Inlägg av draim

Inlägg som draim har skrivit i forumet

Personligen så har jag aldrig förstått de som anser att det är "gay" att spela som kvinnlig karaktär. Jag ser det snarare tvärt om. Om du har möjligheten att välja om du ska stirra på ett manligt eller kvinnligt arsle i 30 timmar, hur kan det då vara homosexuellt att som man välja att vara en kvinna?
Sedan att Hale är mil framför vem det nu är som gör röstskådespeleriet för herrn är ju även det en bonus.

Samtliga uppdateringar som kommer att släppas till X360, det vill säga allt nytt content, kommer att släppas till PC också.

Själv skickade jag hälften till utvecklarna och andra halvan till HB teamet. Köpte det runt fem fånger. Jag tycker verkligen det är kul att sådant här lyckas, jag är så sjukligt trött på de flesta av de stora utvecklarnas beteenden.

Snart dags att återuppleva Halo 1

Sorgligt nog har jag inte kvar min Xbox, och inte har jag några som helst planer på att införskaffa en såpas löjligt utdaterad konsol hur stort Halo fan jag än är. Nej, jag nöjer mig med böckerna tills jag får möjlighet att lira Anniversary samt H4 på en bakåtkompatibel Nextbox.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av draim:

Ah, men här gör du ett tankefel. Jag har aldrig sagt något negativt om utvecklarna av Call of Duty.

Jaså?

Skrivet av draim:

Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.

Nej, det där kan ju aldrig någonsin tolkas som negativt om utvecklarna. Det vara bara objektiva fakta.

Ja, jag var sarkastisk nu.

Att kreativitet är eftersökt i spelbranschen är anser jag kan klassas som fakta. Att människor som enbart arbetat mer uppföljare de senaste åren inte visar på särskilt mycket kreativitet anser jag kan klassas som fakta. Håller du inte med så visa gärna på det.

Jag har inte hävdat att kreativitet gör spel bättre. Jag har inte hävdat att brist på kreativitet gör spel sämre. Jag har inte hävdat att en utvecklare utan kreativitet är en sämre utvecklare.
Jag har hävdat att brist på kreativitet gör en utvecklare minde eftertraktad i branschen. Det är vad det är, det betyder inte att utvecklaren är sämre eller att spelen denne skapar är sämre.

God natt, om du har skrivit ett vettigt inlägg relaterad till det jag faktiskt sagt så kommer jag att svara i morgon eftermiddag, om inte så är detta skämt till en seriös diskussion nu över. Hur du väljer att tolka saker och ting vill jag inte ha att göra med, det står vad det står och inget annat.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av draim:
Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge. Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte.

Det är relevant för att det var DU som tog upp det. Det var DU som kritiserade människorna i videon och spelserien för att inte vara kreativa och då tycker jag det är högst relevant att du förklarar vilka spel du jämför med. Och baserat på vilka exempel du tog upp så känns det lite som goddag yxskaft.
Call of Duty var väldigt kreativt som spelserie när det kom, det gjorde något som var väldigt nytt och nu har spelserien hittat sin nisch. Självklart kan inte alla gilla spelet, men det är inte direkt läge att ändra riktning bara för att folk som INTE gillar spelet vill att de ska göra det.
Jag personligen ser gärna nya kreativa idéer, gärna inom shootergenren, men då får man göra det i helt nya spelserier. DICE försöker bevara Battlefield-känslan för det är den som fansen vill ha. IW/Treyarch försöker bevara Call of Duty-känslan för det är det som fansen vill ha. Båda är kreativa inom serien till viss del, men man behåller det som gör spelserien unikt.

Ah, men här gör du ett tankefel. Jag har aldrig sagt något negativt om utvecklarna av Call of Duty. Jag har aldrig hävdat att kreativitet är måttet av hur bra ett spel är helt objektivt. Tvärtom har jag yttrat mig om saker som jag anser är objektiva, just att det inte återfinns särskilt mycket kreativitet inom CoD. Jag har väl aldrig påstått att det är varken negativt eller positivt? Enbart att det Är. Jag är inte intresserad av att diskutera åsikter, just därför att det inte leder någonstans. Istället valde jag att fokusera på fakta, men trots detta så försöker du uppenbarligen vrida på det hela. Varför du gör detta kan jag inte förstå, du kanske har något intresse av det, men det är ingenting jag vill ägna mig åt. Vill du ha en fortsatt diskussion så börja titta på vad som faktiskt står och vad som faktiskt Är, inte på hur du vill att det skall vara. När åsikter beblandas med och får manipulera fakta så får vi politik, och det spektaklet vill jag som rationellt tänkande människa inte ta någon del av.

Skrivet av enboomer:

Kreativitet? Utveckla gärna

Tidigare här har folk klagat på ballistic knives, killstreaks i olilka former osv. Enligt mig så har de varit på gränsen till för kreativa med vissa aspekter i spelen på sistone.

Något säger mig att om man skulle vara ens lite lätt usel på sitt jobb som spelutvecklare så skulle då inte det onda företaget Activision behålla någon av dem på sin plats. I Amerika har de väl i princip inget anställningsskydd? You're fired! packa sina saker och gå på dagen?

Samtidigt ska man ju leverera exakt det chefen har beställt..

Vad andra har klagat på lägger jag mig inte i, men att nya killstreaks, omskinnade vapen, några nya banor och förmågan att kasta sin kniv är tecken på kreativitet kan jag inte riktigt stå för. Sedan så stämmer väl det att de troligen måste följa ledningens direktiv, frågan är väl hur den ser ut. Om det är så att Lead Designers har några saker att säga om eller om allt faller tillbaka på Activisions topp.

