker samt fabrikskomplex som är helt självförsörjande. Dvs. de tillverkar själva de varor de behöver för att hålla igång samtidigt som andra kommer och köper överskottet.
Det är även möjligt att anfalla fabriker med dina egna skepp för att manipulera tillgången på en viss vara till din förmån. Du hamnar dock i krig med vederbörande ägare så du vill inte ha någon egendom i deras territorium efter det.
Nu till den jobbigaste och mest irriterande delen av spelet. De funktioner som vi i vanliga fall tar för givet att kunna göra. t.ex. beordra ett skepp att åka till en rymdstation kräver att skeppet är utrustat med en viss modul. Det finns flertalet olika men i princip ingen förklaring hur de fungerar. Modulerna är uppdelade i handel, specialuppdrag, krig, gruvarbete etc. Dessa har i sin tur olika nivåer och utan en viss modul så är många av de 59 undermenyerna som jag nämnde tidigare totalt värdelösa.
Det finns även uppdrag precis som i alla andra rymdsimulatorer. De missions som driver handlingen framåt är verkligen ingen höjdare och Freelancer är fortfarande klart bäst på den fronten. Skillnaden ligger i de, vanliga skydda det handelskeppet, döda den piraten uppdragen. I vanliga fall finns det tjogvis med sådana uppdrag och de blir svårare i takt med ditt skepp och utrustning-även belöningen blir större. I X3 så har varje rymdstation 0-2 sådana uppdrag och om du kan acceptera det eller inte beror på vilken status du har med vederbörande ras. Statusen är indelad i handel resp. krigsnivåer. Det finns ingen anpassning till hur bra du är för tillfället så i början kommer du inte kunna ta ett enda uppdrag utan att ha dödat lite pirater och förbättrat ditt anseende. Tyvärr så räcker det sällan med lite pirater utan det blir ett massivt jagande efter pirater för att kunna ta ett uppdrag. Uppdragens svårighetsgrad är heller inte anpassad så ibland kan du råka ta ett uppdrag där du blir dödad efter 2 sekunder.
Låter det komplicerat. Jag försökte ta det kortfattat:P
Jag hade fel, det går även snabbare att ladda upp områden man aldrig varit i. Det tar ca 10-30% så lång tid som innan.