Inlägg av Puffin

Inlägg som Puffin har skrivit i forumet

Heh, köpte in mig förra veckan på ca. $35/aktie för skojs skull.

Sålde igår kväll för jag inte vågade chansa att det skulle fortsätta. Köpte en ny bil till familjen idag för pengarna (hämtar den i helgen). Resten räcker till lite spelprylar och lul-lull.

Ibland är internet bra tokigt

Gjorde en beställning kl 9 på EG. Har utkörning imorgon med Bring express hemleverans. Är väl förmodligen för man bor mitt ute i skogen i Norrland det dröjt tills nu på torsdag då paketet redan var på väg och ligger på terminal sedan i måndags morgon

Skrivet av majep:

Så bisarrt. Själv beställde jag 09 och har den bara reserverad. Är inte detta märkligt?

Kanske har att göra med vart man bor/hur snabb man var. Skulle gissa att de har lite mer krångel med mig t.ex. som bor 6 mil ut i Norrlandsskogen från närmaste Bring terminal, och som beställde hemleverans än någon som bor i Stockholm innerstad

Edit: två minuter efter att jag skrev här fick jag sändningid och att Klarna är redo för betalning

Skrivet av AstroCreep:

Någon som har fått ett leveransdatum om det blir i Nov eller Dec som utlovat vid köp vid Elgigantens extrasläpp? Står endast reserverad och inget datum.

Jag ringde och kollade med kundtjänst, de sa att den kommer med största sannolikhet under nästa vecka. Mer exakt kunde han inte säga pga jag valde hemleverans (var förvald, vågade inte chansa med att ändra ombud och skit).

Vilket flyt man hade imorse. Allt bara funkade kl 9!

Edit: i mitt mejl är lagersaldo också blankt

Min order har också försvunnit från Webhallen. Tror inte det har med leverans att göra dock då jag fick mejlet igår om att jag får min ps5 2021..

Skrivet av NuZ:

Haha jag köpte också AC och galet snyggt. Jag åkte in till butiken. Tydligen så ska de ”aktivera” SN numret på konsolen i deras system och de hade missat de. Elgiganten hade gjort bort sig tydligen. Jag tog kort på lådans etikett med SN numret och åkte in. 30min senare funkar det

Som jag misstänkte då! Blir en tur till in idag då... Kul när man har fem mil dit :/

Skrivet av NuZ:

Jag har fått hem konsolen. Hämtade i butik, Elgiganten. Men det står på ”kvittomailet” att när man startar upp konsolen så ska man kunna claima All access och koppla mot sitt MS konto. Men inget sådant har dykt upp.

Någon som vet hur jag gör för att ”aktivera” all accessen och inte harva på min vanliga Game pass sub?

Har samma problem. Satt en timme i supporten med elgiganten, sen en timme till med Xbox supporten som skulle återkomma (men inte gjort det).

Tror de gjorde bort sig på Elgiganten och kopplade inte ihop all-access biten med konsolen. Såg när han gjorde det den här gången och det verkar som ett steg mindre än när en annan kille gjorde likadant för min Series s förra veckan (valde att avbeställa denna då jag fick en series X i butiken istället).

Gissar på att jag behöver antingen komma in i butik igen eller försöka via supporten. Där verkar ingen riktigt ha koll på något dock. Xbox snubben frågade till och med vad All access var för något...

AC: Valhalla i 4k/60 fps är dock värt strulet

Nu behöver ungarna bara läggas den är det fritt fram idag/imorgon. Heja föräldraledighet och en självständig 1åring!

Skrivet av Bojkott:

Någon som vet i fall Elgiganten har några Series X i butik? Deras lagerstatus för vilka butiker som har i lager verkar gå upp och ner hela tiden, så känns inte särskilt pålitlig.