Skrivet av StrongBad:

Av intresse, vilket action-FPS i multiplayer tycker du visar den där enorma kreativiteten som du så varmt värnar om?

De spel som ligger mig närmast om hjärtat vad det gäller FPS är Team Fortress 2, Counter Strike, Portal samt Mirror's Edge (Edit: Jag kan även nämna Halo CE, Battlefield 1942, Left 4 Dead). Vissa av dessa tog kreativa risker som jag anser förtjänar att lyftas fram, andra höll sig kvar då de helt enkelt inte fanns någon anledning att fixa något som inte var söndrigt. Hur detta är relevant vet jag dock inte. Jag har aldrig påstått att just kreativitet är någonting jag själv håller högst av allt, tvärtom så är jag oerhört förtjust i klassikerna så som Counter Strike och Quake. Om du läser igenom mitt inlägg igen så ser du troligen ganska tydligt att jag enbart påstod att kreativitet är något som är eftertraktat inom spelutvecklingsbranchen, och att jag inte fann mycket kreativitet inom Call of Duty serien.

Jag är medveten om att Mirror's Edge samt Portal inte är multiplayer, men jag tycker de är exempel på när nya idéer får utrymme.

Är det bara jag som blir lite nyfiken över hur arbetsförhållandena vid IW är efter att ha sett den här videon? Utvecklarna såg både olyckliga och slutkörda ut. Men det är klart, vill de inte stanna kvar så är det väl bara att sticka. Det blir väl dock ett problem för de att hitta jobb kan jag tänka mig, de flesta företag söker trots allt kreativa personer.
Nej, jag har inget emot CoD, det är uppenbarligen en fantastisk produkt då det lyckas sälja så oerhört bra, men ingen kan väl påstå att det återfinns någon kreativitet inom serien längre?

Skrivet av Rasmous:
Skrivet av draim:
Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

...........................................................................................

Skulle precis ändra i texten att det fanns, så råkade jag stänga ner sedan..
Finns visst böcker, lite efter bara!

Och välskrivna är de! Det är väl bara att sätta igång min unge herre, äventyret Halo har knappt börjat för dig ska du veta!

Skrivet av Rasmous:

Skulle vart najs med Halo böcker, som tex Harry Potter.

...........................................................................................

Jag har inget problem med Origins per se, men jag är då inte road. Jag tvekar till att köpa spelet av ett flertal anledningar, varav den främsta är att det raderas efter 2 års inaktivitet. Det är även så att EAs alla system är så otroligt okoordinerade att jag i dagsläget har tre olika EA konton som jag tvingats registrera vid olika tillfällen och behöver använda för olika spel.

Vad är det för jäkla statssocialistiska fasoner här egentligen. Människor får väl arbeta hur länge de vill. Anser man det inte värt det så får man antingen förhandla fram ett avtal man själv är nöjd med eller byta arbetsplats.

Jag saknar Leliana, så det fick bli Ms Vance och Cortana för denna gången.

Endast Inon Zur av dessa som imponerar på mig. Var är Jeremy Soule? Martin O'donnel? Michael Salvatori?

Visst gör hon!

Synd för Ubi, nu lär ju marknadsföringen gå åt helvete. ^^

Ge det där till modd communityt och inom ett år har vi ett av de bästa spelen genom tiderna. Men men, synd att Ubi inte kommer tillåta det med deras DRM.

Portal 2 har släppdatum

Taggad som fan! Nu väntar jag bara på att det ska gå att pre-order(a) på Steam!

Skrivet av Insanity:

Varför...? VARFÖR...?

PC TILL PC, KONSOLL TILL KONSOLL. Inga portningar. Låt antingen PS3 och Xbox360 vänta ett tag till på ett spel ANPASSAT för konsoller eller tvärtom.. Folk blir ju bara missnöjda när det portas hit och dit.

Idén som Dice hade med att göra Battlefield 1943's PC-version till en optimerad sådan var ett bra initativ (som dock gick käpprätt åt helvete, men ändå, tanken räknas). Tänk om alla spelföretag tog samma initiativ och struntade i att porta, utan istället optimerade spelet för den andra plattformen? Visst hade det blivit längre väntetid, och visst hade det blivit dyrare.. men hade det inte varit värt det? Då blir ju alla spelare glada och nöjda (eller ja, gladare och nöjdare iaf).

Se bara på Modern Warfare 2 vilken flopp det blev när byggdes för konsollerna och sedan blev direktportat över till PC. Matchmaking är INTE för PC! På PC'n vill man kunna modda, göra lite eget, ha lite mer kontroll över spelet, starta egna dedikerade servrar.. Vad får vi? En begränsad portning där vi inte kan göra ett skit utan att bli permanent Steam-bannade pga. just Steam..

Ja just det..! Steam är inte heller bra, utan det mest scamvänliga programmet som finns? Hur många har man inte hört om som blivit av med sitt Steamkonto? Hur många som helst..

Nåväl, nu ska jag hejda mig innan jag går lös på allt dåligt som finns i världen.. Men åsikten är skriven.

Blir man av med sitt Steam konto är man lika efterbliven som om man går ppå ett Nigeria brev. Alltså generellt en IQ under 75.

Ingen opartisk tidning alltså? Skulle gärna sett en artikel i PCgamer eller någon multiplatt tidning.