Att #Valve inte är några höjdare på att hålla releasedatum stod återigen klart när man nyligen förklarade att #Half-Life 2: Episode Two flyttats fram till nästa sommar. Någon orsak gavs inte, men en trolig anledning är att man vill förse spelet med nya tekniska lösningar, exempelvis stöd för processorer med flera kärnor. The Tech Report har skrivit ihop en mastig artikel om de tekniska innovationer vi kan vänta oss av framtida [[Source]]-motorer. Exempel är fler bilder per sekund och möjligheten att skriva bättre artificiell intelligens, vilka båda ska ingå i Episode Two.

Ja, många tolererar inte ens det 1 sekunds avbrott som är på vissa DVD-spelare (detta händer EN gång då spelaren växlar till nästa lager) i filmer.. På te.x DVD-forum så skulle man ge en sådan spelare 50 minuspoäng :D Enda anledningen att folk acceptera... 15/11 Ärligt talat så känns just laddningstider som något som måste bort för att spel skall kunna gå vidare som berättarmedium. Tänk dig om filmer skulle ha laddningstider var tionde minut...:D 15/11 Det är laddningstiderna som måste bort. Det är speciellt viktigt i ett så actionbetonad spel, där finns det inte utrymme för 40-50 sekunders avbrott var 5:e minut. Tog bort känslan helt enligt mig. 15/11 Vilket flyt fattas? Brist på laddningstider? Adrenalinpumpande actionsekvenser (tänk quake3)? Om du syftar på det senare så beror det snarare på content och tweakning, inte på själva motorn. 14/11 Ett spel är aldrig bättre än sin motor :p typ. I många fall kan motorn förhindra det flyt som behövs för att göra spelet till en riktigt fullpoängare. HL2 är, imo, ett bra exempel på det. 14/11 Spännande tider vi lever i ^^ .. fast man önskar man hade Quad-core just nu... :-P .. har iofs dualcore men ändå.. 14/11 Inte gör konsumenterna det iallafall, och det var lite det som var poängen. Varför jämföra spelmotorer när det ändå är estetiken och spelglädjen i själva spelet som är viktigt? 14/11 Vem tänker egentligen, "Spelet var ju inte så snyggt och det behövde dessutom ladda in en ny bana var 5:e minut. Men, det gör inget för motorn ska tydligen vara trevlig utveckla till"? ...Om det nu var så du menade. 14/11 Jag gillar Uridiums spelmotor...på c64...ser jävligt realistiskt ut när man gör en loop och kör in under skeppet :) 14/11 Jag håller med Latex! ...och fysik-motorn i Source är överanvänd, övervärderad och övervintrad. Lite som HL2 alltså. 14/11
Skicka en rättelse