Var vid butiken i Sundsvall när den öppnade och de hade typ 15 st. Glad överraskning när man var inställd på att bara hämta den förbokade series S:n till ungarna

Skulle gärna vilja se hur pass bra det fungerar på min laptop innan jag slänger ut pengarna, så har någon ett guestpass över skulle det vara schysst

Skrivet av Gurra300:

asså kan den här "WoW klon" skiten ge sig? det finns fler spel som kom före WoW som har vad WoW har(everquest, everquest 2 osv.), nog fan kan folk ge sig med detta. Idioter/fanboys som säger WoW klon om alla mmorpg som kommer får lära sig lite om mmo spel som fanns före det jävla skit spelet.

När folk pratar om WoW kloner pratar dom inte om vem som var först med det, dom pratar om en specifik trend efter WoW's succe där alla MMO utvecklare försöker kopiera vad Blizzard gjorde. Det är uppenbart vad startpunkten är för nya MMO's under sin utveckling "hur gjorde WoW det här".

Ja, Everquest var före men ingen tittar på Everquest nu för lösningar, och varför skulle dom? WoW har redan tagit vad som var bra och vad som fungerade och inte fungerade ifrån det - lättare att ta bort "the middle man" så att säga och bara titta på WoW direkt.

Jag skulle säga att det är ett systematiskt problem i hela branschen att ingen vågar ta risker längre, utom indie developers. Precis samma problem som Hollywood, sequels sequels sequels sequels. Nytänkande finns inte överhuvudtaget, och The Old Republic är ett bra exempel på det. Att ha någon läsa upp quest-texterna löser inte problemet med att quests är ett jävligt tråkigt sätt att spela. Lägga till en cover mechanic fixar inte problemet med att MMO combat är extremt stelt etc.

Vi behöver en radikal ändring i spelutvecklares tänkande, men det kommer inte hända eftersom det är så pass riskabelt och ingen kommer våga satsa miljoner när dom kan göra samma gamla och fortfarande tjäna pengar.

Enda problemet jag har med Source är väl att character movement känns lite floaty, annars funkar den fint.

Antar att 2/5 kommer ifrån att spelet inte har en helsides annons på bakgrunden? Det verkar ju iaf som det behövs för dom högre betygen, oavsett om spelen är bra eller inte(Dragon Age 2).

Sims Medieval provar något som har vart dött sen mitten av 90 talet(X-Com), och i min mening så lyckas det väldigt väl. Det förlorar i customization, i att man inte kan bygga egna byggnader men det förlåter jag rätt lätt igenom quest systemet som ger spelet ett mål, och visst, man kan spela enbart för målen som rescensenten verkar gjort men då missar man hela iden bakom spelet vilket är helt enkelt att ta kontroll(eller så pass mycket kontroll man kan ha) över en karaktär och guida dom igenom livet. Alla intriger ifrån vanliga sims finns fortfarande kvar, avundsjuka, romanser etc. och nu har dom lite högre konsekvenser i min mening, speciellt ifall man rollspelar lite själv.

Questerna i sig är också väldigt välgjorda, och dom öppnar upp rejält när man låst upp ett flertal byggnader i sitt kungadöme. Det är både tragiskt och lite småkomiskt att tänka sig att RPG'n som tillåter spelarens handlingar att ändra utkomsten mest sen Alpha Protocol, är just ett Sims spel - BioWare should take notes.

Skrivet av SWEBarb:

bra grafikinställningar, Gamer= low haha var är alla custom settings ? eller svalde konsoll porten dom eller.. jävla föräddare.

Det är som svårighetsgrader nuförtiden, Normal, Hard, Insane för folk vill inte spela på easy - det är ju för pussies! Samma princip gäller väl här, sätta grafiken på low känns mindre skoj en att sätta det på "gamer" - or so I assume CryTek were thinking.

När det gäller spelet själv, är ju bara att konstatera att dom pissat på PC gamers in favour av att göra en Call of Duty clone för konsollerna. "Press start to play" är ju bara början på hur lite dom verkligen brytt sig om PC spelarna, DX10/11 efter release - en nergradering mot sin tre år gamla föregångare med andra ord. Andra saker man kan nämna är den totala avsaknaden av advancerade GFX inställningar, High(Hardcore in this case) fungerar ifall alla ens komponenter är likgiltiga, i mitt exempel så är min CPU bra mycket sämre en mitt grafikkort, vilket betyder att jag kanske kan ha shaders och shadows på högre settings, men physics och andra CPU saker måste jag köra på lägre - men i Crysis2's fall så kan jag inte ställa in sånt, och mina val blir då sämre prestanda, eller sämre bildkvalitet.

FoV är ytterligare en annoyance, och något som man tycker att FPS utvecklare borde fattat nu, kan inte komma ihåg en enda multiplatform shooter på senare år som haft en korrekt FoV, eller tillåtit spelarna själva att ändra på den. Skamligt.

Något småkomiskt är väl också att Aim Assist är inbyggt och påslaget by default, även i multiplayer. Jag vet att konsolspelarna inte kan köra utan sånt, pga att en controller inte är lika precis som en mus men nu är det ju faktiskt en PC version här och sånt förstör multiplayer helt. Visst, jag kan stänga av det personligen - men det betyder inte att andra gör det, iofs så kräver väl det att man kan faktiskt komma in på en server vilket verkar vara smått omöjligt.

Hursomhelst, Crytek - den här gången kan ni inte skälla på piracy för dåliga PC sales, ni har helt enkelt gjort en skit konsolport - oavsett hur "bra" spelet är, så går det inte undgå det.

En quote ifrån den där stora revealen i speltidningen för några veckor sen hade den här quoten under en bild på skill UI't

"our intention with this ui design was to make it so that the player can only see one thing at any given time"

Förstårligt att folk blir oroade när utvecklarna tänker så, Oblivion och Fallout 3's UI var terrible, man behövde gå igenom ett dussintals menyer för att komma till det man ville ha. Det var ännu värre på PC där dom använde fontsize 18 eller nåt och visade bara 6 items per page. Men Bethesda är Bethesda antar jag, och dom kommer fortsätta sin starka tradition att designa efter lägsta intelligens, vi kan ju inte ha folk som blir confused eller overwhelmed när dom ser alla sina skill levels på samma sida.

En personlig favorit för mig är att göra en stor portion lasagne och frysa in - kostar inte mycket, smakar riktigt bra & en ugnsform räcker i flera dagar.

Annars gillar jag även ravioli burkar, kostar väl en femma styck och tar 2 minuter att värma upp

Skrivet av zlatandogge:
Skrivet av Remus:

Enda konstiga var att när jag stängde ner spelet så blev allting mycket mörkare, skrivbordet och annat. Ja, hela skärmen blev mörkare.

Hade exakt samma problem, någon som vet hur man löser detta? Rätt bra irriterande.

Jag fixade det igenom att ändra till 16bit colours i windows sen tillbaka till 32bit igen.

Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Puffin:

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid heltvärdeelöst i den motorn

Det oblivion kör med? Där är iaf striderna riktigt fattiga enligt mig.

Väntar med spänning på hur detta kan tänkas vara!

Precis, Morrowind & Divine Divinity Ego Draconis använde den motorn också bland annat.

Hoppas dom inte kommer använda GameBryo för det här, det klarar att generera stora områden helt ok men combat är alltid helt värdelöst i den motorn

Skrivet av Razzlon:

Jaa vart ska man börja..hmm..hur många som har kommenterar har eller arbetar med spel utveklig för sist jag kolla så tar den en stund att göra spel men det är väll bara jag som tänker så....varför sälja ett spel innan det kommer, för att få fans...star craft 2 är väll i beta eller har dom släppt det???

Om en av dina största säljningspunkter är grafik, och du släpper screenshots där spelet ser sämre ut en föregångaren, infact - ser sämre ut en företagets tidigare generation RPG's så är det inte så underligt att folk undrar vad fan som pågår.

Ta ett titt på Witcher 2, det var pre-alpha när dom visade film på det också, men nog fan såg det fortfarande ut att ha potential.

Vad i helvete.... vaknade jag upp i 2002 eller är det ett PSP spel jag tittar på?